Ga naar inhoud

Geforce 6200 TV-out


Aanbevolen berichten

Ik heb een geforce 6200 videokaart en heb deze op mijn tv aangesloten. Bij mijn vorige videokaart had ik de video output format op Composiet staan terwijl mijn aansluiting S-video is. Maar omdat met Composiet mijn beeld op de tv veel scherper was en niet meer flikkerde. Als ik de geforce 6200 op S-video zet dan blijft het op mijn tv vrij erg flikkeren. Wanneer ik hem op Composiet zet dan zie ik hem heel even scherp worden op mijn tv en meteen erna krijg ik daar zwart beeld. :-? Iemand een idee hoe ik het beeld op mijn tv een beetje redelijk scherp krijg zonder geflikker? Op dit moment heb ik de NVidia beta driver 67.66 geinstalleerd!
Link naar reactie
Lastige vraag, maar ik zal hem proberen te antwoorden: Probeer eens de 71.24 drivers :) Normaal geeft S-Video een betere kwaliteit dan Composiet. Composiet gaat alles over 1 lijn en S-Video wordt het zwart/wit opgesplitst over 2 lijnen wat uiteindelijk een betere kwaliteit zou moeten geven. Kun je je tv niet instellen?! :wink:
Link naar reactie
[quote:e27745c550="Sylvester"]Normaal geeft S-Video een betere kwaliteit dan Composiet. Composiet gaat alles over 1 lijn en S-Video wordt het zwart/wit opgesplitst over 2 lijnen wat uiteindelijk een betere kwaliteit zou moeten geven. Kun je je tv niet instellen?![/quote:e27745c550]Dat klopt niet. Bij S-video wordt het signaal voor horizontale en verticale synchronisatie appart verzonden. Ondersteund je tv geen s-video, dan krijg je zwart-wit beeld. Ik neem aan dat jou tv wel s-video ondersteund aangezien het ook al een 100hz tv is. Dan raad ik je aan om gewoon een s-video kabel te gebruiken en (als je die aansluiting niet hebt) een s-video naar scart verloop stekker te kopen bij je lokale elektro zaak. Waarom het beeld op zwart gaat na overschakelen op composiet weet ik niet zeker, maar het kan zijn dat dat ie omdat de tv nog op s-video staat. Bij mijn JVC tv kan je kiezen tussen gewoon AV2 en AV2-SVHS. Kijk anders voor de zekerheid even in de handleiding over hoe je dat moet instellen, of dat hij dat automatisch doet.
Link naar reactie
Ik heb net de nieuwste Forceware drivers geinstalleerd (75.90). Mijn aansluiting naar me tv is al S-video met een verloop scart blokje. Maar wanneer ik dus de instellingen op S-video zet en Pal-B dan krijg ik van die golvende trillingen door 't beeld. Als ik de instellingen op S-video zet en NTSC dan krijg ik wel vrij helder beeld maar niet in kleur (beetje grijsachtig)!! Bij me vorige videokaart zette ik de instellingen gewoon op Composiet (terwijl de aansluiting S-video was) en Pal-B en had dan geen problemen, maar met deze nieuwe videokaart krijg ik dan dus zwart beeld :o Heb al van alles geprobeerd en lopen zoeken op de verschillende forums, maar helaas :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...