Ga naar inhoud

9800pro te warm?


Aanbevolen berichten

[quote:f0a0572888="Red Dragon"] Je zult merken dat de ramsinks behoorlijk warm worden tijdens het zware overklok werk.[/quote:f0a0572888] Maar het geheugen wordt nu, als ik overklok ook wel heel erg heet hoor! Maargoed, even terug waar het allemaal om ging, mij lijkt het niet echt gezond als die stickers volledig dekkend over het mem zit. Helaas heb ik nog niet een reactie van alternate gehad of die stickers er nou af kunnen. Bij mij vorige videokaart (hercules 3Dprophet 9000, 128mb )was het wat beter aangepakt, daar zitten ook wel stickers op, maar die zitten tenminste normaal in een hoekje ofzo.
Link naar reactie
@ Aljosja Ik ging uit van een 6600GT PCIe, met AGP is het inderdaad een ander verhaal, maar dan kan je ze op de achterkant kwijt, op de voorkant blaast de VF-700 gedeeltelijk al over je Geheugen heen. @ Die hard gamer Kan je een foto maken van die stickers, ik kan even niet voor de geest halen wat je bedoeld.
Link naar reactie
[quote:42c3ddb241="Red Dragon"] @ Die hard gamer Kan je een foto maken van die stickers, ik kan even niet voor de geest halen wat je bedoeld.[/quote:42c3ddb241] Ik heb even geen digitale camera tot mijn beschikking, dus ik heb even op het net gezocht: http://www.tweakers.net/reviews/364/2 Het gaat dus om de stickers op de achterkant, je ziet op de foto er 3 maar bij mij zijn het er de 2 meest rechtse. Aleen bij mij is de tekst volgorde wat anders, voor zover ik dat kan lezen. Die 2 stickers zitten volledig dekkend over de 2 bovenste geheugenchipjes. Op de foto zie je die stickers beetje richting de aansluitingen van de monitor, waar ook dat vakje is met: place permanent p/n barcode & S/N product label here. Oftewel, op die kaart zitten de stickers goed geplakt, en bij mij zitten ze een beetje ongelukkig op het mem. Ik vond dit nog trouwens, omdat het mem tijdens het overklokken zeeeeeeeeeer heet wordt, dus de koelblokjes die bij de zalman VF700 ALCU zitten, wil ik er toch wel erg graag op hebben, oftewel: ik zou die stickers erg graag willen verplaatsen! "Tweakers.net zou Tweakers.net niet zijn als we niet zouden testen of er nog wat extra prestaties uit de kaart te persen zijn. Met behulp van PowerStrip hebben de core- en geheugenfrequenties in kleine stapjes verhoogt naar het stabiele maximum. De grens van de core bereikten we bij een snelheid van 430MHz, maar liefst 50MHz, oftewel 13 procent, boven de standaardwaarde. Het geheugen bleek minder goed mee te werken en bereikte zijn maximale snelheid al bij 362MHz, wat slechts 5 procent boven de standaardwaarde is. Wellicht dat een paar koelblokjes op het geheugen voor betere resultaten zullen zorgen. Het geheugen wordt namelijk passief gekoeld zonder koelprofiel en tijdens het testen werd het warm genoeg voor een brandblaar. De verhoogde kloksnelheden zijn goed voor een prestatie verbetering van een krappe 9 procent zoals zichtbaar in onderstaande grafiek: " bewijs: :P http://www.tweakers.net/reviews/364/7
Link naar reactie
Helaas, ik ben al te laat geweest met het verwijderen van de stickers, hoewel ik geen games meer hebt gespeeld, is hij toch kapot gegaan. Nu zie ja alleen nog maar artifacts, bijv. tijdens een 3dmark, en zo erg dat je geen normaal iets meer ziet. In windows is alles ook een stuk anders dan normaal. Wel is heel duidelijk een verschil te merken met het geheugen waar wel en geen stickers op zitten, bij degene met stickers kan je niet eens je vinger erop leggen. maargoed, dat wordt weer contact op nemen met alternate :cry: Ik heb wel gelijk de zalman VF700ALCU besteld, om als ik een nieuwe heb, die gelijk te gaan monteren
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...