Ga naar inhoud

videokaart overclock geeft lagere 3dmark score


Aanbevolen berichten

Als ik alles stock heb, haal ik +- 8100 punten bij 3dmark 03, ga ik oc'en wordt t al snel hoger, mn record is 9200. Het gekke is echter, dat, wanneer ik de kloksnelheden van de videokaart verhoog, het fps van de cpu-tests soms 3x zo weinig wordt, waardoor ik, vandaag liep de videokaart 604/1100, 8400 punten haal. Is dit een voedingprobleem? T is namelijk niet zo'n beste, een Component Pro 350 watt, of iets dergelijks. De temps zijn oke, de videokaart wordt max 56 graden en de cpu 54. Ook was er geen artifact te zien (lang leve de VF700CU! ).
Link naar reactie
raar geval, bij mij, als ik mijn videokaart overklok, gaat m'n cpu nog even hard door... Anders moet je even aan het koelblok van de cpu koeler voelen of die echt niet te warm wordt. Of misschien even de drivers opnieuw installeren... Maar toch als je normaal 8100 punten haalt, en nu met overklok 8400 ga je toch iets vooruit. :wink:
Link naar reactie
[quote:d4897be1ae="Die hard gamer"]raar geval, bij mij, als ik mijn videokaart overklok, gaat m'n cpu nog even hard door...[/quote:d4897be1ae] bij mij dus niet :lol: . de vraag is hoe dat komt. Zoals je zelf al aangeeft: [quote:d4897be1ae="Die hard gamer"]Anders moet je even aan het koelblok van de cpu koeler voelen of die echt niet te warm wordt.[/quote:d4897be1ae] Is het probleem niet, ik kan het blok makkelijk aanraken, het lijkt zelfs niet 54 graden te worden. [quote:d4897be1ae="Die hard gamer"]Of misschien even de drivers opnieuw installeren...[/quote:d4897be1ae] Als ik normaal 8100 haal, en met zo'n grote oc 300 puntjes meer haal, en met een lagere oc ruim 1000 lijkt het me toch (was het maar waar) geen driverprobleem :( . [quote:d4897be1ae="Die hard gamer"]Maar toch als je normaal 8100 punten haalt, en nu met overklok 8400 ga je toch iets vooruit. :wink: [/quote:d4897be1ae] Maar waarom haal ik dan met 550/1.05 rond de 8900?
Link naar reactie
[quote:ccca02f2b0] Is het probleem niet, ik kan het blok makkelijk aanraken, het lijkt zelfs niet 54 graden te worden. [/quote:ccca02f2b0] Ik kan het fout hebben, maar waarschijnlijk zit je koeler niet goed. Daardoor geeft de core geen warmte af, wordt hij te warm, klockt hij zichzelf terug. Maar aangezien je geen hoge temps heb, je lees ze dus gewoon uit, lijkt me dat sterk. Maar ik zie het al, CPU test is altijd laag, omdat daar bij je CPU alleen wordt belast dan kan je je GPU zo hoog locken als je wilt heeft toch geen zin, ga je cpu maar eens overlocken, dan krijg je daar hogere fps.
Link naar reactie
[quote:9fbf0c3d89="Aljosja"][quote:9fbf0c3d89="Aljosja"]Ook was er geen artifact te zien (lang leve de VF700CU! ).[/quote:9fbf0c3d89] lezen is soms moelijk he :roll:[/quote:9fbf0c3d89] Doe maar normaal hoor, stukkies over het hooft zien is menselijk... Stabiliteitsprobleem? Dat hoeft ook niet altijd iets met temps te maken te hebben... Mijn AMD XP wil ook net niet 24/7 op 2500Mhz draaien, terwijl hij wel lekker 40 graden is :) [quote:9fbf0c3d89="Jolt"][quote:9fbf0c3d89] Is het probleem niet, ik kan het blok makkelijk aanraken, het lijkt zelfs niet 54 graden te worden. [/quote:9fbf0c3d89] Ik kan het fout hebben, maar waarschijnlijk zit je koeler niet goed. Daardoor geeft de core geen warmte af, wordt hij te warm, klockt hij zichzelf terug. Maar aangezien je geen hoge temps heb, je lees ze dus gewoon uit, lijkt me dat sterk.[/quote:9fbf0c3d89] Als je de VF700 niet goed monteert vindt ik je knap.... Het kan echter wel zijn idd, dat je de boel niet lekker aangeschroeft hebt, zodat het blok niet goed op de core staat.
Link naar reactie
Lees dit eens een paar keer goed: [quote:b95019f7c0]het fps van de[b:b95019f7c0] cpu-tests[/b:b95019f7c0] soms 3x zo weinig wordt, waardoor ik, vandaag liep de videokaart 604/1100, 8400 punten haal. [/quote:b95019f7c0] Zoals ik al zei, CPU test runt het alleen maar op de cpu en niet op de 3dkaart. Niks om bang voor te zijn.
Link naar reactie
is er een programmatje waarmee je de voltages in de gaten kan houden? heb nu volgens MSI Core Center: Vcore 1.56 volt 3.3 voltlijn 3.41 volt 5 voltlijn 5.14 volt 12 voltlijn 12.79 volt (is misschien niet zo best, heb er niet veel verstand van) dit is dus gewoon in windows, ik wil ook wel eens weten hoe de voltages zijn als ik geoc'd heb of als ik 3dmark draai...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...