Ga naar inhoud

xfx 6600 gt geluid productie


Aanbevolen berichten

ik heb sinds kort deze videokaart en mijn pc was stil ik dacht dat het wel zou meevallen niet dus nou heb ik gehoord dat je er ook een zalman op kan zetten/bouwen iemand ervaring mee ? tevens heb/had ik een probleem nadat ik die videokaart erin had gezet nieuwste drivers enzo dat wanneer ik ging counter strike al snel vast stond of opnieuw opstarte uit het niets!! maar de afgelopen twee dagen heeft tie dit niet meer gedaan omruilen geld terug garantie verloopt binne 14 dage wat moet ik doen ? weet iemand de oorzaak van dit probleem een vriend van me heeft namelijk precies het zelfde probleem met soort zelfde systeem. amd 64 3000+ msi K8TM-ILSR xfx 6600 GT agp Mosel512 md ddr sd ram (pc3200) 400 mHz maxtor 120gb 7200 rpm 2 mb chache sweex voeding 450 watt super low noise sweex wireless pci card 11g AC Silencer 64 TCL S754/S939 Philips 190s5cs 19 inch 12ms
Link naar reactie
Die vastlopers kunnen heel goed liggen aan de goedkope voeding. Watt zegt lang niet alles helaas. Die voedingen van Sweex zijn behoorlijk brak. Ik kan nu vragen of je je voltages kan posten, maar opzich heeft dat ook weer weinig zin aangezien de sensoren lang niet altijd kloppen. Je kan iig met een multimeter de 12 en de 5 volt lijn makkelijk nameten aan een molex stekkertje. Wat natuurlijk ook kan is even een betere voeding proberen van bijv. Tagan, Antec, OCZ of Zalman. Over het lawaai, je kan idd een zalman fan er op zetten. Welteverstaan de VF-700 Cu of de VF-700 Al-Cu. Ze zijn allebei even stil, alleen koelt de Cu iets beter dan de Al-Cu. Die laatste is wel weer goedkoper.
Link naar reactie
Voltages kan je idd uitlezen met speedfan. Monteren van de koeler wordt iig niet zomaar gedaan door pc zaken. Online shops zeker niet, een gewone winkel kan je misschien in overleg met de zaak wat regelen. Anders moet je kijken of iemand anders het voor je kan doen. Let er wel op dat je garantie vervalt als je de koeler verwisseld. Ook al doet een zaak dit voor je.
Link naar reactie
Monnickendam ligt 10 km boven Amsterdam en 1 km onder Volendam, maar dat terzijde. De VF700-Cu heb ik voor 28 euro gekocht, bij MyCom wel te verstaan, dus als jij zal hem misschien wel goedkoper kunnen krijgen..., maar nogmaals, ik denk dat je geen enkele winkel zo gek krijgt je koeler op je kaart te bouwen.
Link naar reactie
[quote:4cc7e9c926="eric1234"]dat gaat dan best wel een probleem worde ja die paar euries voor die kaart maken ook ni uit alleen is tie ook egt stil? hoeveel db denk je? dit moet egt laag zijn[/quote:4cc7e9c926]Kan je wat minder in IM-taal typen? Dat leest wat fijner. In ieder geval, je kunt op www.zalman.co.kr kijken voor de specs. Op 5 Volt zegt vrijwel iedereen dat hij zo goed als onhoorbaar is. Edit: 18,5 dB op 5 Volt dus.
Link naar reactie
De 12 volt lijn lijkt me wat laag, maar zoals ik al zei, de sensoren kunnen er ook naast zitten. Ik heb ook nog nooit een mobo gezien dat de vcore goed kon meten. Probeer iig de 12 volt eens te meten met een multimeter, als die goed is, is je vcore ook wel goed. @Aljosja: Die vcore is echt niet zo triest om daar direct het probleem op af te schuiven, ook omdat je weet dat de sensoren er zo 0,2 volt naast kunnen zitten. Verder zou ik wel willen helpen, ware het niet dat ik dan het hele land door mag reizen vanuit het verre oosten :wink:
Link naar reactie
ik heb nu een programmatje geinstalleerd (experttool) dat er voor zorgt dat tie het hoogst noodzakelijke koelt zodat de temperaturen binnen aangename grenzen blijve natuurlijk en automatisch sneller gaat wanner de temperatuur stijgt. en dit scheelt egt zeer veel in de geluidsproductie ik hoor hem al bijna ni meer wel een beetje nog denk ong 25 a 30 db nu zit ik dus weer te twijfelen om die zalman erop te zetten en over die voeding alles werkt nu het probleem het zich volges mij zelf opgelost en wanneer dit niet het geval is ruil ik deze om voor een Tagan 480 watt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...