Ga naar inhoud

computer start niet op met nieuwe videokaart


Aanbevolen berichten

hoi, ik heb een xfx geforce mx 4000 pci (geen agp slot op het moederbord aanwezig) kaart gekocht ter vervanger voor de onboard videokaart die geen tv out heeft. Als ik de videokaart in het pci slot steek, dan krijg ik geen beeld (niet van de geforce mx 4000 en niet van de onboard videokaart). De ventilator draait wel. In de computer zit een kleine voeding, kan het zijn dat de videokaart teveel stroom trekt? Ik heb al geprobeerd zonder hardeschijf en met minder geheugen op te starten maar geen succes. Toevallig had ik nog een oude pci videokaart liggen, als ik deze erin stop krijg ik hier gewoon beeld uit (pci slot werkt dus wel). Heeft iemand nog een suggestie wat ik misschien verkeerd heb gedaan of moet ik vrezen dat de voeding te klein is :roll: ? ohja de nieuwe videokaart is niet kapot, want die heb ik met succes getest in een andere computer :wink: het gaat om een Compaq Deskpro EN 6500 SSF (?) met een pentium 3 500mhz processor
Link naar reactie
[quote:2bf754a435="jayday"]Denk dat het aan je kaartje ligt, aangezien je van de oudere PCI kaart wel kan opstarten. Probeer je nieuwe kaart eens in een andere PC als dat mogelijk is.. :wink: En kijk ook even of je de onboard videokaart uit kunt schakelen en vervolgens voor de PCI kaart kan kiezen..[/quote:2bf754a435] Ik heb mijn geforce pci kaart al in een andere computer gedrukt, werkt perfect! Ik kan in de bios de onboard vga niet uitschakelen:( maar als er een pci videokaart in zit kiest hij deze boven de onboard videokaart.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...