Ga naar inhoud

AOPEN aeolus Geforce FX5200-DVI128 op asrock k7vt2


Aanbevolen berichten

Ik heb net een ander beeldkaartje in m'n pc gezet, een AOPEN aeolus Geforce FX5200-DVI128 niet een van de beste maar ik had voorheen een geforce2 met 32 mb. Ik hoopte dat ik met dit kaartje weer een spelletje meer kon draaien maar helaas. Geen een spel doet het nog, overal een vaag rood gestreept beeld. Diversen drivers geprobeerd van Aopen en nvidia. Toen ik uitkwam in m'n bios zag ik dat mijn k7vt2 moederbord niet hoger kon dan agp 4X, terwijl de kaart 8X is. Na een hoop op internet gezocht te hebben weet ik nog steeds niet zeker of dit wel kan werken. Ik heb ergens gelezen dat de meeste kaarten wel lager konden draaien is dit zo of moet ik m'n kaart inruilen voor een 4X?
Link naar reactie
inderdaad stond er wel iets over in maar lost mijn probleem niet echt op. [quote:cf5db24101]Kan een AGP8x kaart op mijn moederbord welke slechts AGP4x (of AGP 1x/2x) ondersteunt? Een AGP8x (AGP 3.0) kaart kan zonder problemen in moederbord wat AGP4x (AGP 2.0 ) ondersteund, de kaart loop dan op AGP4x snelheid ipv AGP8x, echter zoals je hierboven kan lezen is dat niet erg.[/quote:cf5db24101] Ik zal zo een screen maken.
Link naar reactie
[quote:7cb149dc0b="Finalmen"]kdenk dat hij indd stuk is want je zecht zelf al allerlij verscihllende drivers geprobeerd duz daaar kan t nie aan liggen...meschien is je video kaart nie compatible met je moederboord kan ook nog.....maar ik zou hem terug brenge :roll:[/quote:7cb149dc0b] Ja dat zou ik inderdaad wel willen weten stel nou dat ik hem gaat ruilen en ik krijg dezelfde kaart nieuw en het blijkt toch aan mijn moederbord te liggen dan moet ik hem weer ruilen voor een 4X kaart. Ik denk nu inderdaad ook dat hij kapot is, zelf bij windows 3d screensaver met vlag logo gaat het al niet goed. [img:7cb149dc0b]http://www.fam-band.nl/screenwindowsvlag.jpg[/img:7cb149dc0b] Maar als dit zo is klopt de FAQ dus niet. [quote:7cb149dc0b] Kan een AGP8x kaart op mijn moederbord welke slechts AGP4x (of AGP 1x/2x) ondersteunt? Een AGP8x (AGP 3.0) kaart kan zonder problemen in moederbord wat AGP4x (AGP 2.0 ) ondersteund, de kaart loop dan op AGP4x snelheid ipv AGP8x,[/quote:7cb149dc0b]
Link naar reactie
[quote:d2abed383f="instal"] Maar als dit zo is klopt de FAQ dus niet. [quote:d2abed383f] Kan een AGP8x kaart op mijn moederbord welke slechts AGP4x (of AGP 1x/2x) ondersteunt? Een AGP8x (AGP 3.0) kaart kan zonder problemen in moederbord wat AGP4x (AGP 2.0 ) ondersteund, de kaart loop dan op AGP4x snelheid ipv AGP8x,[/quote:d2abed383f][/quote:d2abed383f] Dat is wel een heel erg voorbarige conclussie, omdat jou AGP8x kaart niet goed werkt klopt de FAQ niet :roll: Jou probleem is van heel andere aard dan het feit dat je een AGP8x kaart in een AGP4x bord gebruikt. als dit niet samen zou werken zou je hele pc niet opstarteren. Het probleem wat jou kaart heeft lijkt eerder op een defect aan de kaart zelf, of een hitte probleem. aangezien de kaart een FX5200 is lijkt me niet dat het een hitte probleem is. tenzij de koeling niet goed meer op je kaart zit. Wat heel soms ook wil werken is stomweg andere drivers installeren.
Link naar reactie
[quote:5f08492582="Red Dragon"]Dat is wel een heel erg voorbarige conclussie, omdat jou AGP8x kaart niet goed werkt klopt de FAQ niet :roll: Jou probleem is van heel andere aard dan het feit dat je een AGP8x kaart in een AGP4x bord gebruikt. als dit niet samen zou werken zou je hele pc niet opstarteren. Het probleem wat jou kaart heeft lijkt eerder op een defect aan de kaart zelf, of een hitte probleem. aangezien de kaart een FX5200 is lijkt me niet dat het een hitte probleem is. tenzij de koeling niet goed meer op je kaart zit. Wat heel soms ook wil werken is stomweg andere drivers installeren.[/quote:5f08492582] Nee, ik ging er van uit dat de fag juist wel klopt en m'n kaart dus defect zal zijn. Ik heb alle drivers al geprobeerd niks werkt. Ik gaat hem maar terug brengen. Hij word wel normaal warm maar niet overdreven heet zo te voelen! Ik twijfel toch nog wel of mijn moederbord een agp8x aankan dus ga ik hem niet ruilen tegen een andere. En een andere agp4x heeft ook geen nut meer. Toch maar ff doorsparen voor alles nieuw dan.
Link naar reactie
[quote:1ded2e722e="Comp-Freak"]Een AGP 8x kaart werkt gewoon hoor. Waarschijnlijk is het geheugen van de kaart rot. Dan krijg je dit soort dingen. Heb ik zelf ook gehad met een 9600se. Nieuwe gekregen en die werkt perfect. Btw is dat een AGP8x kaart die ook op een 4x mobo zit. No Problemo :wink:[/quote:1ded2e722e] Die geforce 2 is een agp4X. Dus jij denkt dat als ik deze kaart omruil voor een andere 8x dat het toch zou moeten werken? Dan gaat ik hem toch maar omruilen Ik zat te denken aan de Leadtek FX5500 die is dezelfde prijs maar ik kan nergens reviews vinden vind heel veel over de 5200 en de 5600 maar de 5500 staat nergens bij.
Link naar reactie
Geforce FX5200-DVI128 -128 MB DDR-SDRAM -GeForce FX5200 :cry: :cry: Vandaag kaart geruild, wat denk je? Precies hetzelfde :evil: :evil: snap er niks van iedereen hier dacht dat de kaart kapot was en ik begon het ook te geloven maar helaas..... Is het dan toch het moederbord dat geen 8X aankan ofzo? Werd mij verteld dat hij dan gewoon op 4X moest werken maar..... Edit net even 3dmark2001se gedraait was niet om aan te zien... 3711 3dmarks[i:1201bcd730] [/i:1201bcd730]
Link naar reactie
Het moet idd probleemloos werken. Waarom dat bij jou niet het geval is weet ik niet zeker. Drivers verwijderd in conf.scherm > software? En dan de nieuwste installeren moet werken. Nieuwste DirectX had je ook? Check verder of je de nieuwste drivers voor je moederbord hebt. De chipset drivers. Klopt dat allemaal dan denk ik dat het net een compatibiliteitsprobleem is tussen jou moederbord en die videokaart. Dit komt alleen niet vaak voor en ik denk ook dat het toch ergens in de dirvers moet zitten dan. Check vooral die chipset drivers als je dat nog niet gedaan hebt en natuurlijk DirectX.
Link naar reactie
tja nieuwste drivers... ik heb er meerdere geprobeerd heb nu: Nvidia Forceware 66.93 DirectX 9.0c Chipset ehm.... daar zal ik nog eens naar zoeken heb in het verleden een nieuwe 4in1 driver gedownload maar of dit de laatste was? Ik heb een asrock moederbord en www.asrock.com is zo tergend langzaam duurt een half uur voor een drivertje. zal nog ff zoeken maar heb er geen vertrouwen meer in. vond nog wel dit in sys.info Revision: 2.0 Rate: 1x, 2x, 4x (4x enabled) Aperture Size: 64 MB Sideband Addressing: supported (enabled) Fast Write: not supported
Link naar reactie
Ik heb even gekeken. De nieuwste drivers op de site van Asrock zijn 4.46. Echter op de site van VIA wordt aangeraden de 4.43 drivers te gebruiken voor oudere chipsets. [url=http://www.viaarena.com/downloads/drivers/4in1/VIA_4in1_443v.zip]LINK[/url] voor windows XP. Eerst de oude drivers verwijderen, voor de zekerheid [b:8e449a217f]ook[/b:8e449a217f] de videokaart drivers. Opnieuw opstarten en dan deze installeren. Vooral de AGP driver zeker doen als ie daar om vraagt. Als dat klaar is moet je waarschijnlijk opnieuw opstarten. Daarna kan je de videokaart drivers opnieuw installeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...