Ga naar inhoud

Welke videokaart moet ik kiezen ..?


Aanbevolen berichten

Omdat ik achteraf de verkeerde keuze heb gemaakt bij de aankoop van mijn pc (asus fx5600XT 256mb) wil ik een nieuwe kopen. Toen leek dit een beste keus omdat ik geen spellen speelde maar nu ik het online spelen heb ontdekt (Joint Ops, BHD) merk ik dat mijn kaart het niet bij kan houden. Na enige onderzoek is mijn keuze gevallen op de 6600 alleen zie ik door de bomen het bos niet meer. Allerlei letters ervoor en erachter waar ik eigenlijk de betekenis niet kan vinden. Ik zie ook dat een 256mb goedkoper is dan een 128 Mb kaart. Wat is in deze serie de beste kaart en wat betekent eigenlijk de GT enz. Mijn systeem is een AMD2800+, 1Gb intern, 160Gb harde schijf, Fx5600XT 256Mb videokaart. Tevens heb ik een tft samsung syncmaster 172V waarvan ik achteraf denk dat de refresh snelheid te traag moet zijn. Vr Gr.
Link naar reactie
X800XL AGP is ook gelanceerd: http://apps.ati.com/ir/PressReleaseText.asp?compid=105421&releaseID=679466 Ik verwacht ze in de loop van maart/April in de webshops/computerwinkels. X800XL is wat duurder dan de 6600GT en kan daardoor niet daarmee vergeleken worden, maar voor 350 a 390 Euro is de X800XL de kaart die je moet hebben. Met een kleinere beurs is de 6600GT een topper. Vergeet niet de X800 256mb, die is voorlopig alleen PCIe, wie weet word die ook AGP aangezien de X800XL het ook is geworden. wat de goedkopere kaarten betreft, van de GeForce 6600 en 6200 komen ook AGP versies binnenkort.
Link naar reactie
Nu even commentaar van iemand die beide kaarten wél getest heeft: De X800XL is in Half-Life 2 en Far Cry sneller als de 6800GT. In doom 3, 3dmark '03 en '05 is de 6800GT sneller. De X800XL is erg sterk in Anti-Aliasing, anisothropische filtering en Shader intensiefe momenten, sterker dan de 6800GT. de 6800GT is echter weer sterker in ruwe kracht. de 6800GT is alleen wel 75 Euro duurder (430 Euro). Ik heb het nu over PCIe, AGP moet ik nog testen.
Link naar reactie
[quote:6a8278aadd="NoepZor"]Hmm dacht dat die kaarten 300 kosten... of drijft de bridge chip voor de PEG --> AGP omzetting de prijs op (omdat 6600GT agp ook duurder is)[/quote:6a8278aadd] X800XL kost al snel 370 Euro, als je geluk hebt kan je er een voor 350 op de kop tikken, de AGP versies zullen duurder uitvallen door de Rialto (brug chip van ATI). 300 Euto voor een X800XL zou mooi wezen, voor die prijs kun je ze over een paar maanden wel kopen (PCIe) maar een AGP versie voor dat geld heb je voorlopig niet. @ Ge0rgiie Ik heb de X800XL getest met de Catalyst 5.2 drivers, die geven en behoorlijke boost in Far Cry bijvoorbeeld. met oudere drivers is de X800XL inderdaad ongeveer even snel als de 6800GT (soms iets langzamer, soms iets sneller). wat dat betreft klopt het wel wat je zegt en wat je hebt gelezen. zie ook: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2299&p=3 Komt inderdaad het punt wat je zelf ook al aandraagt, de X800XL is een stuk goedkoper.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...