Ga naar inhoud

radeon 9600 start niet goed op


Aanbevolen berichten

Wie heeft hier enig idee over. Ik heb net mijn geforce TI 4200 kaart ingewisseld voor een nieuwe Asus radeon 9600 xt. De kaart is geinstalleerd, drivers erbij en alles loopt goed. Echter na twee dagen krijg ik na het aanzetten van de computer mijn crt beeldscherm niet meer van standby. De pc staat aan, maar geeft schijnbaar geen signaal door aan de monitor. Stop ik de oude kaart er weer in, start ie meteen op. Vervang ik die weer door de radeon: start ie weer gewoon op. Na een dag of wat gebeurt echter weer het zelfde. De monitor blijft zwart en het systeem blijft hangen. De kaart die ik twee weken geleden kocht bij Informatique vertoonde het zelfde euvel, maar kon meteen worden omgeruild. Nu me dit weer overkomt lijkt me dat het toch niet aan hun ligt. (Sorry jongens :oops: maar wel perfecte service. ) Ik heb geen veranderingen in het bios aangebracht maar moet wellicht toch daar zijn. dit zijn mijn specificaties: Asus A7N8X-X mb, bios versie 1010 (meest recent),amd athlon xp 2400, 1024 mb Ram, WindowsXP #2, voeding = chieftex (max) 340 W Nou de rest die erin zit lijkt me minder interessant op dit moment. Ik hoop dat iemand enig idee heeft. martin
Link naar reactie
Normaal zou ik zeggen dat de voeding te zwak is, echter een chieftec van 340 watt zou het aan moeten kunnen. Heb je iets overgeclocked? Probeer (als dat mogelijk is) een andere voeding. Controleer verder ook even je condensatoren bij je processor. (die ronde tonnetjes) Als deze bol staan aan de bovenkant zijn die kapot. (hoewel dat in dit geval waarschijnlijk niet relevant is, toch ff checken, just to be sure)
Link naar reactie
Nee niets overgeklokt. De condensatoren zien er ook wel goed uit. Vanmorgen weer het zelfde probleem gehad. Ik heb het toen geprobeerd door de voeding van cd en dvd spelers te halen en van 1 van de hdd, maar dat maakte niet uit. (340 leek mij ook wel voldoende, maar je weet nooit) Toch startte hij later wel goed op, zonder dat de vga weer verwisseld was, maar nadat de kast wel een half uurtje 'onder stroom' had gestaan, dwz zonder de eindschakelaar van de stekkerdoos om te zetten. . Dus misschien is de voeding inderdaad de boosdoener. Ik zal hem eens wisselen met een 350 Qtec die in mijn dochters pc zit, wellicht biedt dat de oplossing. martin
Link naar reactie
Idd eerst zeker zijn dat het het oplost voor je wat koopt. (heel wijs :wink:) QTek is erg goedkoop, en levert dus ook voedingen die daar naar zijn. Voor een simpele pc en een gebruiker zonder hoge eisen is er niks aan de hand. Maar voor oc-en en exrta zware configuraties is een degelijke voeding nodig.
Link naar reactie
De pc heeft nu een dag zonder stroom gestaan en bij het aanzetten het zelfde probleem. Geen voeding op de monitor. Vervolgens laat ik de stekkerdoos aanstaan, waardoor er spanning op het mobo blijft staan en dan start ie na een half uurtje wel gewoon op. Dat lijkt toch wel heel erg op een defecte voeding, of kan er nog meer mis zijn ? gr martin.
Link naar reactie
Ik heb hetzelfde probleem met: Chieftect kast + chieftec 360 W voeding Asus A7N8X-deluxe rev2 (bios 1008, maar had met 1005, 1006 en 1007 hetzelfde probleem) Ati 9600 Pro Soms heb ik het elke keer en soms heb ik er weken geen last van. Ik los het op door op reset te drukken als ik geen piepje hoor bij het opstarten. De voeding loopt bij mij via een stekkerblok met schakelaar en een UPS. De stroom gaat er altijd vanaf als de pc uit gaat. (UPS uit en schakelaar om) Ik heb een kaartje liggen waarmee ik tijdens het booten de status van het Bios kan volgen. Die heb ik er een tijdje in gehad. Er was geen logica in te ontdekken. Hij hing steeds op een ander punt. Heb het uiteindelijk maar geaccepteerd dat ik ff op reset moet drukken.
Link naar reactie
[quote:e15a985f91="Comp-Freak"]Ik meen me iets te herinneren van een compatibiliteits probleem tussen de radeon 9600 serie en de NF2 chipset. Kan dat het misschien zijn?[/quote:e15a985f91] Daar lijkt het wel op ja. Vreemde is dan wel dat ik mijn pc tegelijk met 2 vrienden van me kocht. We hadden vrijwel dezelfde specs. (Mobo, cpu en videokaart waren iig gelijk) Zij hebben geen enkel probleem.
Link naar reactie
[quote:4c20a9e53c]Ik meen me iets te herinneren van een compatibiliteits probleem tussen de radeon 9600 serie en de NF2 chipset. Kan dat het misschien zijn?[/quote:4c20a9e53c] Enig idee waar ik daar meer over kan vinden. [quote:4c20a9e53c]Ik heb hetzelfde probleem met: Chieftect kast + chieftec 360 W voeding Asus A7N8X-deluxe rev2 (bios 1008, maar had met 1005, 1006 en 1007 hetzelfde probleem) Ati 9600 Pro Soms heb ik het elke keer en soms heb ik er weken geen last van. Ik los het op door op reset te drukken als ik geen piepje hoor bij het opstarten.[/quote:4c20a9e53c] ik heb ook een chieftec kast. Zou dat het zijn ? :D Ben toch bang van niet. En het reset idee is voor mij wel werkbaar, maar ik ben bang dat de rest van de familie daar heel anders over denkt. Werk hier overigens met bios 1010. Heb inmiddels deze vraag ook bij asus neergelegd, zal de vraag over compatabiliteit er aan vastknopen.
Link naar reactie
[quote:b2cb84a043]Kan je misschien je BIOS instellingen hier neerzetten? Ik weet niet of het tot een oplossing leid, maar misschien wel. het proberen waard denk ik [/quote:b2cb84a043] AGP spread spectrum: disabled Graphic aperture size: 512 MB AGP freq : auto system bios cachealble: disabled video ram cacheable: disabled agp vddq volt: 1,5 volt agp 8 x support: enabled agp fast write capability: disabled. deze gegevens komen uit de Advanced chipset features, het betreft een phoenix bios
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...