Ga naar inhoud

Lcd beeldscherm


Aanbevolen berichten

Hallo Ik heb een toshiba lcd tv 55 cm die ik ook gebruik als beeldscherm voor mijn computer. De videokaart die ik heb is een nvidia geforce fx 5600 128 mb Het probleem is dat ik de tekst bijna niet kan lezen. Ik heb alle instellingen al geprobeerd. Maar de kans is groot dat ik iets over het hoofd zie. Ik hoop dat iemand een oplossing voor me heeft. Bijvoorbaat dank. J.Hartsuiker ps ik heb de nieuwste drivers
Link naar reactie
Ik denk dat het probleem in het scherm ligt. Een TV ( ook al is't LCD) heeft normaal een hele lage resolutie ( ongeveer 800x600 dacht ik) en voor een monitor van zo'n afmeting is dat veel te weinig. 55 cm = 22" 22 inch schermen draaien normaal op minimaal 1600x1200 en vaak nog hoger. Het hoeft overigens niet per se zo te zijn, als je me een merk en typenummer geeft kan ik (of medeforumer) dit bevestigen...
Link naar reactie
Dat zit dus wel goed. Kan je in windows bij de beeldschermeigenschappen de resolutie instellen? (rechtermuis op bureablad en dan eigenschappen, daar kies je dan tabblad instellingen) Zo ja, op welke resolutie staat de monitor? [Edit] Ik zie net dat de monitor resoluties van 853 x 480 en 640 x 480 ondersteund. Door hem op die resolutie te zetten is het beeld het scherpst. Echter is alles dan wel erg groot. Dit is waarschijnlijk de enige optie, tenzij hij ook een speciale "computer modus" heeft met hogere resoluties.
Link naar reactie
[quote:5a280967a8="derkien"]Welke moet ik hebben dan. De tv opzich werkt perfect. Gewoon een mooi en scherp beeld. Zou mijn video kaart het misschien niet aankunnen?[/quote:5a280967a8] Dat is het probleem. De tv geeft geen scherp beeld. geen enkele tv heeft scherp beeld. en dat hoeft ook niet, omdat het beeld altijd beweegt, en het onscherpe beeld van hele lage resolutie niet opvalt. Dus als je videokaart al op 640x480 wil draaien ( driver-update?) dan krijg je nog een heel lelijk beeld. de losse pixels worden dan ongeveer 1x1 mm per stuk. Niet erg om een film op te kijken, maar volledig ongeschikt voor tekstverwerking, internetten etc. Kort gezegt, je hebt echt een LCD-televisie gekocht, en nadrukkelijk geen LCD monitor met ingebouwde tv-tuner of iets van dien aard.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...