Ga naar inhoud

3DMark 2001 traag?


Aanbevolen berichten

Heb hier nu een nieuwe pc staan (voor een vriend) en daar draaide ik ff 3d mark op. Met 03 en 05 zijn de scores gewoon hoger dan op mn eigen systeem, dus dat klopt wel. Maar met 2001 haal ik maar 16k ipv de 18k op mn eigen pc. Specs mijn pc zie sig, andere pc: AMD Athlon 64, 3000+, socket 754 XFX GeForce 6600GT AGP 512MB Kingston cas 3 geheugen. De 3D Mark score van het amd64 systeem: [url=http://service.futuremark.com/compare?3dm05=482091]3DMark 2005[/url] Andere scores heb ik ff niet online. Ik neem aan dat deze wel redelijk goed is? Hoe kan het dan dat 2001 lager is dan mijn systeem met een p4 en een 9800pro?
Link naar reactie
Als ik vergelijk is die 6600GT in alles gemiddeld lager, maar vooral bij de 1e gametest (15 frames verschil) en bij de nature gametest (40 frames verschil) Fillrate scheelt ook 250 MTexels in het voordeel van mij pc, terwijl bij Fill rate multi texturing de 6600GT met 1000 MTexel/s wint. 9800pro: 2900MTexel 6600GT: 3900MTexel Dat lijkt dus wel weer goed te zijn. Met Bumb mapping is de GT sneller, vooral bij Environment, dat scheelt 30 fps. Bij de shaders is de GT alleen sneller bij de Pixel shader, scheelt 40 frames. Raar dus. Ook in UT2004 heb ik nu niet het idee dat de GT veel sneller is dan mijn 9800pro.
Link naar reactie
toch wat vaker hier zoeken: http://www.tweakers.net/meuktracker/cat/79 De 71.22 drivers: http://www.tweakers.net/meuktracker/8129 de 71.24 drivers zijn blijkbaar nergens te downloaden, die zaten bij de Gigaybte 3D1 die ik onlangs heb gestest. [Edit]. die staan hier: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=941 [Edit2] Ik zie net dat de 71.40 en 71.50 drivers ook uit zijn: http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=2253 Ik heb daar echter geen ervaring mee, met de 71.24 drivers wel.
Link naar reactie
Ik test de pc zelf, dus ik weet zeker dat FSAA en AA enzo uit staan. Toch is het beeld opmerkelijk beter dan met mijn 9800pro, maar dat zal wel gewoon aan het andere type kaart liggen. Ik ben nu net aan het kijken of het uitmaakt of je cas 3 of mijn snellere corsair (cas2) er in doet. Hierna probeer ik wel de 71.24 drivers. [Edit] Met mijn mem haal ik nu (om wat exacter te zijn) 17,6k ipv 16,6k. Kennelijk scheelt mem op cas 2 dus 1000 punten :-? Kan het zijn dat die andere 1000 dan veroorzaakt wordt door het verschil dual/single channel? Ik probeer nu nog: - andere drivers - 6600GT in mn eigen pc [Edit2] Met 71.24 haal ik maar 17,4k dus dat heeft ook niet de uitwerking die we zoeken :wink:
Link naar reactie
De CAS latency van het geheugen maakt niet veel uit in 3DMark 2001, het gaat om de tRCD timing, deze moet (voor het beste resultaat) 2 zijn. Dit zal waarschijnlijk ook met jou geheugen zo zijn. Verder scoren de nVidia kaarten zowiezo standaard een stuk lager dan Ati kaarten. Het is ook moeilijk deze kaarten te vergelijken, een ook een P4 en A64 zijn totaal niet te vergelijken. Hier is een score van een A64 en een 6600GT, [url]http://service.futuremark.com/compare?2k1=8354572[/url] Dit is dus vergelijkbaar, ook met de score die je met je eigen geheugen haalde.
Link naar reactie
Dankje CV, ik had hier ff niet aan gedacht om het met een ander project te vergelijken. Dus opzich is het vooral dus een bepaalde mem instelling die zoveel kan schelen. Maw deze pc presteerd normaal. Ik had zelf nooit gedacht dat dat zoveel kon uitmaken. Toch vind ik het wel vreemd dat ondanks je het niet kunt vergelijken, ik er vanuit ga dat een AMD64 en een 6600GT wel ff wat harder gaat dan mijn pc. Voor de zekerheid gooi ik die 6600GT ook nog ff in mijn pc, dan zou ik dus waarschijnlijk rond de 19k komen ipv 18k? [Edit] Idd, met die tRCD op s haal ik nu 17,8k. Komt dus al dicht in de buurt van mijn score. De rest zal wel aan dual channel tegenover single channel liggen. Alleen had ik verwacht dat die A64 3000+ wel sneller was.
Link naar reactie
In games zijn ze ook echt niet te vergelijken die 2 pc's, de 3000+ met 6600GT zal zeker sneller zijn. In 3DMark 2001 scoren Ati kaarten echter veel hoger. nVidia's drivers zijn niet meer goed geoptimaliseerd hiervoor en voor DX8.1 Daarom kan een 6800GT een X800XT bijvoorbeeld ook echt niet bijhouden in 3DMark 2001 maar wel in 03 en 05.
Link naar reactie
[quote:34e643f5ad="Red Dragon"]Watr mij ontgaat is waarom je dit allemaal doet? wil je weten of die pc van die maat wel goed geinstaleerd is?[/quote:34e643f5ad]Als ik een pc voor iemand anders samenstel en koop, wil ik ook dat het ding volledig goed werkt 8) Daarom test ik hem eerst met wat programma's en nu viel me die score van 3d mark 2001 zo op, dus daarom test ik nu nog ff door. [Edit] Oja, en ik ben wel benieuwt hoe die kaart presteerd in mijn pc :)
Link naar reactie
Bij een nForce systeem is de volgorde waarop je de drivers instaleerd erg van belang. als je direct na het instaleren niet de nForce drivers instaleerd heeft dit enorm veel invloed op de preformance. Ik heb hier wel cijfers van een 6600GT met een A64 3500+ in 3dmark '03 en '05. je kan die beter vergelijken, je moet met de 71.24 drivers meer dan 7500 Punten halen in 3dmark '03. probeer dat ook eens.
Link naar reactie
[quote:58e46888fc="Red Dragon"]Bij een nForce systeem is de volgorde waarop je de drivers instaleerd erg van belang. als je direct na het instaleren niet de nForce drivers instaleerd heeft dit enorm veel invloed op de preformance. Ik heb hier wel cijfers van een 6600GT met een A64 3500+ in 3dmark '03 en '05. je kan die beter vergelijken, je moet met de 71.24 drivers meer dan 7500 Punten halen in 3dmark '03. probeer dat ook eens.[/quote:58e46888fc]Ok. Ik zal morgen verder testen, ik vind het nu wel weer laat genoeg :wink: Ik heb wel eerst de nForce drivers geinstalleerd. Toen pas de Video drivers. Iig maak ik me nu niet echt meer zorgen en neem ik nu aan dat het systeem redelijk naar behoren presteerd. Morgen zal ik nog ff 3dmark 03 en 05 proberen en UT2004. Dan moet het maar goed zijn. Iig iedereen bedankt voor de hulp en een prettige avond nog voor wat er van over is :wink: [Edit] had nog een testje gedaan. Nu de 6600GT in mijn pc. Ziet er naar uit dat alles gewoon normaal is. Scores 3DMark 2005: 3016: 6600GT in mijn P4 2946: 6600GT in AMD 64 2294: 9800pro in mijn P4 2500: 9800pro @ XT in mijn P4
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...