Ga naar inhoud

Hoe verwijder ik oude ATI-componenten?


Aanbevolen berichten

Na een herinstallatie van Windows over oude windows heen, werkt de ATI-displaydriver niet meer. Herinstalleren geeft de boodschap: Severe: no compatibel with displaydriver on your system. Op de ATI-site las ik dat deze boodschap vaker voorkomt, en een oplossing kan zijn om eerst alle oude onderdelen eraf te halen: Prior to attempting to install drivers for your ATI product, try exiting all other applications running on the system. You may additionally consider disabling/removing any devices which share IRQ, DMA, or IO Port resources with your graphics card. Then try installing your ATI display driver again. Maar hoe pak ik dat aan? Bedankt voor alle tips. NB: verwijderen via configuratiescherm -> software lukt niet.
Link naar reactie
[quote:bc0fb53c0c="ArneLH"]Je moet de vga kaart installeren als standaard vga.[/quote:bc0fb53c0c] Heb ik gedaan. Desondanks lukt het installeren niet en krijg ik eerdergenoemd bericht. Nu is mijn computer acht jaar oud, en vertoont al meerdere mankementen (printer liet zich niet installeren bijv.). Maar als iemand nog een lumineus idee heeft...
Link naar reactie
[quote:c9aa521f4b="jwspruyt"]Nou, als ik mij er ook even mee mag bemoeien, het overschrijven van een oude Windows met een nieuwe versie lukt vaker niet dan wel. Format c: is een veel betere oplossing, en dan daarna de nieuwe Windows vers installeren. Groetjes van Jan Willem en suc6![/quote:c9aa521f4b] Voor de duidelijkheid: ik heb Windows98SE met Windows98E overschreven, met dezelfde dus. Maar dat was geen goed idee. :cry:
Link naar reactie
[quote:dde740f992="gerben"]Op zich is dat niet verkeerd. Echter als je al problemen hebt, worden die vaak niet opgelost. Simpelweg omdat beschadigde drivers niet vervangen worden, foute configuraties niet gerepareerd, etc.[/quote:dde740f992] Ok. Maar ik dacht dat het geen kwaad kon, en dat kan het wel, want de ATI-driver deed het wel voor de overschrijving, en deed het daarna niet meer. Vervolgens heb ik oude ATI-resten verwijderd, alles goed ingesteld en toch geeft ATI een foutbericht bij een herinstallatie. Jammer maar helaas, nieuwe computer dan maar. Maar wie weet heeft iemand nog een oplossing...?
Link naar reactie
Je hoeft toch geen nieuwe computer te kopen omdat er een probleem met je drivers is? Doe gewoon in de eerste instantie een formattering van je harde schijf, kopiëer Win98 er weer naartoe en kijk dan of de problemen uit de weg zijn. Je hebt toch niet toevallig ook een onboard grafische kaart, die ook ingeschakeld is? Dit geeft problemen met een later apart toegevoegde grafische kaart.
Link naar reactie
[quote:fb61b8580c="jwspruyt"]Je hoeft toch geen nieuwe computer te kopen omdat er een probleem met je drivers is? Doe gewoon in de eerste instantie een formattering van je harde schijf, kopiëer Win98 er weer naartoe en kijk dan of de problemen uit de weg zijn. Je hebt toch niet toevallig ook een onboard grafische kaart, die ook ingeschakeld is? Dit geeft problemen met een later apart toegevoegde grafische kaart.[/quote:fb61b8580c] Volgens mij heb ik geen onboard grafische kaart. Heb nu primitief beeld zoals in veilige modus. Computer opnieuw formatteren kan, maar dan liever met een goedwerkende (nieuwe) computer erbij, zodat ik er niet onverhoopt een week uit lig en niet door kan met mijn werk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...