Ga naar inhoud

GF 6600 GT overclocken


Aanbevolen berichten

Inderdaad uitproberen is hier je man, gewoon stapje voor stapje de core klok omhoog halen en kijken of je geen vastlopers of vertekeningen in het beeld krijg te zien (dmv een spel ofzo). Daarna doe je hetzelfde met de memory. Er is dus geen vaste waarde die iedereen haalt ofzo dat scheelt per kaart weer.
Link naar reactie
Zelf vind ik coolbits een heel handige toevoeging aan de forceware drivers. Je kunt het [url=www.guru3dcom]hier[/url] downloaden. Hiermee kun je in het tabje van je videokaart-instellingen overclocken. Je kunt de drivers automatisch laten overclocken, je kunt bij handmatig de optimale klokfrequentie laten detecteren (in beide gevallen hoef je dus niets zelf in te stellen) en je kun uiteraard ook zelf de klokfrequentie instellen. Veel succes!
Link naar reactie
keb em nu dus op 1100MHZ mem staan, en de core op 300MHZ voor 2D en op 540MHZ voor 3D, het verschil is wel merkbaar (als je de FPS laat zien dan) die draait net ff hoger (6-10 ofzo) ik heb dit met coolbit gdaan. keb ook rivatuner, maar daar kan je dus iets met bit 08 mask enzo doen... maar dat snap ik nog niet helemaal. in de FAQ staat wat over de 6800LE, maar daarbij staat bij de dingen die niet aangevinkt staan wel wat ingevuld, zoals vertex unit X, enabled enzo. als ik zelf extra vinkjes aanmaak, wat gebeurt er dan?? want als ik er een paar aan/uit doe, dan zie ik aan die 8x1.3vp nx veranderen, of moet ik dan eerst toepassen enzo doen??
Link naar reactie
heb je een temperatuuraflezing bij Rivatuner? anders is die via een bioslfahs te activeren. 540 lijkt me wel veilig, ik lees wel 590 maar met andere koeler... Die T-uitlezing geeft meer zekerheid. Zo heb ik het bij mijn MSI gedaan, wel goed lezen.... eigen risico! http://forum-d.msi.com.tw/index.php?topic=1269.0
Link naar reactie
ik heb ook die van XFX, heb jij dezelfde doos met: best getest door computer totaal maart 2005? :P maar ik heb dus ook zon glimmende koeler. de standaard van XFX. maar op die site van die link staat dat de core clock 501 MHZ was, en het geheugen 1229 MHZ. en jij zei dat je core op 575 stond. maar ik denk zelf ook wel dat ik best verder kan komen dan wat ik nu heb. heb jij et BTW met detect optimal setting gedaan, met coolbits, in het nvidia menu??
Link naar reactie
In de link staat 500 mhz omdat 3dmark soms de 2D settings aangeeft ipv de 3D settings die je hebt overgeklokt, hij gebruikt wel die 575mhz overklok maar geeft aan dat hij op 500mhz draaid. dit komt omdat hij pas kijkt naar de klok speeds op het moment dat de testen klaar zijn, hij is dan al naar 2D settings gegaan. geheugen speeds zijn voor zover ik weet bij 2D en 3D settings gelijk.
Link naar reactie
Zoals Red Dragon al zij.. 3dmark 03 geeft soms anders aan maar de core zit gewoon op 575. Als ik hem op deze weer 580 zet dan begin die artifacts te geven maar op 575 is die net goed :wink: de mem. kan mischien nog wel hoger maar ik weet niet of dat uit maakt bij Temperatuur.. maar ik vind 9000 pt wel netjes met een p4 toch ? :lol:
Link naar reactie
komt dat ff goed uit, ben ook bezig met een plexiglas plaat in mn comp, waarin ik ook 1/2 fans maak waarvan er zoiezo eentje op de video blaast. en desnoods ook eentje regt op de CPU. en als et ff ken ook nog eentje meer an de voorkant, bij mn hdd's. er was alleen een probleempje gister.... toen ik ging zagen, barste het stuk dat ik eruit wilde zagen..... :cry: maar me vader mos tog nieuwe zaaggies hebbe voor zn decoupeerzaag, dus dan neemt die glukkig ook wat fijnere zaagjes mee :D
Link naar reactie
Extra fan zal wel helpen denk ik .. heb ik ook niet.. dan maar ff derin zetten en hoger proberen over te klokken.. mijn 6600 gtje is not stressed op 53 graden en stressed denk ik zo rond de 65 .. mischien een zalman koelertje erbij .. kan ik een beetje hoger overklokken en lekker still deze koeler van XFX maakt echt een hoop geluid, en heb hem 24/7 aan staan :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...