Ga naar inhoud

Temperatuur en andere zaken


Aanbevolen berichten

Hallo, eerst met een makkelijke beginnen: overweeg een 19inch scherm (CRT) aan een Pentium 2 aan te sluiten daar mijn Pa niet meer zo best zie op zijn 15inch. De 19inch draaide op Pentium 3 Win98, de Pentium2 is ook Win98. Heb geen info wat voor moederbord in die P2 zit Q: hoe zijn mijn kansen dat monitor werkt 9moet een flink stukje rijden en heb geen antwoord op mijn vragen telefonisch te verwachten. = Tweede vraag is over temperaturen De Pentium3 die ik nu over heb had klachten van plotseling op zwart gaan. Ik heb gegevens bij de energiestanden veranderd en deze week hebben er zich geen kuren voorgegdaan (maar de PC staat alleen aan, heb er niet op gewerkt). Als ik opstart staat de CPU en kast temperatuur gemeld op het zwarte DOS scherm (beide 28 C); na een paar uur aan te hebben gestaan en herstart zie ik CPU: 28C en Kast: 50C. Is dit warm ? Er is niets opgevoerd in deze kast. Het moederbord is een NVidia TNT2 met 256 DDR-Ram (1 GHz processor). Ik weet niet wat ik als normale temp moet beschouwen of dat als er weer echt opgewerkt gaat worden ik toch weer shut downs kan verwachten. Dank.
Link naar reactie
De monitor zal wel werken (mits het geen 2ehands is met kuren maar dat zou je dan aan de verkoper moeten vragen) Ik heb nog geen monitor gehad die het niet met de standaard door windows geleverde drivers doet. Als je op een hoge resolutie wilt draaien kan dat wel een probleem worden. sommige videokaarten gaan niet hoger dan bijvoorbeeld 1024x768. Wat wel nodig zal zijn dat je de monitor instelt (dmv de knopjes op het scherm) Vooral de grote schermen geven een vertekend beeld (randen krom sceef etc) bij een andere resolutie of refreshrate. Dit is even prutsen maar goed te doen. 28 graden cpu is koud, kan dit makkelijk verdubbelen zonder problemen. 50 graden kast is behoorlijk warm, zou er als ik jou was een kast ventilatortje inzetten. 50 graden kan nog wel maar bijvoorbeeld je hardeschijven zullen wel 60 graden (indien ongekoeld) worden en dat vinden ze niet echt leuk (ze kunnen er wel tegen)
Link naar reactie
Bedankt, denk dat ik die monitor wissel maar een sga proberen. Vwb temp in de kast, nadat ik het energieprogramma op "noot"had gezet (monitor uitzetten en HD uitzetten) en alleen screensaver had ingesteld waren de problemen weg. De temp is ook bij gebruik niet hoger dan 52 C. Zou toch wel willen weten wat je met die kastventilator bedoelt; is dat een echt PC onderdeel ? Niet hetzelfde als die ventilator die er in zit ? Hoe sluit ik die aan ? Bedankt voor het antwoord.
Link naar reactie
Een kast ventilator kan je bij bijna iedere computerwinkel kopen, de meeste kasten hebben hier een roostertje voor (over het algemeen 8x8 cm) Je hebt ze in verschillende vatianten met aansluiting voor op je moederboard (deze moet hier dan een aansluiting voor hebben) of met 12v aansluiting (dezelfde waarmee je de cd of hd van stroom voorziet) Het ziet er zo uit : http://www.norrod.nl/ws_a_popupN.asp?1=1&id=205&hoofdgroep_id=3&noscr=1&view_vestiging=&scroll=1&aanbieding=&vk=v Je maakt 'm vast achter het roosterje in je pc met 4 (veelal bijgeleverde) schroefjes.
Link naar reactie
Tja, dat zijn de gegevens die langskomen op het zwarte scherm als ik start en herstart. In ider geval zijn de problemen verholpen nadat ik Config.scherm - Energiebeheer de gegevens op "nooit" heb gezet. Het prbleem kwam terug toen ik de kast op een andere monitor aansloot maar toen bleken de instellingen weer als vanouds gezet, dus weer naar "nooit" en geen problemen (PC / monitor op zwart / in standby terwijl in gebruik) Grt Ruud
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...