Ga naar inhoud

Andere ati driver dan van desktop...


Aanbevolen berichten

Ik heb vorig jaar een JEWEL Brilliant 2780 laptop gekocht. Deze bevat een ati M9 9600 grafische kaart In december heb ik halflife2 gekocht. Halflife2 raad nieuwere drivers aan voor de grafische kaart. Als ik halflife speel dan kloppen de textures op de gezichten en sommige andere voorwerpen niet. Er loopt dan een soort ruitvormig texture overheen dat verplaatst als je je beweegt. Dit staat er op de site van ati: [quote:2e6499d1f9]Playing 3D Games results in corruption and flickering objects in textures This issue affects the following system configurations: *RADEON series graphics board *Intel 850 based motherboard *CATALYST 3.8 driver suite Users have reported that when playing various games, textures on certain objects will appear to flash when moving the mouse cursor. This issue does not seem to occur under the Windows 98/ME Operating Systems. Not all systems are affected. To correct this issue, download and install CATALYST 3.9 Display Drivers or higher. [/quote:2e6499d1f9] Ook staat op de site van Ati dat je de driver bij de fabrikant van de laptop vandaan moet halen, maar die bied niet de nieuwste driver aan. Nu is mijn vraag: [i:2e6499d1f9]Kan ik ook andere drivers gebruiken dan die van jewel en zo ja welke dan?[/i:2e6499d1f9] Carrot.nl :wink:
Link naar reactie
Mis je dan niet bepaalde onderdelen? Oja. Als ik de drivers installeer krijg ik een foutmelding dat ie een inf bestand mist. Vervolgens installeer ik de drivers handmatig: de drivers via hardwarebeheer en de dialoog vernsters vervolgens appart. Nu krijg ik als ik de drivers via apparaat beheer installeer een hele reeks met radeons te zien. Deze zien er allemaal het zelde uit. Maakt het nog uit welke ik dan kies? Carrot.nl :wink: <EDIT> PS. Ik heb net de nieuwste CATALIST drivers gedownload, maar die werken niet op deze laptop. Dan zegt ie: Deze hardware kan niet worden geïnstalleerd. De hardware is niet geïnstalleerd omdat de benodigde software niet is gevonden. <EDIT>
Link naar reactie
Dat werkt helaas niet. Als ik op de link klik krijg ik de volgende tekst: [quote:9dc62b685a]# Your session has expired and the action has not been completed.If you entered data in the previous screen and would like to save them, follow these steps.1) Click this [Back] button. # 2) Select your unsaved text, press the Ctrl+c to copy it. # 3) Refresh your browser and begin your process again. # 4) Press Ctrl+v to paste your data in the appropriate text box. If you just want to restart your session and discard any possible unsaved data from the previous screen, click below. [Restart Session][/quote:9dc62b685a] Als ik op de knoppen klik gebeurt er niets. Helaas. Lastig hè? :) Carrot.nl :wink:
Link naar reactie
Ik raad toch echt aan om de drivers van je notebook leveverancier/fabrikant te gebruiken: [quote:cdcc28f9cd] The display driver supplied with a given notebook has been customized for: the built-in flat panel display any other graphics or video options installed in that specific computer[/quote:cdcc28f9cd]
Link naar reactie
Bedankt tomvdlee! Deze lijkt te werken. Ik kan em nog niet goed testen. Ik heb net mijn hele laptop schoongeveegd om met een schone lei te beginnen. Ik laat volgende week nog wel weten hoe halflife het doet. Carrot.nl :wink: PS. Red Dragon: Ik gebruik mijn Laptop toch voornamelijk als desktop vervanger. De weergave op mijn lcd-scherm lijkt niet slechter dan anders. Als het later als nog problemen geeft zet ik gewoon de fabrieks drivers er weer op.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...