Ga naar inhoud

Probleem met XFX GeForce 6600


Aanbevolen berichten

Ik heb een Pentium 4, 2,8 Ghz-computer met AOpen AX45-533 Plus moederbord, 1 Gb RAM, Windows XP Service Pack 2, Philips 109S4 monitor, DirectX 9.0c en vanaf gisteren een XFX Geforce 6600 AGP8x 256 MB DDR Dual DVI en TV out videokaart (PV-T43K-UDF7). Bij de videokaart zit een installatie-CD-ROM met de ForceWare 66.81- driver voor Windows XP. Deze heb ik geïnstalleerd. Ik kreeg wel nog de melding dat de driver niet door Microsoft gecertificeerd is, maar dit heb ik genegeerd. Bij de spellen World of Warcraft en Pro Evolution Soccer 4 krijg ik echter abominabel beeld: overal lijnen en strepen en gekleurde vlakken (polygonen?) waar ze niet horen en bij WOW vallen letters weg. Andere spellen heb ik nog niet getest. Dus de nieuwste driver gedownload: ForceWare 66.93. Oude drivers verwijderd en 66.93 geïnstalleerd. Maar tot mijn verbazing is na een herstart geen ForceWare 66.93-driver te bekennen. In plaats daarvan wel de standaard VGA-driver van Windows. Ook het instellingspaneel van nVidia in de taakbalk dat er bij 66.81 wel nog was, is verdwenen. Waarom kan ik de oude driver wel laden en de meest recente niet? En zal deze driver de problemen bij genoemde spellen kunnen oplossen of moet ik de instellingen van de kaart aanpassen?
Link naar reactie
Ik ben geen deskundige op het gebied van videokaarten en heb ook de eerdere berichten niet gelezen, maar ik vraag me af waarom mijn kaart defect zou zijn. Mij lijkt het eerder een driverkwestie. Of zijn er mensen bij wie World of Wacraft met 66.93 en een vergelijkbare configuratie als de mijne wel draait? Een spel als The Chronicles of Riddick (ook 3D) werkt perfect.
Link naar reactie
[quote:9b4074fe7a="harschi"]Ik ben geen deskundige op het gebied van videokaarten en heb ook de eerdere berichten niet gelezen, maar ik vraag me af waarom mijn kaart defect zou zijn. Mij lijkt het eerder een driverkwestie. Of zijn er mensen bij wie World of Wacraft met 66.93 en een vergelijkbare configuratie als de mijne wel draait? Een spel als The Chronicles of Riddick (ook 3D) werkt perfect.[/quote:9b4074fe7a] Wat is dan het zin van een topic openen, als je bovenstaande berichtjes niet leest!( of snap ik hem nou ff vekeerd :-? ) Het probleem wordt door iedereen gewoon herkent als een kapotte videokaart....KLAAR!
Link naar reactie
Dat zou ik niet direct zegen BMWmaster, het kan best een driver conflict wezen aangezien een ander zwaar 3d spel als Chronicels wel goed werkt. Probeer een de 67.66 drivers www.nzone.com (en dan bij downloads bij de beta drivers kijken) Als die het niet oplossen de 71.24 of 71.80 drivers via www.guru3d.com als dat nog niet werkt dan zou ik meerdere games testen en 3dmark, als je het probleem daar wel in hebt zou ik pas de conclussie trekken dat er iets met de kaart mis is.
Link naar reactie
Kan zijn dat WoW net iets meer grafisch geheugen gebruikt ? Maar dat lijkt me ook sterk dat dan meteen het hele beeld verneukt is. Kun je er een screenshot van maken ? En probeer zoals RD zegt eens verschillende drivers en test eens met een aantal zware games, weet niet of je er een paar hebt liggen. Bijv Farcry, UT2004, Doom III en met 3dmark03 en 3dmark05 (www.futuremark.com)
Link naar reactie
[quote:446dac32c9]wat jij omschrijft lijkt op een probleem wat een tijdje geleden hier op het forum ook ter sprake kwam. toen bleek dat het geheugen van de videokaart niet ( meer?) goed was.[/quote:446dac32c9] BMWMASTER: Ik bedoelde dus dat ik het bericht waarnaar jij hier verwijst, niet heb gelezen. Ik lees vanzelfsprekend de reacties op mijn topics en ik waardeer jullie steun. Ik heb driver 67.66 geprobeerd: geen problemen bij WoW met het beeld, maar ieder keer na ongeveer 2 minuten een vastloper. Ik ben vandaag teruggegaan naar de winkel zonder kaart, gewoon ff info vragen. De verkoper ried mij na te gaan of echt elk spoor van oude driver (van ATI Radeon 9700 pro, die stuk is gegaan) gewist is. Daarna controleren of mijn moederbord AGP 8 x aan kan. Zo nee, kaart ruilen. WoW werkte prima onder de Radeon 9700 pro. Onder de GeForce 6600 werken ook FlatOut en Half Life 2 niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...