Ga naar inhoud

Te donker scherm in 3d omgeving


Aanbevolen berichten

Hoi, Sinds kort heb ik een probleem met alle 3d spellen. De schermopbouw is te donker, waardoor ik diverse details niet meer kan zien, en de niet alle kleuren evengoed worden weergegeven. In een 2d omgeving (desktop, office, etc.) heb ik nergens last van. Dit alles gebeurde nadat ik twee keer van monitor gewissled had. Eerst gebruikte ik een Compaq S710, die geen problemen gaf. Ik had ook nog een Compaq MV720 staan, die een fractie groter is. Deze heb ik aangesloten, maar na een paar weken merkte ik een continue trilling die niet echt storend was, maar toch net voor wat hoofdpijn zorgde (refreshrate veranderen maakte geen verschil). Daarom heb ik de vorige monitor, die S710, weer aangesloten en sindsdien heb ik dat probleem met die donkere schermopbouw. De MV720 kent dit probleem niet. De videokaart die ik gebruik is een Asus Ati 9600 XT, twee maanden oud. Ik heb zowel Catalyst 4.12 als Catalyst 5.2 drivers geprobeerd, maar dat maakte geen verschil (toen probleem ontstond draaide ik 4.12, nu 5.2) Soms lijkt het te helpen als ik bij de settings de "Truform" van Off naar Application Preferende zet, maar dit werkt niet altijd en ook niet met een eenduidige regelmaat. Is er hier sprake van een "settings" probleem of van een problem met mijn monitor en hoe kom ik hier het beste achter?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...