Ga naar inhoud

Vreemde golfingen op TFT LCD scherm.


Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuw analoog 17'LCD scherm gekocht. Nu zie ik vaak een licht golvend effect op het beeldscherm. Soms komen ze van één kant en soms komen ze van verschillende kanten en lopen ze doorelkaar. Soms zijn ze minimaal. Instelling: 1280x1024, 72Hz. Het maakt niet uit of ik in dual screen (2 schermen) zit of enkel scherm. Wat me op viel was dat er een dunnere VGA kabel bij zat dan een normale CTR monitor heeft. Maar misschien zijn ze tegenwoordig dunner of is dit specifiek voor LCD. Of kan het toch komen door de te goedkope bijgeleverde (slecht afgeschermde) kabel komen? Een hogere refresh rate kan niet want dat kan niet met deze Dual screen opstelling. Ik zag trouwens met een hogere refresh rate dat het effect er nog steeds was.
Link naar reactie
Vreemd genoeg verdwijnen ze ook zomaar weer (zoals op dit moment). En ik heb niks aan mijn omgeving veranderd! Ik heb het CRT scherm (2e scherm) uit gehad en de speakers uitgezet. Zelfs mijn wireless AP stond uit. (Misschien ben ik de storende factor :lol: ) Ik zat te denken om de kabel in zilverfolie te wikkelen. Zou dat helpen? Misschien is de enigste optie om een dikkere kabel te kopen.
Link naar reactie
[quote:3b9995edce="bavel"]Die golven kunnen worden veroorzaakt door electromagnetische interferentie - niet goed afgeschermde geluidsboxen naast de monitor, of een CRT-monitor er vlak naast, misschien?[/quote:3b9995edce]` Wat een onzin, LCD monitoren hebben helemaal geen last van magnetisme dat is alleen zo met CRT monitoren. Dit is waarschijnlijk een probleem met je stroomtoevoer of je beeldscherm drivers.
Link naar reactie
[quote:f755b2cef5="Ruupie"][quote:f755b2cef5="bavel"]Die golven kunnen worden veroorzaakt door electromagnetische interferentie - niet goed afgeschermde geluidsboxen naast de monitor, of een CRT-monitor er vlak naast, misschien?[/quote:f755b2cef5]` Wat een onzin, LCD monitoren hebben helemaal geen last van magnetisme dat is alleen zo met CRT monitoren. Dit is waarschijnlijk een probleem met je stroomtoevoer of je beeldscherm drivers.[/quote:f755b2cef5]neeeeeeeeeeeee, daarom zitten er op sommige TFT schuinestreep LCD schermen een Degouss (of zo) functie op.
Link naar reactie
Ik heb wel een knop 'Auto'. Daarmee stelt hij het scherm goed in. In het menu heb ik ook niets gevonden wat zou kunnen helpen. Ik heb ook geen drivers bij het scherm gekregen. Het is een LCD scherm van MyCom. Op de site staat ook niks. Het scherm wordt herkend als een 'Daewoo 17" LCD TFT'. Maar waar ik het over had: een andere kabel. Is dat niet de oplossing (zie mijn voorgaande posts)? Misschien vangt die kabel wel storing op.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...