Ga naar inhoud

ti4200 en 6600GT


Aanbevolen berichten

Ik denk dat het hebben van 512 geheugen hier de boosdoener is, dit spel is vergt aardig wat je cpu en geheugen. Grafisch is dit spel volgens mij niet zo zwaar maar idd zal het niet hoeven weergeven dan de dx9 effecten ook schelen. Op mijn systeem draait ie prima met alle instellingen op ze hoogst en het enige wat ik meer heb dan jou is het geheugen...
Link naar reactie
Je processor is zeker snel genoeg maar als je niet genoeg geheugen heb dan zal het spel niet zo soepel draaien, het is niet zo dat je cpu dat kan compenseren (tenminste wel voor een deel). Als er namelijk niet genoeg geheugen ruimte is dan zal de hdd gebruikt worden als geheugen (swap file) en dat is erg traag. Heb je dat als je in het spel zit dat de boel dan langzamer is dan bij je maat? Of is het meer het laden van het spel?
Link naar reactie
Maar het spel loopt soepel :-? . Daar gaat het niet om. Het loopt helemaal perfect, behalve bij een grote stad als Rome en 4000 vs 4000 man... Maar het ligt er dus waarschijnlijk aan dat die kaart de dx9 effecten er niet bij rekent? Het rare is, dat ik eerst een radeon 9200 256mb had en daarmee liep het spel minder dan bij hem (hetzelfde systeem als ik nu heb, maar dan met die radeon). Rekent die dx9 er wel bij?
Link naar reactie
Heej, bij mij gaat het ook gewoon helemaal vloeiend op hoogste kwaliteit, met een 6800LE op standaard instellingen, AMD XP 2600 en 512mb ram.... raar ja.. Heb je niet toevallig de drivers geinstalleerd die op de CD stonden, maar de laatste van www.nvidia.com? In ieder geval, wat het heel waarschijnlijk kan zijn, is dat je de drivers voor je chipset nog niet geinstalleerd hebt,dus dat de kaart nog niet op AGP 8x werkt. Check dit even bij rechtermuiklik op bureaublad->eidgenschappen->geavanceerd->nVidia Geforce 6600GT. Onder dat tabblad moet ergens staan Adapter information ----------------------- Bus: 8x Als dat er niet staat, heb je ze dus nog niet geinstalleerd. Kijk maar...
Link naar reactie
[quote:8848d8cd74="Aljosja"] Maar het ligt er dus waarschijnlijk aan dat die kaart de dx9 effecten er niet bij rekent? Het rare is, dat ik eerst een radeon 9200 256mb had en daarmee liep het spel minder dan bij hem (hetzelfde systeem als ik nu heb, maar dan met die radeon). Rekent die dx9 er wel bij?[/quote:8848d8cd74] Nee een 9200 is ook een dx8 kaart dus die hoeft de dx9 effecten niet te tonen. Dan is het idd raar dat als het druk wordt (veel mannen) dat de boel dan trager wordt, dit is dus niet het geval bij je maat? Wat je wel ff kan doen is het programmatje fraps downloaden van www.fraps.com, dan kan je zien hoeveel fps je haal.
Link naar reactie
[quote:1d41a63673="Aljosja"]Maar het ligt er dus waarschijnlijk aan dat die kaart de dx9 effecten er niet bij rekent? Het rare is, dat ik eerst een radeon 9200 256mb had en daarmee liep het spel minder dan bij hem (hetzelfde systeem als ik nu heb, maar dan met die radeon). Rekent die dx9 er wel bij?[/quote:1d41a63673] -nee aan je geheugen -men neme de FAQ: DirectX 8.1 compliant kaarten: Ati Radeon 9200 --- (128bits - 250core/400DDR - 64 en 128mb - AGP8x) (9200 is stuk zwakker dan een ti4200)
Link naar reactie
Heung???? neej, je vergist je. Das de 9250. Zowieso, de radeon X300SE is ook nieuwer dan de FX5950 Ultra, maar is ook slechter :wink: Verder, ja - 512mb had ik je op school ook al aangeraden :wink: Met AMD64 is 512Mb eigelijk ook beetje zonde, aangezien 64 ZO ontiegelijk veel geheugen aankan, en daar moet je dan ook wel wat gebruik van maken. Kijk, voor een Celeron is 512mb nog genoeg, maar als je bij AMD 64 3200 kijkt word dat al gauw een bottleneckje...
Link naar reactie
Euh carlo dat verhaaltje van jou over die celeron en A64 volg ik niet helemaal (lees: *slaat nergens op*), tuurlijk kan een A64 meer geheugen aan maar waarom zou 512MB voor een celeron genoeg zijn! :-? De hoeveelheid geheugen dat een syteem [b:a6b37d0bca]nodig[/b:a6b37d0bca] heeft hangt af van de software en niet van de cpu! Verder zou 512mb erbij zeker niet gek zijn. Zeker als Aljosja (ik neem aan dat de naam "Jos" is :P ) zegt dat het spel alleen stottert als er grote gevechten gaande zijn (4000 vs 4000).
Link naar reactie
[quote:f840c97bcb="Aljosja"]Trouwens, hoe kan het dat een ti4200 beter is dan een 9200, terwijl de 9200 nieuwer is?[/quote:f840c97bcb] Sinds wanneer is leeftijd de graadmeter voor hoe snel een kaart is? Kijk hier eens: http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/vga_charts-05.html daar zit geeneens een 9200 bij ;) maar wel bv een 9600...
Link naar reactie
[quote:95c61f8b2a="HardTrance"]Euh carlo dat verhaaltje van jou over die celeron en A64 volg ik niet helemaal (lees: *slaat nergens op*), tuurlijk kan een A64 meer geheugen aan maar waarom zou 512MB voor een celeron genoeg zijn! :-? De hoeveelheid geheugen dat een syteem [b:95c61f8b2a]nodig[/b:95c61f8b2a] heeft hangt af van de software en niet van de cpu! Verder zou 512mb erbij zeker niet gek zijn. Zeker als Aljosja (ik neem aan dat de naam "Jos" is :P ) zegt dat het spel alleen stottert als er grote gevechten gaande zijn (4000 vs 4000).[/quote:95c61f8b2a] Tuurlijk, dat bedoel ik ook niet - ik bedoel dat het gewoon zonde is als je CPU zoveel geheugen aan kan :) Verder is zn naam echt Aljosja, niet jos :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...