Ga naar inhoud

[Semi-Sli]Ervaringen


Aanbevolen berichten

Je bedoelt het modden van een Non-SLI bord zodat je toch SLI kan gebruiken. Je mist sowieso de SLI brug, zonder die brug kan je niets. verder ondersteunen de nieuwe ForceWare Drivers alleen SLI als je een nForce 4 SLI chipset hebt. je kan beter een 6800GT kopen, die is sneller dan 2x 6600GT in SLI en scheelt je een hoop aanpassingen van je moederbord, bespaar je dus de moeite.
Link naar reactie
De chips op non SLI en SLI moederborden zijn hetzelfde, er is alleen een brug 'doorgeknikt' op de chipset. Deze brug moet je dus weer verbinden met geleidende verf o.i.d. Wat je verder houdt is dat je een PCI-e slot van 2x speed zal moeten gebruiken, dit is zowiezo langzamer. Verder is SLI met 2x6600GT niet echt de moeite en kun je beter een 6800GT of X850XT kopen mocht je echt extra snelheid willen. Als je toch nog wat meer informatie wil hebben moet je het even laten weten, hoewel ik het je niet aanraad, het is niet makkelijk en performance winst is niet groot. Het enige non SLI mobo dat te modden is naar 100% SLI mobo is het DFI bord. Dit gaat d.m.v jumpers.
Link naar reactie
Precies, je kan beter één enkele kaart kopen dan je garantie van je moederbord verpesten en 200 euro uitgeven aan weinig extra preformance. En je zit met het driver probleem, de driver van je grafische kaarten moeten een nForce 4 SLI herkenen, zo niet dan werkt SLI niet. Dat zal misschien wel te omzeilen zijn met een bios flash (MSI K8N Diamond bios) of een hard-mod op de NB maar ik zou er niet aan beginnen. te veel moeite voor te weinig preformance winst.
Link naar reactie
Moeilijker als gepland dus. Naja ik denk dat ik het zo maar laat. Als ik meer 3d performance nodig heb koop ik me idd wel een andere kaart. Naja het leuk me ook wel leuk om te doen. Misschien doe ik het wel een keer als ik goedkoop een 2e 6600 GT op de kop kan tikken. Ik vond de performance namelijk nog al mee vallen: http://www.cdr-info.com/Sections/News/Details.aspx?NewsId=12503 Of het komt er natuurlijk door dat de 6600 GT niet al te krachtig is.
Link naar reactie
Tja maar op dit moment heb ik geen 400 euro :P. En was de 6600 GT zeer mooi geprijst. Ik speel toch niet met allemaal die poes pas aan, alleen high quality en af en toe een beetje AA en AF maar toch meestal op 1024 x 768 dus daarvoor heb ik niet een krachtige beesie nodig. 6800 GT is een zeer mooi kaartje. All rounder, maar een X800XL is ook zeer fijn. Naja mijn systeem trekt nu nog alles een beetje vloeiend. (had eerst een 2600XP,9600pro verschil merk je wel:P) Ik zal wel eens een zalman VF-700 op de kaart zetten, en dan cpu/gpu overlocken, mem wilt helaas niet kan ik niet 1:1 lopen. (Shit twinmos spul had ik nooit moeten kopen.) Maar Semi-Sli = dus een non go. Ow wat ik me dan nog afvraag, zo een Pci-Express 2x levert die hetzelfde voltage als een 16x poort?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...