Ga naar inhoud

" Buiten bereik"


Aanbevolen berichten

Hallo, iemand stuurde me een foto, welke ik vanuit Outlook Express opende; IrfanView werd opgestart, maar toen ging het fout... Het scherm (CRT 19inch monitor) ging op zwart en er kwam een blauwe pop up met-- H: 89.9K V: 59.9 89.K stond te knipperen en er staat " BUITEN BEREIK" Wat dit veroorzaakt heeft weet ik niet. Normaal opstarten geeft telkens dit scherm. Opstarten in Safe Mode en dan bij Config.Scherm-Beeldscherm daar kan ik kennelijk niet veel; mee doen, zie daar niks bruikbaars. CMOS heb ik "load defaults" gedaan maar dat gaf ook al geen soelaas. In Safe Mode heb ik de diverse monitor waardes bekeken met de knopppen op de monitor; ik kwam daar " 89.9" niet tegen en kon dit dus niet bijstellen. Als dat pop up dingetje voorstaat kan ik de knoppen a/d monitor niet bedienen, reageren niet. In Safe Mode heb ik de achtergrond naar <geen> gezet. Het mocht allemaal niet baten, hulp wordt zeer op prijs gesteld !!
Link naar reactie
Heb je iets geinstalled vóór je dat mailtje opende??? Zoja deinstall dat eens in Safe mode, en deinstall ook irfanview. Kijk dan eens wat er gebeurt als je normaal boot. Misschien is de voeding niet al te best meer......wat is je systeemspecs?? Heb verder geen ervraing met het gebruik van Irfanview dus daar kan ik je niet mee helpen. Succes en hoor wel wat de resultaten zijn
Link naar reactie
Dit komt omdat de monitor een signaal krijgt dat te hoog gegrepen is voor hem, bijvoorbeeld een te hoge resolutie, kleurendiepte of vernieuwingsfrequentie. Ga naar veilige modus en stel bij de beeldschermeigenschappen de resolutie op het laagste in. Staat ie daar al op, verhoog hem dan en direct weer op het laagste zodat je op de toepassen knop kunt drukken. Zet ook de kleurendiepte op 16 bits. ipv 32. Druk nu op toepassen en start je pc opnieuw op. Als het goed is heb je nu beeld. Dan kan je weer verhogen. Heb je nog steeds problemen, klik dan in veilige modus bij beeldschermeigenschappen op Geavanceerd en zet bij het tabblad monitor de frequentie omlaag naar 60 hz. Verder weer het zelfde verhaal.
Link naar reactie
[quote:a171aa972a="RuudLeeuw"]Hallo, iemand stuurde me een foto, welke ik vanuit Outlook Express opende; IrfanView werd opgestart, maar toen ging het fout... Het scherm (CRT 19inch monitor) ging op zwart en er kwam een blauwe pop up met-- H: 89.9K V: 59.9 89.K stond te knipperen en er staat " BUITEN BEREIK" Wat dit veroorzaakt heeft weet ik niet. Normaal opstarten geeft telkens dit scherm. Opstarten in Safe Mode en dan bij Config.Scherm-Beeldscherm daar kan ik kennelijk niet veel; mee doen, zie daar niks bruikbaars.[/quote:a171aa972a]Volgens mij was dat bestand geen plaatje, maar een 'virus-achtig' programmaatje dat fijn je refereshrate to hoog instelt. Probeer eerst eens een virusscanner te draaien in safe-mode, kijken of die wat vindt. (tip: F-Prot voor dos is erg handig en gratis). Kan best zo zijn dat dat programma systematisch de refreshrate to hoog zet bij een normale boot.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...