Ga naar inhoud

Nieuw systeem; nu kopen of 2de kwartaal dit jaar


Aanbevolen berichten

Ik heb op forums gelezen dat ATi in het 2de kwartaal met een nieuwe grafische kaart komt (R520) en die gaan X950 serie heten. Heeft het zin om daar op te wachten? Ik wil een systeem met FX55 CPU met X850 XT PE. Heeft het zin om daar een half jaar op te wachten? Zal de X950 erg veel sneller zijn dan de snelste die er nu te koop is of niet? Ik las namelijk dat de X950 4x sneller zou zijn. Deze heeft een core van 750 en memory snelheid van 900 Mhz. Heeft het dus zin om dit systeem nu al samen te stellen of zal ik wachten. Dit wordt mijn tweede systeem. Bedankt alvast voor de reactie.
Link naar reactie
[quote:5595e4127d="KEAN"]Ik heb op forums gelezen dat ATi in het 2de kwartaal met een nieuwe grafische kaart komt (R520) [b:5595e4127d]en die gaan X950 serie heten[/b:5595e4127d]. .[/quote:5595e4127d] Zo zo die gaat X950 heten, als ik dit zo lees weet je dat wel heel zeker.. Dat is nog helemaal niet zeker, ik zeg niet dat het niet zo is maar het is pas waar als ATI dit bevestigd, zolang dat niet het geval is blijft het Code name Fudo aka R520. Zolang er geen officiele test resulaten en specs zijn en alleen maar roddels en geruchten zou ik niet blindstaren op de R520. (volgens Gerben komt die in Mei, mijn bronnen (ATI zelf) noemen op zijn vroegst Juni de launch, dat betekend doorgaans dat de kaart 2 a 3 maanden pas leverbaar is) Het eeuwen oude "nu kopen of wachten" verhaal van je begin ik niet aan. Ik ben van mening dat je moet kopen op het moment dat je vind dat je systeem te langzaam is, is dat nu dan moet je nu kopen, vind je je systeem nog goed genoeg dan moet je wachten.
Link naar reactie
[quote:10d1a53e3a]Zo zo die gaat X950 heten, als ik dit zo lees weet je dat wel heel zeker.. Dat is nog helemaal niet zeker, ik zeg niet dat het niet zo is maar het is pas waar als ATI dit bevestigd, zolang dat niet het geval is blijft het Code name Fudo aka R520. Zolang er geen officiele test resulaten en specs zijn en alleen maar roddels en geruchten zou ik niet blindstaren op de R520. (volgens Gerben komt die in Mei, mijn bronnen (ATI zelf) noemen op zijn vroegst Juni de launch, dat betekend doorgaans dat de kaart 2 a 3 maanden pas leverbaar is) Het eeuwen oude "nu kopen of wachten" verhaal van je begin ik niet aan. Ik ben van mening dat je moet kopen op het moment dat je vind dat je systeem te langzaam is, is dat nu dan moet je nu kopen, vind je je systeem nog goed genoeg dan moet je wachten.[/quote:10d1a53e3a] nee, dat weet ik niet zeker. ik las dit op een forum. :) trouwens, ik gebruik altijd 2 PC's tegelijk via KVM switch. dus jullie raden mij aan nog even te wachten? en trouwens RD, heb jij bij Cebit gesproken met j.j. jan voor Gigabyte over de 3D1? http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=140263 Thx voor reacties
Link naar reactie
een X850XT PE is niet veel sneller dan de X80XT die je nu hebt, upgraden heeft dus weinig zin op dit moment, of koop 2x 6800GT/Ultra in SLI of wacht op de R520 of G70 Ik heb J.J.jan gesproken ja. de 3D1 werkt voorlopig alleen met het meegelverde moederbord, de 3D1 zal op dit moment niet los worden verkocht, dit kan na verloop van tijd veranderen. tevens komt er een 3D1 pakket in combinatie met een Intel nForce 4 SLI bord voor de Pentium 4 met LGA 775 socket.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...