Ga naar inhoud

BENQ ( FP937s - 19") Geeft horizontale strepen bij DVD


Aanbevolen berichten

Hey, Vandaag het 19 " schermpie van BENQ gekocht, die zo goed uit de test kwam, ziet er perfect uit allemaal, ben nog wel een beetje aan het stoeien kleur & belichting enz. Desktop ziet al redelijk goed uit. Maar nu was ik net ff een DVD filmpie aan het kijken maar dat ziet er echt niet uit!! allemaal horizontale strepen van boven tot onder echt heel wazig, heb de Monitor op de DVI aansluiting aangesloten, moet goed zijn. Iemand tips !! zou graag een scherp dvdtje willen afspelen.... mvg JC
Link naar reactie
Ik heb de FP937s+ ( de 8ms broer van de FP937) vandaag nog getest met diverse DVD's het beeld zag er prima uit. De FP937s die jij hebt heb ik tijdens het schrijven van het artikel (het artikel waar hij als beste uitkomt) niet getest op DVD's maar het lijkt me sterk dat dit die lijnen door het scherm worden gecreeerd. Ik zou eerst eens kijken of het niet aan je grafische kaart ligt.
Link naar reactie
Vind het zelf ook vreemd hoor dat er strepen zijn bij het afspelen van DVD's, ziet er echt niet uit.,. Games & Desktop zien perfect uit!!Foto's zijn haarscherp, Als ik m'n 19" Iiyama CRT op m'n PCaansluit dan zien de DVD's er wel perfect uit? Wat zou dat nu kunnen zijn? misschien een Driver nodig van de Monitor? die kan ik nl. nergens vinden. Hoop dat jullie mij kunnen helpen, niet dat ik veel DVD's kijk via de PC maar moet gewoon goed zijn... Alvast bedankt voor jullie antwoord. mvg JC
Link naar reactie
Hey Red Dragen, Bedankt voor je Reacties, Heb de driver inmiddels gevonden & geinstalleerd maar mag helaas niet helpen. Het is zo als ik de DVD met PowerDVD start in zeg maar normaal venster 28x16 cm dan is die haarscherp maar zet ik h'm Full Screen dan is het niet meer om aan te zien :cry: Moet een DVD toch gewoon Full Screen kunnen bekijken? & Haarscherp? mvg JC
Link naar reactie
[quote:a89551bc29="JC"]. Het is zo als ik de DVD met PowerDVD start in zeg maar normaal venster 28x16 cm dan is die haarscherp maar zet ik h'm Full Screen dan is het niet meer om aan te zien :cry: Moet een DVD toch gewoon Full Screen kunnen bekijken? & Haarscherp? JC[/quote:a89551bc29] Hangt van de kwaliteit af van je DVD, een gewoon simpel filmpje op een dvd gebrand, dan kan je dat krijgen. Gebeurt het met alle dvd's ? Probeer het met een echte bioscoop movie. Nog steeds een probleem ? Upgrade je powerdvd of down een freeware dvd player, kijk of er verschil tussen zit.
Link naar reactie
DVD kan je fullscreen kijken zonder probleem, dit heb ik getest op de Samsung 913n, Benq FP937s+ en de Iiyama E511S op twee computers en met meerdere DVD's. Dit moet dus geen probleem zijn, ik kijk de dvd's met Media player classic http://www.tweakers.net/meuktracker/5478 en met windows Media player 10. Sluit het scherm zoals ik al eerder vertelde eens aan op je analoge sub-d aansluiting ipv DVI, je kan dan kijken of het aan de DVI kabel of aansluiting ligt.
Link naar reactie
[quote:44955b9ed9]Red Dragon > Sluit je FP937s eens aan op de analoge aansluiting.[/quote:44955b9ed9] Heb de BenQ nu via de analoge aansluiting, dan is het idd over? zeer vreemd voor de rest is het via DVI allemaal perfect? Wat zou dat nu kunnen zijn dan? als de kabel stuk zou zijn moet ik daar toch met games & desktop ook last van hebben? Heb een Asus Geforce Ti 4400 Videokaart, zal eens nieuwe drivers proberen. mvg JC...
Link naar reactie
Nieuwste Drivers geinstalleerd, en het is over :lol: Had ik eerder moeten bedenken, in ieder geval bedankt voor jullie reactie's je leert er toch altijd weer wat van. Wat betreft het scherm [i:27413d003b]BENQ FP937s [/i:27413d003b] is een echte [b:27413d003b]TOPPER!![/b:27413d003b] is zo helder & scherp dat je ogen er gewoon zeer van doen :wink: mvg JC
Link naar reactie
[quote:1a6d39c599="Tolgay"][quote:1a6d39c599="Hu'uruun"]Overigens heeft PowerDVD de neiging de resolutie op 1024*768 te zetten, bij het afspelen van films, niet echt bevordelijk voor een scherm met een native resolution van 1280*1024...[/quote:1a6d39c599] Dat ken je gewoon instellen bij powerdvd :roll:[/quote:1a6d39c599] Dát snap ik ook wel, maar 'standaard' staat het op 1024*768 :roll: . Maar goed, het probleem is opgelost :).
Link naar reactie
[quote:a2c7abb820="JC"]Nieuwste Drivers geinstalleerd, en het is over :lol: Had ik eerder moeten bedenken, in ieder geval bedankt voor jullie reactie's je leert er toch altijd weer wat van. Wat betreft het scherm [i:a2c7abb820]BENQ FP937s [/i:a2c7abb820] is een echte [b:a2c7abb820]TOPPER!![/b:a2c7abb820] is zo helder & scherp dat je ogen er gewoon zeer van doen :wink: mvg JC[/quote:a2c7abb820] Dacht al dat het wat met de kaart te maken had, mooi dat het op gelost is, wat de Benq FP937 betreft, hij komt niet voor niets als beste uit de test bij Computer!Totaal ;) Ik ken maar een scherm die beter is, de FP937s[b:a2c7abb820]+[/b:a2c7abb820] :)
Link naar reactie
Was al een tijdje op zoek naar een goed/snel TFT scherm nadat ik de test gelezen had maar eens gaan shoppen Ben bij verschillende PC zaken geweest waar de [b:b8c96597c2]BenQ FP937s[/b:b8c96597c2] al was uitverkocht/ of moelijk leverbaar. Bij Informatique hadden ze er nog [b:b8c96597c2]1[/b:b8c96597c2] was genoeg voor mij als ze de [b:b8c96597c2]FP937s+[/b:b8c96597c2] hadden had ik die wel genomen voor die + 30 €uro, maar deze voldoet kwa specificaties voor mijn prima. mvg JC
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...