Ga naar inhoud

Instabiele refreshrate


Aanbevolen berichten

Hoi, de laatste tijd heb ik veel last van een instabiele refreshrate van mijn monitor. Telkens als ik mijn pc aanzet, heb ik een licht tot sterk trillend scherm. Door de refreshrate via de videokaart aan te passen, los ik dit gedeeltelijk op (heb nog steeds snel hoofdpijn, aangezien er volgens mij nog steeds een hele kleine trilling over blijft) totdat ik mijn pc weer herstart. Ik wissel nu continue tussen 75 en 85 Hertz. Iemand een idee wat het probleem kan zijn. Ik heb deze problemen pas sinds ik een nieuwe videokaart (asus ati Radeon 9600XT) heb geïnstalleerd, maar ik hoop echt dat het niet daaraan ligt. De monitor is al een oudje, een Compaq S710, bouwjaar 1999).
Link naar reactie
[quote:26db6f4263="bmwmaster"]Als het een tft scherm betreft kan je proberen om je refresh gewoon op 60HZ te zetten. draait hier iig geval op een 17'' TFT perfect! 8) en dat is de standaard dacht ik.[/quote:26db6f4263] [quote:26db6f4263="Jage"]De monitor is al een oudje, een Compaq S710, bouwjaar 1999[/quote:26db6f4263] :roll: Gaat de refreshrate telkens anders staan bij de instellingen? Of trilt je beeld gewoon, terwijl de instelling nog wel op bijv 85 hz staat? Waardoor denk je dat het aan de refreshrate ligt? Het lijkt mij een monitor die minder wordt. (of gewoon van slechte kwaliteit is) Probeer als het kan eens een andere monitor. Installeer anders de drivers voor de videokaart eens opnieuw.
Link naar reactie
voor de duidelijkheid betreft het hier een CRT monitor. De refreshrate blijft wel staan op de ingestelde waarde, maar de zeer beperkte trilling die ik denk te merken na de aanpassing, verandert in een duidelijk zichtbare trilling na het opnieuw starten van de pc, totdat ik de refresh rate weer aanpas (van 85 naar 75 of van 75 naar 85). En een andere monitor proberen is helaas niet echt een optie (heb er maar een). En of het aan de refresh rate ligt weet ik niet, maar dat is naar mijn idee hetgene dat bepaalt in hoeverre je merkt dat je beeld trilt... Ga zo de de nieuwe ati 5.3 driver installeren, draai nu op 5.2
Link naar reactie
heb niets anders naast de monitor staan dan er al tijden staat, dus ook voordat de problemen begonnen. Heb nu net 5.3 driver geïnstalleerd en het lijkt op het eerste gezicht iets te helpen, heb het idee dat de monitor nu minder (merkbaar) trilt, en met een paar keer herstarten heb ik nog geen refreshrate hoeven wijzigen. Zal het eens een paar dagen aanzien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...