Ga naar inhoud

Voeding en GT6600


Aanbevolen berichten

een 6600GT heeft geen extra voeding nodig, dus ik denk de 6600 ook niet, dat zou prima moeten gaan met een 350W voeding. Zelf heb ik een 9800PRO met extra voeding op een 380W voeding. De pc heeft verder 2 hdd's, 2 loopwerken en 3 casfans. is btw een chieftec voeding /edit [quote:9bfb3dae08="sdh"]je moet er alleen wel rekening mee houden dat de AGP variant van de GF6600GT een extra voedingsaansluiting heeft.[/quote:9bfb3dae08] ah, ik heb alleen de PCI-E versie van de 6600GT gezien :)
Link naar reactie
[quote:fdc3034c99="Bosje"]de XFX als ik die kan vinden ander Club3D. (kopen tijdens dumpdag)[/quote:fdc3034c99]Vergeet Leadtek niet, is ook een aardig merk. Maar de XFX geniet idd. de voorkeur vanwege het iets snellere geheugen (AGP versie). Er zijn trouwens ook 6600 (non-GT) AGP kaarten voor ca. 125-130 euro van bijv. Asus, die ook al een aardige upgrade zijn t.o.v. een R9500. [quote:fdc3034c99="Bosje"]350 watt is toch genoeg ?[/quote:fdc3034c99]Als het 350W van een goed merk is, lijkt het me geen probleem. 350W van QTec of Sweex kan stabiliteitsproblemen geven. Hoeveel amperes geeft die voeding op de 12V-lijn? Kun je meestal wel checken op de sticker die op de voeding geplakt zit. [quote:fdc3034c99="sdh"]Denk het wel, je moet er alleen wel rekening mee houden dat de AGP variant van de GF6600GT een extra voedingsaansluiting heeft.[/quote:fdc3034c99]Klopt, via een PCI-E slot gaat nl. wel voldoende voeding voor die 6600GT, terwijl bij een AGP slot die 6600GT extra gevoed moet worden met 12V. Dit geeft wel aan dat het toch een aardige stroomtrekker is. :wink:
Link naar reactie
systeempje draait al 2 jaar of zo stabiel met ja een raad eens QTEC 350 Watt. Een andere PC in huis ook stabiel met 400 watt Qtec. Ik doe niet aan overklokken of zo. Bedankt, kost me alleen dus de Videokaart (dit krijg je als zoontje het elke keer weer flikt om met een goed rapport thuis komen, moet dus weer om 07:00 mijn nest uit :wink: )
Link naar reactie
Nou nee! Ik doe er niet zomaar een nieuwe voeding in. Ik had de 6600GT erin gezet en vrijwel meteen begonnen de vastlopers. Mij werd vertelt waar ik de kaart kocht dat de voeding gewoon te zwak was! Omdat ik ook een Coolermaster 2 heb leggen en die ook behoorlijk stroom gebruikt dacht ik er goed aan te doen door een degelijke voeding gericht op wat meer stroomgebruik te monteren. Heb zeker geen geld teveel maar wil een stabiele computer. ps Vandread ik zag dat jou voeding een Tagan TG480 is , Mag ik weten wat deze kost en of hij voldoet voor jou systeem?
Link naar reactie
Ook weer niet overdrijven, Tagan 320 zou het idd kunnen redden, maar is dan ook niet echt ultra luxe hoor... Zalman's zou ik dan ook niet nemen, die zijn te duur voor hun prestaties, een 480 watt Tagan kost minder dan een 400 Zalman.. [edit]Ik zie nu ook TDW's reply - je moet inderdaad aan upgrades denken en dan is 320 Watt heel waarschijnlijk echt niet voldoende.. Dat zou zonde zijn..
Link naar reactie
[quote:49b70ca8b2="joopat"]ps Vandread ik zag dat jou voeding een Tagan TG480 is , Mag ik weten wat deze kost en of hij voldoet voor jou systeem?[/quote:49b70ca8b2] Zal nog even reageren op je vraag.... ik kocht hem toen die net uit was voor 100 euro... (auch hehe) Hij bevalt prima opzich, geen last van instabiliteit mbt de voltages. Enige is dat de 12v lijn in kan zakken maar dat ligt aan mijn mainboard die daar flink aan wil trekken. De 480 is eigenlijk overkill voor mijn systeem, echter mbt overclocken heb ik wat marge nodig :) Al met al zeker geen slechte koop welke nog een flinke tijd mee kan gaan door de grote verscheidenheid aan stekkers etc erop.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...