Ga naar inhoud

Dual monitor systeem


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil graag 2 monitoren aan m'n pc, dit is inmiddels gelukt (een op analoog, en de ander op de dvi poort, met adaptertje). Maar nu heb ik op beide schermen hetzelfde beeld, maar ik wil op beide beeldschermen verschillend beeld. Nou hoorde ik dat wel allebei de schermen geinstalleerd moeten worden, maar dit lukt me niet. Er wordt niet gevraagd om de andere ook te installeren, en handmatig wil ook niet, want daar staat het kopje "monitoren" niet tussen. Dus wat kan ik eraan doen zodat beide schermen gevonden worden?
Link naar reactie
Ik heb dat ook. En ik gebruik hiervoor de standaard software/driver van Nvidia wat bij mijn kaart geleverd zat. (ik weet niet of jij dat ook hebt) Als ik het goed begrijp doet het 2e scherm het wel maar staat ie gewoon ingesteld als 'kloon'. In principe zou je via de software dubbelbeeld (dualview) moeten kunnen selecteren (en nog een paar andere). Bij mij is die Nvidia software/driver te bereiken onder eigenschappen voor beeldscherm > instellingen > geavanceerd > tablad van jouw videokaart Je kunt zelfs verschillende wallpapers instellen en nog een paar andere handige opties. Suc6
Link naar reactie
[quote:e9b8db9ed2="vanwalsum"]Hallo, Ik wil graag 2 monitoren aan m'n pc, dit is inmiddels gelukt (een op analoog, en de ander op de dvi poort, met adaptertje). Maar nu heb ik op beide schermen hetzelfde beeld, maar ik wil op beide beeldschermen verschillend beeld. Nou hoorde ik dat wel allebei de schermen geinstalleerd moeten worden, maar dit lukt me niet. Er wordt niet gevraagd om de andere ook te installeren, en handmatig wil ook niet, want daar staat het kopje "monitoren" niet tussen. Dus wat kan ik eraan doen zodat beide schermen gevonden worden?[/quote:e9b8db9ed2] Het helpt als je vertelt welke kaart je hebt. Bij een Ati-kaart hoef je niks extra te installeren, want dat zit gewoon in de drivers van die kaart ingebakken.
Link naar reactie
Tjah, nu weet ik nog steeds niet of je Nvidia hebt of Ati (of nog een andere) Bij Nvidia lukt het met datzelfde tooltje als welke ik in mijn 1e reply omschreef. Echter, je moet nu aan de linkerkant ergens op het +teken van 'bureaubladbeheer' klikken. Dan ga je naar 'bureaubladen' en vink je 'meerdere bureaubladen inschakelen' en vervolgens stel je die in bij 'opties'.. Dat is alles, gewoon goed zoeken.
Link naar reactie
Aah, je bedoeld dat je op allebei de schermen een aparte taakbalk met pictogrammen hebt.... Euh, ik weet niet of dat kan met Nview. Er is trouwens wel software voor op internet te vinden die zorgt dat je 2 aparte bureaubladen hebt... Ik dacht trouwens dat je wallpapers bedoelde :oops: Ik kan je niet meer verder helpen. ff googlen dan maar??
Link naar reactie
Misschien is dit iets?? [url]http://www.breekpunt.nl/download.asp?id=2334[/url] of dit? [url]http://www.sitemasters.be/?pagina=downloads/downloads&cat=5&id=284[/url] En hier mijn gegoochel: [url]http://www.google.nl/search?hl=nl&q=meerdere+bureaubladen&meta=[/url] Ik heb 1 keer zo'n programma uitgeprobeerd (in het verre verleden) maar ik weet nog wel dat ik het niks vond. Zoals je ziet zijn er aardig wat freeware programma's voor. Maar volgensmij zit er veel zooi tussen... Een middagje testen met verschillende programma's dus...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...