Ga naar inhoud

GeForce 6600GT probleem


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een AOpen Aeolus 6600GT gekocht. Deze functioneert niet, ik krijg dit soort beelden [img]http://abvinders.bravehost.com/pic01038.bmp[/img] De rest van mijn pc heeft deze dingen: AMD 64 3200+ op 2,1 gHz Gigabyte K8N-F 512 MB DDR-RAM 400 Enhance/Sonar (1 van die 2 merk, de ander type) 360 Watt voeding dualfan Maxtor 40GB HD Ik heb al een andere monitor geprobeerd en het overkomt me alleen bij intensief gebruik. Bij de verkoper werd er geen fout geconstateerd en er is geen externe voedingsaansluiting nodig. Kan het zijn dat mijn voeding te weinig wattage levert of dat mijn moederbord dat niet goed overzet? Help me graag want als gamesfanaat wil ik graag wel kunnen gamen ;).
Link naar reactie
Ik heb zo het idee dat het je voeding inderdaad is. Omdat: 1. Je je 3200 een beetje overgeklokt hebt (dit gebruikt meer). 2. Het waarschijnlijk een no-name psu is die het piekvermogen aangeeft en dat vervolgens niet kan halen. 3. Die VGA flink van je psu vraagt. Daarom stel ik voor om met zo min mogelijk componenten op te starten. Dus zonder CD-Speler e.d. Dan zou hij wel stabiel moeten kunnen draaien en anders zou je het evt. nog met een zwaardere merkvoeding kunnen testen.. :wink:
Link naar reactie
Koeling van je grafische kaart zit er niet goed op, ik ken dit verschijnsel maar al te goed, vaak zat gezien. De 6600GT PCIe koelers vind ik nu niet echt top (geld niet alleen voor Aopen hoor), de constructie is redelijk beroerd door nVidia zelf, kijk of de koeling wel strak op je kaart zit. Wat PCIe en drivers betreft, je moet zeer zeker wel drivers instaleren, de nForce 4 6.39 drivers voor je moederbord en PCIe http://www.nvidia.com/object/nforce_nf4_winxp_6.39
Link naar reactie
[quote:51f1867f40="jayday"]Ik heb zo het idee dat het je voeding inderdaad is. Omdat: 1. Je je 3200 een beetje overgeklokt hebt (dit gebruikt meer). 2. Het waarschijnlijk een no-name psu is die het piekvermogen aangeeft en dat vervolgens niet kan halen. 3. Die VGA flink van je psu vraagt. Daarom stel ik voor om met zo min mogelijk componenten op te starten. Dus zonder CD-Speler e.d. Dan zou hij wel stabiel moeten kunnen draaien en anders zou je het evt. nog met een zwaardere merkvoeding kunnen testen.. :wink:[/quote:51f1867f40] Helaas, dat werd mij ook geadviseerd maar het werkt niet.. alles losgehaald behalve de HD en floppy drive en nog steeds doet ie t niet. De snelheid van die 3200 is gewoon standaard blijkbaar want vanaf het moment dat ik de pc opstart geeft de BIOS en Windows die snelheid aan... Het zou inderdaad aan de drivers van de nForce4 chipset kunnen liggen. Helaas is mn pc nu een weekje weg om gestest te worden...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...