Ga naar inhoud

Temp. van 6600 GT


Aanbevolen berichten

Dankjewel voor jullie reactie's.. maar nu heb ik nog een vraag in me hoofd.. Tot hoever kan ik mijn videokaart klokken met de orginele XFX FAN .. zonder dat die te heet word of raare beeldjes gaat laten zien.. (hoeft niet veel te zijn.. haal nu ong. 7850 punten bij 3dmark03 Ik hoor wel van jullie .... alvast bedankt :wink:
Link naar reactie
[quote:ce36d11195="Red Dragon"]verschilt per kaart, moet je op de gok doen, gewoon zelf proberen met rivatuner. de ene kaart wil verder overklokken als de ander. temps kunnen oplopen tot over de 80 graden zonder dat je je druk hoeft te maken.[/quote:ce36d11195]Daarom raad ik hem aan te beginnen met nVidias eigen overclock tool. Hiermee kan je de maximale frequenties detecteren, mijn ervaring is dan ook dat hij (ook met Riva) niet veel verder wil dan waarmee die detecteer programma komt. Buiten dat is dit gewoon veel makkelijker voor de beginnende OCer. http://www.safihre.com/images/nvtweak.rar Downloaden, ergens uitpakken en dan openen. Laat hem toevoegen aan register. Ga naar de nVidia driver instellingen (je moet wel minimaal de 66.93 drivers hebben voor goede resultaten. Ikzelf raad de 75.90 driver aan als je echt scores wil halen, deze is super snel (in bechen) en geeft mooi beeld en is voor een bta zeer stabiel. Te downloaden van www.Guru3d.com) Selecteer links Klokfrequentie instellingen. Zet het bolletje voor Handmatig overclocken. Accepteer het schermpje wat je krijgt (je moet eerst naar beneden scrollen voor je can accepten). Selecteer nu in het menutje "Prestatie 3D" Druk op de knop "Detecteer optimale freqenties". Sterkte, we zien de scores wel komen :wink: Overigens: Nee je kunt je kaart niet kapot overclocken (iig niet met de nvidia drivers geinstaleerd) zodra er iets niet goed gaat bevriest je beeld. Je moet dan ff wachten en dan gaan ie weer verder, je moet dan natuurlijk ff de benchmark stoppen aangezien je score enorm laag word aangezien de drivers hem automatisch een heel stuk terug clocken.
Link naar reactie
Ik heb hier nog even een vraag over: Als ik alles stock heb, haal ik +- 8100 punten, ga ik oc'en wordt t al snel hoger, mn record is 9200. Het gekke is echter, dat, wanneer ik de kloksnelheden van de videokaart verhoog, het fps van de cpu-tests soms 3x zo weinig wordt, waardoor ik, vandaag liep de videokaart 604/1100, 8400 punten haal. Is dit een voedingprobleem? T is namelijk niet zo'n beste, een Component Pro 350 watt, of iets dergelijks. De temps zijn oke, de videokaart wordt max 56 graden en de cpu 54. Ook was er geen artifact te zien (lang leve de VF700CU! :D ).
Link naar reactie
[quote:76d70d7e56="Karelll"]ja ok met een amd 64 dit is een pentium (shit zooi) ..[/quote:76d70d7e56] Onzinnige opmerking... wat boeit het nou hoeveel 3dmarks je haalt :roll: en als je het shit zooi vind zou ik er maar snel van af komen... blijkbaar was het een hele slechte aankoop he.... :roll:
Link naar reactie
Ik snapte het al hor ;) ... jij snapte echter mijn insteek alleen niet geheel :lol: -jij klaagt over die hele slechte processor van je.... (shit zooi?) vond ik nogal overdreven :roll: -ik zeg "doe em weg" want hij is zoooo sleeeeecht! ( wie het kleine niet eert....) zeker toen je hem kocht was tie "vast al heeeeel slecht"... omdat ik weet dat amd64 toen niet uit was en hij toen vrij prijzig was...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...