Ga naar inhoud

Videokaart herrie


Aanbevolen berichten

Ik heb een gef. 4 4600 ti 128 mb. Hiermee heb ik 2 probleempjes, misschien dat iemand me kan helpen. Ten eerste, de fan van de videokaart lijkt de laatste dagen wel een kruising tussen een grasmaaier en een motor (zeg maar dat irritante vol gas terwijl die in zijn vrij staat, ongeveer 10 keer achter elkaar) De fan heb ik helemaal schoongemaakt, en er komt niets tegenaan. Is hier ook maar iets tegen te doen? (Is die fan 100% nodig? ik wordt er zo gek van dak hem er zo af wil trekken) Het tweede probleempje is dat mijn videokaart en mijn geluidskaart iets raars samen hebben: Bij plotseling wisselende graphics, bijvoorbeeld in het water inspringen bij Unreal Tournament, springt er een storende 'knal' op mijn geluidskaart (vergelijkbaar geluid als je het kabeltje langzaam in de kaart steekt en er nog niet helemaal goed contact wordt gemaakt). De ene keer erger dan de ander, maar behoorlijk irritant. Ik hoop dat iemand me kan helpen, peace...
Link naar reactie
De smering van de lagertjes is niet meer in orde denk ik, daardoor word die herrie veroorzaakt. Dit is wel een duidelijk voorteken van het einde van de fan. Op zeker moment zal ie vast lopen en niet meer voldoende koelen. Dus, zoals de anderen al hebben geschreven, het is tijd om op zoek te gaan naar een vervangingsfan.
Link naar reactie
[quote:eb3d5fb236="MichelG"]Een andere koeler op de videokaart lost het herrie probleem op. Maar dit is niet makkelijk om te doen. [/quote:eb3d5fb236] Toen ik een andere koeler op mijn VGA had gezet had ik zoiets ook nog nooit gedaan (ook nog nooit proc vervangen oid) en ik vond het echt oersimpel. Een andere koeling kopen is het makkelijkst. Met een passieve heb je helemaal geen geluid meer, dus raad ik die aan. Totdat je een nieuwe koeler hebt, kun je de lagers in de fan smeren. In de FAQ van het subforum overklokking, cooling,c asemodding e.d. heb ik een how-to geschreven hoe je dat kunt doen. Maar het is voor de langere termijn beter een andere cooler te kopen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...