Ga naar inhoud

geforce 4200ti overklokken??


Aanbevolen berichten

ja heb ik ook gelezen maar ok ga met rivatuner aan de slag: volgens mij moet ik bij: lowlevel systeem settings zijn. ik kan daar 1-- de core hoger zetten. en 2-- de memmory clock hoger zetten. 1-- de core kan ik die een beetje vergelijken met de fsb van de cpu? en de memmory hoe moet ik dat zien? laat ik het anders zeggen. ik zet 1 hoger wat betekent dat dan? de vga gaat harder werken? 2-- memmory zegt me niks. het geheugen op de kaart laat je toenemen of zo? zodat ie meer ondhoudt? weet iemand met welke stappen je mag(slim is) verhogen? als ik de core TE hoog zet dan wordt ie onstabiel? en hoe zit dat met het geheugen?
Link naar reactie
Core is de GPU (zelfde als CPU maar dan een Grafische Prossesor) als je die overklokt kan je dat vergelijken met het overklokken van de CPU. Bij een grafische kaart is er geen sprake van Multipliers en een FSB op de manier zoals je dat bij een CPU hebt. Memmory is het grafische geheugen wat op de kaart zit, als je dit overklokt gaat het geheugen van de kaart op een hogere snelheid draaien. Het overklokken van de Core (GPU) heeft doorgaans meer effect op de prestatie dan het geheugen. Bij een GeForce Ti4200 is de bandbreedte van en naar het geheugen niet zo heel groot, daardoor heeft met de Ti4200 het ook zin om het geheugen over te klokken. Lang verhaal kort, je moet dus 1 en 2 overklokken :) Gewoon stapjes van 5mhz gebruiken en dan tests draaien met 3dmark.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...