Ga naar inhoud

Welke score in 3dmark behoort mijn pc te hebben?


Aanbevolen berichten

Ok ik hoop dat ik dit hier mag posten. Ik heb eindelijk een pc'tje die REDELIJK met de tijd mee kan. Ik heb me nooit geintreseerd in Benchmarks enzo omdat ik toch alleen maar een Pentium 3 733Mhz had. Zou iemand mij kunnen vertellen of dit een score is die bij mij pc past. Als deze vragen niet in deze topic mogen maar kan ik dat dan zoeken, want ik zou niet weten wat hoog of laag is. Ik heb met het volgende systeem: AMD 2500+ Abit NF7 1024mb ATI 9800pro 128mb 256 bits Nog weet info? Heb ik met 3DMark2001 het volgende 14293. Is dit normaal, hoog of laag? Ook zou ik graag willen weten wat voor andere benchmarks voor mij goed zou zijn. Ik begrijp dat 2001 2003 en 2005 het belangrijkste zijn? Kan iemand mij helpen :)
Link naar reactie
3dMark03 maakt het meeste gebruik van de capaciteiten van jouw moderne grafische kaart, en die geeft dus volgens mij de meest betrouwbare resultaten. Vooral de benchmarks "Trolls Lair" en "The battle for Proxycon" zijn loodzwaar. Op een GF4Ti4200 haalde ik met een XP2600 processor en 1GB RAM slechts 1500 3D marks, en de framerate zakte bij Trolls Lair in naar 3 frames per seconde :oops: :oops: :oops: Nu heb ik echter een Radeon9800 Pro bij een voor het overige deel gelijkblijvende configuratie, en zijn de 3Dmarks opgelopen naar 5.500 :P :P Dat komt dus een heel stuk feestelijker over, weet je wel? Overigens haal ik deze snelheden bij een resolutie van 1024X768. Jouw score is dus samenvattend niets om je voor te schamen. Groetjes van Jan Willem
Link naar reactie
[quote:7ae63b6c67="Aljosja"]Ik wil ook nog even een vraag stellen over dit onderwerp en mijn score. Mijn systeem is een amd 64 3200+, 512 mb ddr pc400, 6600GT op een msi k8n neo platinum. Met 3dmark 01 haal ik 18000 punten en bij 3dmark 03 haal ik 8000 punten. Is dit normaal?[/quote:7ae63b6c67] ja zeker als je je 6600gt op stock hebt is dit een goede score met die pc
Link naar reactie
[quote:b51f091047="Aljosja"] Mijn systeem is een amd 64 3200+, 512 mb ddr pc400, 6600GT op een msi k8n neo platinum. Met 3dmark 01 haal ik 18000 punten en bij 3dmark 03 haal ik 8000 punten. Is dit normaal? [/quote:b51f091047] Lijkt me normaal. Ik denk dat het wel iets beter kan als je 512MB extra erbij prikt. En als je het aandurft om je 6600GT te overclocken natuurlijk. 8)
Link naar reactie
[quote:af958fe5b4="evisu"][quote:af958fe5b4="NoepZor"]2001 is heel erg CPU afhankelijk, test eens met 03 ofzo. Want ik heb bijna 20.000 punten met een radeon 9700pro, die trager is dan de 9800pro, puur omdat ik een overgeclockte AMD64 heb[/quote:af958fe5b4] Ok met 03 heb ik 5522. Hoeveel haal jij met 2003 met je AMD 64 systeem?[/quote:af958fe5b4] iets meer dan 5300, http://service.futuremark.com/compare?2k3=3405834 overgeclockte 9800XL kaart (9800pro @ lagere speeds) 6200 punten: http://service.futuremark.com/compare?2k3=1767824
Link naar reactie
Tja, overklokken is eigenlijk nooit 100% veilig te noemen, je loopt altijd het risico dat het zaakje te warm wordt. Maar met het programma [url=http://downloads.vnunet.nl/download/graphics+cards/rivatuner/_518.html]Rivatuner[/url] kun je de kaart stapje voor stapje overklokken, en bovendien biedt dit tooltje de mogelijkheid te kunnen kiezen voor het opnieuw opstarten met de verhoogde waarden of zonder. Als het overklokken niet lukt start je dus je computer opnieuw op en zijn de stock waarden er weer. Hou vooral de temperaturen goed in de gaten, en kijk met bijvoorbeeld 3DMark 03 naar de resultaten van je opvoeracties. Groetjes van Jan Willem :wink:
Link naar reactie
[quote:8127d8a1b4="jwspruyt"]Tja, overklokken is eigenlijk nooit 100% veilig te noemen, je loopt altijd het risico dat het zaakje te warm wordt.[/quote:8127d8a1b4]100% niet maar 99% wel, als je de kaart stapje voor stapje (bijvoorbeeld in stapjes van 5Mhz) steeds iets verder klokt zul je de kaart echt niet naar de filistijnen helpen. Als de kaart te warm word krijg je rare strepen en vlakke in het beeld (met name bij game's en benchmarks) en als je nog verder gaat valt het beeld weg of start je pc opnieuw op. [quote:8127d8a1b4]Maar met het programma [url=http://downloads.vnunet.nl/download/graphics+cards/rivatuner/_518.html]Rivatuner[/url] kun je de kaart stapje voor stapje overklokken, en bovendien biedt dit tooltje de mogelijkheid te kunnen kiezen voor het opnieuw opstarten met de verhoogde waarden of zonder. Als het overklokken niet lukt start je dus je computer opnieuw op en zijn de stock waarden er weer. Hou vooral de temperaturen goed in de gaten, en kijk met bijvoorbeeld 3DMark 03 naar de resultaten van je opvoeracties. Groetjes van Jan Willem :wink:[/quote:8127d8a1b4]Ja, maar vergeet dan niet in te stellen dat ie opnieuw opstart als het overklokken mislukt, en als je eenmaal een stabiele overklok hebt gevonden kun je die ook zo laten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...