Ga naar inhoud

sli/agp wat is het verschil


Aanbevolen berichten

Inmiddels zijn er ook SLI borden voor Intel, met "nForce 4 SLI for Intel" borden met LGA 775 socket. [list:2e6eadbeb1] een AGP slot is een insteekslot voor je grafische kaart een PCI slot is een insteekslot voor je o.a. Geluidskaarten, netwerkaarten en andere uitbreidings kaarten een PCI-Express slot is een ook een insteek slot maar dan de opvolger van PCI en AGP, PCI-Express 16x voor vervanging van AGP en PCI-Express 1x, 2x en 4x ter vervanging van PCI. SLI is een techniek waarbij je twee grafische kaarten koppeld, hiervoor heb je twee intendtieke grafische kaarten nodig die SLI ondersteunen en een moederbord met twee fysike PCI-Express 16x sloten en een Chipset die SLI ondersteund (nForce 4 SLI)[/list:u:2e6eadbeb1] Het bovenstaande is zie ik als basis kennis die een lezer van het blad Computer!Totaal en de forum bezoekers hier dat ik dit niet opneem in de FAQ. overigens staat er wel een benkopt stukje over SLI in de FAQ Verder raad ik aan zo nu en dan de Computer!Totaal te lezen, PCI-Express en SLI zijn in diverse artikelen in Computer!Totaal behandeld.
Link naar reactie
SLI en AGP zijn nu wel heel verschillend AGP is een bus waarin je je videokaart kwijt kunt, je hebt AGP 2x, 4x en 8x. Maar nu is er een nieuwe soort bus en die is PCI express genaamd, deze is veel sneller dan de snelste AGP bus, maar een videokaart die voorzien is van een AGP bus kun je niet kwijt in een PCI-express slot en omgekeerd. Bij sommige moederborden heb je twee PCI-express bussen, en kun je dus twee videokaarten in kwijt en dat noemt dan SLI
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...