Ga naar inhoud

Rome Total War schokkerige weergave


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb vorige week mijn moederbord vervangen. Echter met betere specs (oa AGP 8x ipv 4x) dan het vorige. Alles werkt terug perfect. Heb enkel een probleem met de game “Rome Total War”. Ik heb dat voorheen uren, dagen en weken gespeeld zonder enige vorm van haperingen, schokkerig beeld. Nu met het nieuwe moederbord heb ik wel last van schokkerig en haperend beeld. Laatste nieuwe drivers geïnstalleerd, helpt niet. Misschien moet ik de game herinstalleren? Sapphire ATI 9800 PRO + Zalman VF700-Cu met laatste drivers, 5.3. AMD Athlon XP 2100+, 768 MB DDR RAM. Heeft nog iemand al zo iets voorgehad? Groeten, Gunther.
Link naar reactie
ik heb etzelfde probleem ghad, maar dat was bij een wisseling van P3 mobo. maar tog, een aantal progs liepen gwoon vast, omdat XP net ff te dom is om eerst het ouwe mobo te deinstaleren ipv het nieuwe gwoon er dwars doorheen te instaleren, waardoor XP dus blijf nadenken welke drivers hij moet gebruiken enzo. op mn P3 mobo wisseling herende hij maarliefst 2 CPU's!!! :o na een hele sgone XP erop deed alles et gwoon weer. keb dat ook een keer met Win 98 gdaan, dat waren dezelfde mobo's en toen werkte et wel goed.
Link naar reactie
Ik ben zelf niet echt zo'n geweldige windows fan, maar om XP te dom te noemen omdat hij een ander mobo niet on the fly herkent, vind ik te ver gaan. want in feite vertel je XP dat hij in een (spreekwoordelijk) vreemd huis alles zomaar moet zien te vinden, en dat hij een andere taal moet spreken. Dat zou jou ook niet lukken. Zou het trouwens kunnen werken door eerst de oude chipsetdrivers te verwijderen ( terwijl windows nog op het oude mobo draait)? Dan gaat windows over op standaard drivers. vervolgens mobo wisselen, opstarten ( in veilige modus?) en dan de nieuwe drivers installeren. Just thinking...
Link naar reactie
Heb herinstallatie geprobeerd en RTW getest, probleem hetzelfde. BIOS en ATI instellingen geprobeerd. Het lijkt wel dat door het moederbord te vervangen ik nu met een tragere PC zit. Nochtans hetzelfde merk moederbord, maar nieuwer en (normaal?) beter. Zelfs met RTW op de laagste video settings hapert de game nog. Zeker als de boogschutters en katapulten vuur gebruiken, maar ook tijdens het hele game door merk ik haperingen. Met het vorige moederbord nooit. Had beter een AMD 64 moederbor en processor gekocht waarschijnlijk. PS: harmtido, heb moederbord vervangen omdat vorige kapot was, kan dus niets meer doen met het vorige
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...