Ga naar inhoud

TFT 17" BenQ FP T701 van AH?


Aanbevolen berichten

Ik zag vandaag dat AlbertHeijn een monitor in de Bonus heeft :wink: Een 17" BenQ, type T701. Gezien de prijs (€249) voor mij wel interessant, alleen heb ik er niet zoveel verstand van. Hier wat specs: LCD: 17" Reactietijd (tr/tf): 25 ms Kijkhoek: 140/130 Contrast: 450:1 Dot pitch: 0,264 Helderheid: 260 cd/m2 Kleuren: 16.2million i Key Auto Adjustment TCO99 3 jaar garantie (on site) Ik gebruik mijn PC met name voor internet en office-applicaties, mijn 'zwaarste' spel is NeedForSpeed4 :lol: Ik weet niet of dit een goede monitor is, of dat Appie er vanaf moet (gezien de lage prijs). Doe ik er verstandig aan om deze aan te schaffen? Ik ga er vanuit dat ik deze niet in de winkel kan testen (al raadt iedereen dit aan), wie weet er meer over het retour-beleid aangaande dit soort producten bij AH? Stel ik sluit hem aan en kom tot de ontdekking dat ik 'dode pixels' heb, ben ik dan de pineut, of kan ik hem gewoon omruilen/mijn geld terugvragen? Ik hoop dat jullie me (snel) kunnen helpen, ook gezien de looptijd van de actie, en op is natuurlijk op :-? Groet, Chico
Link naar reactie
[quote:7db58e8005="NoepZor"] je hebt wel 25 ms, er zijn meestal wel aanbiedingen van goedkopere schermen met 16ms, voor dezelfde prijs. :) of anders doe je er 40 euro bij en koop je een goeie Iiyama :wink:[/quote:7db58e8005][quote:7db58e8005="Chico"] En waarom een iiyama verkozen boven een BenQ? Zijn toch allebei gerenommeerde merken? Zal eens kijken voor een 17" TFT van een merk, met 16ms, voor €249. Maar ik ben ze nog niet tegengekomen. :o [/quote:7db58e8005] Speur 's rond in de [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/341//?Sortering=Prijs&Query=&Action=&Landfilter=Benelux]Pricewatch[/url] en je vind zelfs een [url=http://shop.informatique.nl/cgi-win/iqshop.xgi?M=I&A=652180]16ms Iiyama E431S-B2 voor 249 euro[/url]. Iiyama is al wat langer bekend als gerenommeerd monitormerk, maar BenQ is ook goed aan de weg aan het timmeren (Heb zelf een Iiyama CRT en een BenQ TFT). [quote:7db58e8005="Chico"] 25ms is toch voldoende voor 40fps? Heb ik echt meer nodig dan? [/quote:7db58e8005] Lijkt me wel handig voor NFS 5 en hoger. Zo'n monitor moet meestal meer dan 1 PC meegaan.
Link naar reactie
[quote:1cfd6c6ae0="Obi-wan-kenobi"] Lijkt me wel handig voor NFS 5 en hoger. Zo'n monitor moet meestal meer dan 1 PC meegaan.[/quote:1cfd6c6ae0] Daar zit wat in. Ik heb nu een PIII 500, dus veel meer kan ik ook niet. Ben voor november niet van plan een nieuwe PC aan te schaffen, maar een beetje vooruitkijken kan geen kwaad... 16ms is dan wel voldoende? Nogmaals, ik hoef geen HL2 te kunnen spelen met alle opties op "full". :) Die Iiyama E431S-B2 zie ik op Pricewatch overigens vanaf 266, en dan nog de verzendkosten natuurlijk. EDIT: zag net pas dat het een link was, maar via Pricewatch vond ik hem niet :-?
Link naar reactie
Ik ben ook zeker van mening dat je niet moet bezuinigen op de monitor, ik heb een jaar of 1,5 geleden een Iiyama Visionmaster Pro 454 gekocht (19" CRT) Toen moest ik hier 450 Euro voor neerleggen, na lang overleg met RD heb ik toch besloten deze monitor te kopen, en heb er geen moment spijt van gehad :D Monitor gaat over het algemeen het langst mee van de PC, en deze CRT is nog steeds een perfecte monitor.
Link naar reactie
Jammer dat ze hem niet meer op voorraad hebben bij informatique. Heb ze gemaild of ze ze wel nog binnenkrijgen. Ziet er verder wel goed uit, en ach, dat ie zwart is overleef ik wel :wink: @CV: helemaal mee eens. Tot nu toe een highscreen 17" CRT, begint nu wat kuren te vertonen. Verder is het een mooie ruimtebesparing op een kamertje van 12m2, krijg er een half bureau bij! :wink: Maar uiteraard wil ik wel iets goeds kopen, daarom stap ik niet klakkeloos de AH binnen om uiteindelijk thuis teleur te worden gesteld... Tot nu toe al erg vruchtbaar voor mij, alle tips & hints zijn welkom! Groet
Link naar reactie
[quote:b6c5c3796c="Chico"] Verder nog tips voor goede modellen gezien mijn gebruik (eerder aangegeven) en budget (max. 280 incl. verz.kosten)? [/quote:b6c5c3796c] ViewSonic VE710b/VE710s (black/silver), ook 16ms responstijd. ViewSonic is relatief onbekend, maar een absolute topper in beeldkwaliteit (zeker in deze budgetklasse). Of anders de [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/42737?Landfilter=Benelux]BenQ FP767 v2[/url]
Link naar reactie
[quote:3f51a31ab3="Obi-wan-kenobi"]ViewSonic VE710b/VE710s (black/silver), ook 16ms responstijd. ViewSonic is relatief onbekend, maar een absolute topper in beeldkwaliteit (zeker in deze budgetklasse). [/quote:3f51a31ab3] Ja, maar die heeft weer een responserate van 25ms... :roll: [url]http://www.viewsoniceurope.com/nl/Products/LCDE2/VE710s.htm#Features[/url]
Link naar reactie
[quote:35780479d9="Chico"]Ik ben Obi-wan-kenobi's raad al gevolgd, en heb de iiyama ProLite E431S-B2 besteld. [/quote:35780479d9] Heb zelf ooit naar volle tevredenheid de E431S-S in bezit gehad (zilverkleurige versie). Een jaar of anderhalf geleden was dat nl. nog de absolute gametopper onder de 17" TFT-schermen. Maar ja, als 19" TFT binnen handbereik komt ... Laat je nog ff weten hoe ie bevalt als ie binnen is?
Link naar reactie
Hij is gisteren binnen gekomen :D ! Ik had hem aangesloten, speurde het scherm af, en zag een groene pixel. Dus balen, na nog wat foto's bekeken te hebben (de ene keer wassie er wel, bij een andere foto weer niet) dacht ik dat het afhankelijk zou kunnen zijn van de achtergrondkleur. Op wit of zwart zag ik niets, op rood, groen of blauw was hij duidelijk aanwezig. Na afgifte op het postkantoor oude monitor weer aangesloten, en ook hier was de groene pixel aanwezig!!! :o Postkantoor gebeld, en als een gek die monitor weer opgehaald :lol: Blijkt dat mijn desktop(foto) en andere foto's die ik met mijn digitale camera gemaakt heb, allemaal dezelfde groene pixel op exact dezelfde plaats te hebben. En bij geroteerde foto's zat hij aan de zijkant. Dit is mij nooit eerder opgevallen, en is ook minder duidelijk zichtbaar op de CRT. Ben blij dat ik hem op tijd heb weten terug te halen, en zal maar eens contact opnemen met de leverancier van de camera :oops: Een dooie/actieve pixel in de camera...daar denk je toch ook niet aan?!? :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...