Ga naar inhoud

2 monitoren en 1 TV op 1 PC???


Aanbevolen berichten

Het zit zo: Ik maak nu al een tijdje gebruik van 2 17' monitoren die in dualview aangesloten zijn op mijn Nvidia videokaart... (1x VGA en 1x DVI) Aangezien ik ook satelliet TV kan kijken op mijn PC wil ik een oude philips TV aansluiten via de S-video uitgang. Alleen, als ik deze aansluit en de PC opnieuw opstart valt de rechtermonitor weg.. Het blijkt dus dat de videokaart 2 monitoren aankan. Weet iemand een manier om de TV als kloon op de rechtermonitor aan te sluiten? Een spitter ofzo die het 2e videosignaal splitst naar een S-video en een VGA aansluiting... Is dit te realiseren en zo ja, hoeveel gaat die ongeveer kosten?? Budget max 100 euro!
Link naar reactie
Nee, ben bang dat je videokaart max 2 schermen kan aansturen , ondanks je video kabeltje, hij ziet nl een TV ook als een monitor en dan is t jouw de keuze of je je TV of je rechter monitor aanstuurt. Ik weet niet of er een mogelijkheid is om een van je signalen naar een monitor te splitten en op die manier je TV aan te sturen
Link naar reactie
kun je geen simpel PCI kaartje kopen met Svhs uitgang, en daar je tv op aansluiten? ik denk dat dat het goedkoopste is. [url=http://www1.alternate.nl/html/nodes_info/j7ps81.html]zoiets dus[/url] Er zijn overigens splitters voor VGA, maar dan worden je monitoren klonen van elkaar. en dat is niet de bedoeling? Er zijn ook VGA>Svhs omzetters, maar die zijn echt heel erg duur, ik geloof zelfs over de 100 euro.
Link naar reactie
Jaah die grote VGA splitters zijn dik over de 100 euro en dat is niet de bedoeling... En dat PCI kaartje kan ik dus niet gebruiken want ik heb maar 1 zo'n poort op mijn moederbord zitten. En daar zit mijn huidige videokaart in. Is dat niet in gewone PCI te krijgen? Dat ik 2 klonen van beide monitoren heb moet dus juist niet. De TV moet een kloon worden van 1 beeldscherm. Dan kan ik op dat beeld de juiste films/tv instellen en dan kan de monitor uit en kun je verder met de TV. Deze geeft namelijk alleen 1024x769 of kleiner weer.... Als ik dit niet heb moet ik elke keer als ik na het bijvoorbeeld internetten de PC opnieuw opstarten met S-video kabel erin om TV te kijken... Het zou eigenlijk gewoon een klein stekkertje ofzo moeten zijn die 1 vga (of dvi) omschakelt naar een VGA en S-Video uitgang.... Misschien een mogelijkheid tot zelf maken dmv draadjes splitsen en solderen of is dit te gecompliseerd?? Alvast bedankt...
Link naar reactie
Die videokaart die hij geeft is PCI. Waar je huidige kaart in zit is AGP. Deze kan je er dus makkelijk bij prikken. Ik weet alleen niet hoe windows gaat reageren, maar wat jij wil gaat denk ik wel. In dat geval zal je de TV op de hoofd videokaart moet doen en het 2e beeldscherm op je 2e videokaart. Anders kan hij het beeld niet klonen naar de TV.
Link naar reactie
Hmm, ik heb de oplossing al gevonden eigenlijk... Je kunt gewoon ergens bij de Nvidia instellingen aangeven of je de TV wilt gebruiken of het 2e beeldscherm... Dan flikkert het scherm even en dan werkt het ook... Dat betekend dat ik het systeem niet telkens opnieuw op hoef te starten... Alleen nu heb ik die 2e videokaart nog niet getest..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...