Ga naar inhoud

Welke GeForce 6600 (PCI-E) overklokt het best?


Aanbevolen berichten

Obi is op zoek naar een goed overklokbare GeForce 6600 voor een S775 moederbord met PCI-E slot. Iemand tips? Ik dacht zelf aan de Leadtek WinFast PX6600 TD vanwege de 300/550DDR snelheden. De koeler van de Leadtek is meestal ook wel stil en effectief. http://www.leadtek.com/3d_graphic/winfast_px6600_td_2.html http://www.digit-life.com/articles2/gffx/nv43-2.html Of zijn er nog betere 6600's voor rond de 125 euro? http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=2291
Link naar reactie
[quote:257457b0e5="Obi-wan-kenobi"]Idd, ik heb denk ik niet zoveel aan 256MB DDR i.p.v. 128MB DDR.[/quote:257457b0e5]Bij sommige games zoals FarCry in bijv de Vulcano Map was het wel handig begreep ik laatst... Maarja voor €7,- extra heb je bij Azerty ook de XFX GF6600 met 128MB dus misschien kun je wat googelen en kijken welke beter overclockt; de Leadtek of de XFX.
Link naar reactie
@RD: Maar een 6600 met GPU@500MHz doet toch niet veel onder voor een 6600GT@500MHz, of is dat effect van DDR3 t.o.v. DDR toch duidelijk merkbaar? Welke 6600 had jij nu precies op 500MHz gekregen, de XFX of de Leadtek? Ik weet dat je per exemplaar mazzel moet hebben, maar ik zou toch wat persoonlijke ervaringen willen horen met specifieke merken en types 6600's.
Link naar reactie
Ik had een XFX, de core is het zelfde als die van een GT, daardoor klokken ze vaak probleemloos over tot 500mhz. Als die Leadtek sneller geheugen heeft zou ik die nemen. Geheugen heeft zeker wel invloed, doordat de bandbreedte slechts 128bits is is die nogal beperkt. voor 128bits grafische kaarten geld dat geheugen snelheid erg van belang is, bij 256bits kaarten is dit stukken minder van belang (tenzij de core weer heel snel is en 16 of meer pipelines heeft ;) )
Link naar reactie
[quote:6b948447a8="Obi-wan-kenobi"]@RD: Maar een 6600 met GPU@500MHz doet toch niet veel onder voor een 6600GT@500MHz, of is dat effect van DDR3 t.o.v. DDR toch duidelijk merkbaar? Welke 6600 had jij nu precies op 500MHz gekregen, de XFX of de Leadtek? Ik weet dat je per exemplaar mazzel moet hebben, maar ik zou toch wat persoonlijke ervaringen willen horen met specifieke merken en types 6600's.[/quote:6b948447a8] Vooralsnog is het geheugen van een 6600GT toch 2x zo snel geclockt? Plus dan ook nog eens DDR3. XFX heeft overgens een 6600 non-GT Extreme Gamer Edition. PVT43PNDD7 GEFORCE 6600 128MB PCI-E DDR DVI & TV OUT EXTREME GAMER EDITION
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...