Ga naar inhoud

6600GT --> XFX of MSI


Aanbevolen berichten

Er staan in ieder geval al verschillende merken met een aantal winkels in de pricewatch, dus die is nu of binnenkort wel leverbaar. Maargoed omdat het lastig is om een PCIe kaart op mn bord te prikken wil ik weten wanneer die AGP versie komt. Wellicht ga ik dan upgraden, of over een paar maand. De games die ik speel draaien probleemloos op 1024x768 (AoE 2, NFSU2, CS1.6, HL2, RoN, Mohaa)
Link naar reactie
[quote:2236ded23e="NoepZor"]Hallo, Ik ken iemand die een 6600GT wil kopen voor zn systeem. Nu is het zo dat hij een MSI wil kopen. Dit omdat de cooler zgn. mooi is (hij heeft niet eens een window). Ik heb toen gezegd dat hij beter de XFX kan kopen, maar dat wil hij niet, omdat die cooler lelijk is. Dit weegt dus blijkbaar zwaarder dan voor nop extra prestaties, en de gunstige prijs van de XFX. Wie is het er mee eens dat hij beter een XFX kan kopen, dit ivm. de goede prestaties, gunstige prijs, dual dvi en de vrij goede overclockbaarheid. Of heeft iemand goede argumenten die zijn visie steunen, om de MSI te kopen. Zijn systeem is een Medion met AMD64 3000+ en 1GB Intern. Er moet een AGP kaart in. Momenteel zit er een FX5700 in.[/quote:2236ded23e] * mooi: onzin... tenzij je de kast opwerkt en hem op de kop zet en/of er een spielgel onder monteert... of iets anders leuks.... * prestaties: de MSI is erg stil!!! Probleemloos bij de eerste testen op 580/1110 te draaien met stockkoeling... Rivatuner kan nog hoger, maar ik ben geen OC'er dus niet veel interesse hier om de grens op te zoeken, * zeer stabiel... * prijs OK, nl erg compleet met kabels en voor wie wil additionele software * dual DVI is beschikbaar via een [b:2236ded23e]bijgeleverde[/b:2236ded23e] adapter, en ik heb nog een prachtige 17 inch CRT.... dus upgrade is mogelijk * en de MSI is een van de weinige kaarten met een video/TV-[b:2236ded23e]in [/b:2236ded23e] waar van alles op aan te sluiten is, camcorder, videorecorder, filmcamera etcetera.... dat spaart weer een TV kaart uit als je er verder niet zoveel mee doet... PS: 'k heb hem 1 dag dus meer ervaring is er niet, maar dat waren mijn overwegingen. Ik durf te stellen dat het restant van het OC'en amper en misschien wel niet eens zichtbaar is, hooguit als kick na een [b:2236ded23e]synthetische[/b:2236ded23e] benchmark.... die dus geen uitspraak doet of je het wel waar kunt nemen maar een getalverschil geeft. Wie kan met het blote oog [b:2236ded23e]bijvoorbeeld[/b:2236ded23e]het verschil zien tussen 66,2 en 67,1 fps.... Kortom heel veel visserslatijn, goed voor de inkomsten van de handelaren... Eerste indruk vd MSI kaart: prima... edit typo....
Link naar reactie
Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik wist niet dat die MSI ook ondersteuning had voor camcorders ed. Als ik dat had geweten had ik misschien ook geen Leadtek genomen (alhoewel ik er nu ook een beetje spijt van heb, liever de XFX gehad). Ook heb je groot gelijk wat betreft de prestaties. Je ziet het toch niet, en als die jongen het zo graag wil, die koeler, de prestaties zullen bijna niets verschillen.
Link naar reactie
[quote:ad80d135e3="andre@home"] * prestaties: de MSI is erg stil!!! Probleemloos bij de eerste testen op 580/1110 te draaien met stockkoeling... Rivatuner kan nog hoger, maar ik ben geen OC'er dus niet veel interesse hier om de grens op te zoeken, [/quote:ad80d135e3] Kunnen andere merken zoals Leadtek en XFX ook, geen reden om MSI aan te schaffen [quote:ad80d135e3] * zeer stabiel...[/quote:ad80d135e3] Zelfde verhaal als net [quote:ad80d135e3] * prijs OK, nl erg compleet met kabels en voor wie wil additionele software [/quote:ad80d135e3] XFX is bijvoorbeeld standaard als sneller en goedkoper, koop je de kaart voor de software of voor de kaart? [quote:ad80d135e3] * dual DVI is beschikbaar via een [b:ad80d135e3]bijgeleverde[/b:ad80d135e3] adapter, en ik heb nog een prachtige 17 inch CRT.... dus upgrade is mogelijk[/quote:ad80d135e3] Dit is geen dual DVI, de meegeleverde adapter past alleen op de DVI aansluiting zodat je twee CRT's kan aansluiten, je kan geen twee TFT schermen via DVI aansluiten, zelfs al had je een adapter die je op de VGA kan zetten werkt het nog niet, de vga aansluiting geeft namelijk geen digitaal signaal door, of je nu een adapter zou hebben of niet. voor [b:ad80d135e3]echt[/b:ad80d135e3] Dual DVI heb je dus een dual DVI kaart nodig en dus een XFX kaart in dit geval. [quote:ad80d135e3]* en de MSI is een van de weinige kaarten met een video/TV-[b:ad80d135e3]in [/b:ad80d135e3] waar van alles op aan te sluiten is, camcorder, videorecorder, filmcamera etcetera.... dat spaart weer een TV kaart uit als je er verder niet zoveel mee doet...[/quote:ad80d135e3] Leuk dat Vivo, vraag me af hoeveel mensen dat nu daadwerkelijk gebruiken, het beeld komt binnen via de ViVo maar het geluid moet via een appart kanaal, het geluid en beeld zijn hierdoor erg moeilijk synchroon te krijgen, doorgaans kopen mensen die echt randapparatuur willen aansluiten om het een en ander op te nemen toch wel een extra kaart die geluid en beeld tegelijk op een kwalitatief hoge manier opslaan, persoonlijk vind ik ViVo geen doorslaggevende reden om een kaart aan te schaffen (just my 2 cents). [quote:ad80d135e3]PS: 'k heb hem 1 dag dus meer ervaring is er niet, maar dat waren mijn overwegingen. Ik durf te stellen dat het restant van het OC'en amper en misschien wel niet eens zichtbaar is, hooguit als kick na een [b:ad80d135e3]synthetische[/b:ad80d135e3] benchmark.... die dus geen uitspraak doet of je het wel waar kunt nemen maar een getalverschil geeft. Wie kan met het blote oog [b:ad80d135e3]bijvoorbeeld[/b:ad80d135e3]het verschil zien tussen 66,2 en 67,1 fps.... Kortom heel veel visserslatijn, goed voor de inkomsten van de handelaren... Eerste indruk vd MSI kaart: prima... edit typo....[/quote:ad80d135e3] MSI maakt inderdaad goede producten, niks mis mee, ben zelf ook erg te spreken over MSI, maar geen van de argumenten die je hierboven gebruikt zorgt er voor dat de MSI boven een andere kaart is aan te raden. XFX is dat dus wel, mijn argumenten kan je vinden ik het Artikel over 17 grafische kaarten in Computer!Totaal van Maart. Wat de benchmark verschillen betreft als je een kaart kan kopen die standaard sneller is en minder kost is het altijd lekker om die aan te schaffen, niet in alle gevallen is er sprake van merkbaar verschil maar er zijn ook situatie's waar het net het verschil kan zijn waar je op zat te wachten, bechmark resultaten geven de gemiddelde FPS weer niet het minimum en maximum, juist dat minimum fps moet omhoog, bij 60fps gemiddeld kunnen er uitschieters naar beneden zijn van 20fps, dan is het met een overgeklokte kaart net iets hoger en heb je daar 25fps of meer, dat is in die specifieke situatie toch wel merkbaar. Testen van minumum FPS kan met FarCry voor de geintereseerden
Link naar reactie
ik denk dat het aantal mensen die 2 TFT schermen oid heeft nog zeer beperkt is... monitoren, ook goed CRT's, gaan meerdere CPU-generaties mee... maw mijn video kaart is eerder verouderd dan mijn monitor... Ook al was ik in de veronderstelling dat (DVI adapter) ... me vergist blijkbaar, schijnt menselijk te zijn ;) De test: ik zal hem nog... een keer lezen. Als MSI zulke goed kaarten maakt waarom stond die bij de AGP kaarten er dan niet bij.. echt een omissie. Zeker omdat de underperformer AOpen er wel bij stond.... en omdat nog heel veel mensen AGP hebben , komt dat deel er m.i. bekaaid van af. het is niets voor niets dat de PCI-e kaarten een bridge naar AGP gekregen hebben, ook de fabrikanten vinden het blijkbaar nog interessant genoeg. De argumenten mogen dan weliswaar gelden voor wie op het scherpst van de snede werkt tav de fps in combi met OC'en, de gemiddelde PC gebruiker weet amper wat bijvoorbeeld "MHz" is en wat de consequentie van het OC-en zal zijn, behalve een risico dat het stuk kan gaan. Hij zal amper durven het uit te voeren. De mensen die echt OC-en weten wat ze doen en weten hun weg in de info toch wel. De info over de bruikbaarheid van de video in-uit komt al helemaal niet ter sprake.... terwijl dat wellicht voor een gemiddelde gebruiker interessanter is dan het verschil in het OC-en... Kortom: ik heb wel betere recenties gelezen....
Link naar reactie
Het voordeel van Dual DVI is dat je naast twee schermen digitaal aan te sturen ook twee CRT schermen kan aansturen, als je dit voor het zelfde geld of voor minder standaard op je kaart hebt zitten is dat dus wel zo prettig. je kan dus prima 2x CRT op een dual dvi kaart aansluiten. De doelgroep die dergelijke kaarten koopt is vaak een andere doelgroep dan die belangstelling heeft voor ViVo, aangezien ik slechts 3000 woorden mocht gebruiken voor het artikel heb ik zo mijn keuzes gemaakt wat te behandelen en wat niet. ViVo heb ik niet toegelicht om de eerder genoemde reden en overklokken wel aangezien dit niet zo eng is als dat jij het omschrijft en er onder de doelgroep gamers steeds meer mensen zijn die dat doen. De reden dat er geen MSI AGP kaart bij zat is puur omdat zij mij er geen een leverden, ik heb dit wel aangevraagd maar als ze mij niets leveren kan ik het moeilijk testen. Dat AGP er bekaaid af komt in het artikel komt ook omdat in het segment wat er behandeld is simpelweg meer PCIe kaarten zijn dan AGP kaarten (X700. X800). Gelukkig zien de fabrikanten in dat AGP ook nog steeds een grootmarktaandeel bestrijkt en komen er de komende maanden nog een groot aantal AGP kaarten uit. zo komt er dmv de Rialto brug chip van ATI een X700 en X800 uit voor AGP en zal er een native AGP versie van de GeForce 6600 verschijnen zonder brug chip. zelfde geld voor de X850 waar een native AGP versie van komt zonder Rialto dmv de R481 core. Om het moment van schrijven en op dit moment ook nog zijn deze kaart niet beschikbaar. tja en dan komt AGP er inderdaad bekaaid af in een artikel als wat ik geschreven heb. Dat je betere recensies gelezen heb geloof ik graag, dat heb ik ook gedaan, doorgaans zijn dat recensies die geen restrictie hebben van 3000 woorden :) Als je iets meer kan geven dan dat zoals opbouwende kritiek kan je misschien in de toekomst een artikel verwachten die je wel top vind, alvast bedankt voor je inbreng :)
Link naar reactie
Graag gedaan. Jammer dat MSI geen AGP kaart leverde, obv andere recenties en ook op basis van veel meer problemen met andere kaarten die in de diverse forums te lezen waren viel mijn keuze op MSI. Er bleek zelfs nog een NL-MSI forum te zijn, alhoewel ik ook met een Engelstalig forum "genoegen" genomen had... ;) Echt doorslaggevend voor de MSI keuze was na contact met de leverancier dat MSI echt nog Win 98 ondersteunt in mijn multi-boot situatie , waar ik die garantie van een aantal anderen niet kon krijgen.... De generieke NVidia driver zou het theoretisch (!) wel mogelijk moeten maken voor de andere merken, maar dat risico heb ik niet genomen. In de vele Engelstalige reviews die ik gelezen heb, kwam XFX veel minder aanbod.. jammer want dan had ik meer vergelijkingsmateriaal gehad. Het was mij door een griep ontgaan dat er een 17-kaarten test in C!T aan zat te komen. Nu ik bij de test ben: jammer van de 3000 woorden beperking, op zich kan ik me uiteraard dan wel voorstellen dat er keuzes gemaakt moeten worden. Maar dan is het juist goed om de beperkingen aan te geven, het vergroot m.i. dan ook de onafhankelijkheid, immers het is duidelijk wie wel en niet levert, er is geen sprake van voorkeur dan wel willekeur. (was er geen andere leverancier "te strikken" voor deze interessante kaart?). Ben benieuwd naar een volgende review... Succes! Last but not least: Van bijna alle fanatieke gamers die ik ken zijn er amper die OC-en, laat staan inzicht in elektronika / signaalverwerking hebben......... ik vrees dat het dus een sterk "eigen omgevingsgebonden waarneming" is, de "eigen" kring, met alle respect voor die kring, die niet van toepassing lijkt op "de gamers". Het met angst en beven verzetten van een schuifje in een tool vind ik overigens geen overclocken.... dat is vergelijkbaar met iemand die niet weet hoe hij in een auto moet schakelen en in de 1e versnelling 80 km/uur rijdt..... en duimt dat het goed blijft gaan met de motor.. ;) Zelf ben ik helemaal geen gamer, de 3 kids wel, maar ik ben juist tov de gemiddelde consument weer meer technisch onderlegd... ("vroeger" veel aan elektronika gedaan, "mijn skoop" staat er nog steeds, maar soms verschuiven interesses en sport ik nu erg veel, die elektronika loopt niet weg....)
Link naar reactie
Overklokken was slechts een summier deel van het artikel en onderdeel van de wens van de redactie dat het in het artikel werd opgenomen, of er wel of niet veel overklokkers onder de gamers zitten en of er wel of niet veel ViVO gebruikers onder gamers zitten is een discussie die je pas kan stoppen na een gedegen markt onderzoek. Belangrijkste van het artikel was het op een rijtje zetten wat er nu als middenklasse kaart leverbaar is, ik denk dat ik daar aardig in geslaagd ben. Het verkrijgen van hardware voor een artikel is niet iets wat erg eenvoudig is, er gaat een groot aantal E-mail en telefoon acties aan vooraf, je moet je voorstellen dat het artikel pas 3 maanden na het opstarten van het artikel verschijnt, op het moment van voorbereiding van het artikel (dus het vergaren van Hardware) was de AGP uitvoering van de 6600GT nog maar amper gelanceerd. Ik ben zelf altijd erg te spreken over de hardware van MSI, ben vervent MSI moederbord gebruiker. Er is bij het artikel inderdaad zoals je al opmerkt geen sprake van voorkeur bij de selectie van de hardware. De Hardware komt rechtstreeks bij de fabrikant weg en niet via de groothandel of andere leverancier, dus een ander strikken voor die hardware was niet mogelijk, als MSI niet kan leveren kan een winkel het ook niet :).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...