Ga naar inhoud

Net een nieuwe XFX 6600GT --Maar voeding red het niet


Aanbevolen berichten

Hallo Mensen, Zit met de volgende probleem.. ik heb een nieuwe 6600 GT gekocht.. alleen als ik nu bijv. UT2004 wil spelen gaat de pc opnieuw opstarten of dan gaat de hardeschijf uit en dan weer aan.. heeel raar daarvoor had ik niet zulke probs met de hd enz. maar het is ook maar een 300 WATT voeding .. als ik niks doe dus geen games dan kan ik gewoon op windows internetten etc. geen prob maar 3de mark of UT gaat die raar doen.. Ik denk zelf dat het door de voeding komt maar.. ik heb eigenlijk niet meer veel uit te besteden dus max. 40/50 euro voor een nieuwe voeding die wel stil moet zijn en mijn videokaart moet trekken.. Mijn vraag is nu wat kan ik doen .. of welke voeding moet ik nemen ?? Alvast bedankt mvg.KArell
Link naar reactie
Tagan380 http://www.tweakers.net/pricewatch/72010?Landfilter=All Zalman400 http://www.tweakers.net/pricewatch/73886?Landfilter=All Tagan420 http://www.tweakers.net/pricewatch/95798?Landfilter=All Met de eerste kan je al heeel goed uit de voeten. Is dus genoeg ja.... wil je wat meer ruimte neem dan de 420, ben je zeker van je zaak en heb je bij toekomstige upgrades ook een prima voeding.
Link naar reactie
Ik denk het wel, maar je kan ook bij twijfel voor die Zalman 400 kunnen gaan. Heb 'm pas geinstalled (had eerst een Q-Tec voeding) want ik had ook beetje last van vermogen problemen. Bij de Zalman 400 doet het systeem netjes zijn werk en is door z'n passieve koeling haast geruisloos. Om m'n systeem helemaal stil te krijgen moest ik alleen nog even een casefan op 5v zetten :D Kan je die Zalman 400 echt aanraden. Succes
Link naar reactie
[quote:94af9a8523="gekido"]Dan kan je ook nog de Q-Tec 550 watt Gold Fan overwegen. Kost 59 euro en heeft goeie prijs/kwaliteits verhouding. Maat van mij heeft qua grafische kaart een 6800 er aan hangen en werkt prima dus 6600 moet geen probleem zijn lijkt me.[/quote:94af9a8523]Een 6800 kan ook langzamer gaan lopen als ie minder 'juice' krijgt, dus misschien loopt ie niet optimaal :P. Maar ik heb liever een 'echte', degelijke Tagan 380 dan een laaggewaardeerde Q-tec. Maar dat is mijn mening.
Link naar reactie
Tagan voedingen zijn inderdaad beter dan Q-tec qua stabiliteit. Maar omdat hij 75 euro te veel geld vind om uit te geven, is zo'n q-tec 550 watt een goeie 2de keus naar mijn mening. Ik heb vorig jaar m'n oude voeding (350 watt) vervangen voor die q-tec 550 watt omdat mijn oude fx5600xt kaart problemen gaf met de oude voeding. Omdat ik misschien over een jaartje m'n grafische kaart ga upgraden en ook een stillere voeding wou hebben, koos ik de Zalman 400 quiet solution, maar die kostte mij 99 euro en da's wederom boven het budget van karelll
Link naar reactie
:cry: niet verstandig, je kan inderdaad nog beter een chieftec 360 kiezen ipv een qtec 400. Qua power zullen ze namelijk gelijk liggen en wss is de chieftec wat sterker en kwalitatief beter en wss zelfs stiller :roll: De enige qtec die enigszins acceptabel is is de 550 echter sjoemelt qtec als een gek met de getallen, een qtec 550 is namelijk werkelijk maar een 420 watt voeding ongeveer qua capaciteit. IVM je dichte topic... Voor je trouwes je 6600gt had geinstalleerd had je best es een handleiding mogen lezen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...