Ga naar inhoud

Advies/ervaringen 19" TFT schermen


Aanbevolen berichten

Onlangs een nieuwe pc gekocht (zie onder) en het enige wat nog ontbreekt is een TFT scherm.. Wil graag een 19" aanschaffen. Ik heb natuurlijk ook wel gegoogled, maar ben een beetje dizzy van alle verschillende schermen die er zijn. Wie kan mij wat adviezen geven/ervaringen delen? Ik ben geen gamer, maar zoek wel een goed scherm met goed contrast en geen ghosting etc. Hoor wel goede geluiden over Benq FP973S+.. Anyone pls? Alvast bedankt Marco
Link naar reactie
Sorry ik had wel een onderschrift ingevuld, maar over het hoofd gezien dat ik dat ook nog aan moest zetten... bij deze.. Ik hoorde dat Samsung met de 913N uit kwam en dat schijnt een heel goed scherm te zijn. Echter heeft Samsung het ding op de markt gezet met alleen een analoge aansluiting en geen DVI. En dat vind ik nou weer jammer als je een goede grafische kaart hebt. Nogmaals ben geen gamer, maar wil wel kwaliteit, denk daarom dat mijn grafisch kaartje prima is, niet de top maar zeker niet de minste.. toch? Marcooo
Link naar reactie
Ik heb de BenQ FP937s+ en de Samsung 913n beiden getest, je kan het artikel wat ik hierover geschreven heb lezen in de [b:d047681516]PCZone Benelux nr. 90[/b:d047681516] (komt begin Februari uit). Beiden zijn uitstekende schermen, beiden 8ms. De Benq is alleen een betere keuze, voor het zelfde geld leverd die DVI. Toch wel een gemis bij de Samsung 913n. DVI kabel zit standaard bij het BenQ scherm geleverd.
Link naar reactie
Tja, dat is een vraag waar je niet direct een antwoord op kan krijgen, de tijd en de praktijk zullen dit kenbaar moeten maken. Ik weet wel dat de kwaliteit van de gebruikte panelen in de schermen tegenwoordig uitstekend zijn, geld voor zo goed als alle merken. Echt slechte schermen zijn er niet meer. Ik denk dat het dus met de BenQ schermen wel goed zit qua duurzaamheid. Of mijn gevoel klopt merken we over een jaar of 4 wel :)
Link naar reactie
Tegen die tijd is er wel weer wat anders... En ik denk dat de meeste niet 4 jaar met hun tft doen, er zijn genoeg mensen die een 15" hebben (+/- 2 jaar) en nu weer een oevrstap kunnen/willen maken naar 17" en het zelfde zal over een jaar of 2 wel weer voor komen, ik verwacht namelijk echt geen 4 jaar met mijn tft te doen... Ik wil binnen 2 jaar toch wel een 21" en/of een 2de 17" :wink:
Link naar reactie
[quote:d3b25e6507="Red Dragon"]Dat zie je dan toch verkeerd, juist het beeldscherm is het pc onderdeel waar de meeste mensen het langste mee doen, 4 of 5 jaar met het zelfde scherm doen is helemaal niet zo raar. ik zal om dit te bewijzen een Poll aanmaken.[/quote:d3b25e6507]klopt, het scherm wat m'n vader bij de celleron 400 kocht (zie onderschrift) heeft me moeder nu... dat is al 6 jaar geleden dattie dat ding heeft gekocht. de meeste mensen kopen bij een nieuwe pc geen scherm omdat ze er tog meestal al 1 hebben die ze kunnen gebruiken. zelfde geld voor speakers, muis en toetsenbord... maar dat is verder niet belangrijk.
Link naar reactie
Ik heb sinds 1 jaar IIYAMA E481S en ben daar zeer over te spreken, volgens de specs niet het allersnelste scherm doch helderheid en kontrast zijn nog steeds perfect en van enig snelheidsprobleem heb ik niets gemerkt terwijl ik ook mijn oude videobanden ermee digitaliseer en bekijk. (via de PVR350) Gezien mijn ervaring in de videowereld (Barco monitoren) mag ik wel zeggen dat ik de beeldkwaliteit redelijk goed kan beoordelen. Hoop dat je er wat aan hebt, groeten, Rob.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...