Ga naar inhoud

[AGP] kaart vervangen, probleem niet opgelost


Aanbevolen berichten

Mijn excuses als dit een crosspost wordt of ik er geen snars van kan uitleggen ... [i:718e7e51a7]Mijn systeem heeft de volgende specificatie[/i:718e7e51a7]: [b:718e7e51a7]mobo[/b:718e7e51a7]: AOpen AX4T II [b:718e7e51a7]cpu[/b:718e7e51a7]: P4, 2.0 ghz [b:718e7e51a7]ram[/b:718e7e51a7]: 512 mb (rdram?) [b:718e7e51a7]gfx[/b:718e7e51a7]: GF4mx440 64MB (agp)(defect, vandaar) [b:718e7e51a7]tv-kaart[/b:718e7e51a7]: WinTV PVR350 [i:718e7e51a7]Ik zoek een kaart die aan de volgende eisen voldoet:[/i:718e7e51a7] [b:718e7e51a7]budget[/b:718e7e51a7] €200 - €250 [b:718e7e51a7]software[/b:718e7e51a7] Moet tegen zwaardere spellen kunnen (C&C generals, UT2k3, etc) en grafische software als Photoshop en later misschien Bryce3D/Maya. Hoeft niet alienprestaties te leveren, ik mik meer op betere/[u:718e7e51a7]goede[/u:718e7e51a7] prestaties.. [b:718e7e51a7]monitor[/b:718e7e51a7] Handig als ik 2 monitoren kan gebruiken. Hoeft niet persé video/tv-out e.d. te hebben; huidige TV-kaart vervangt deze zaken voldoende. [b:718e7e51a7]overig[/b:718e7e51a7] Ik heb TomsHardware geraadpleegd met figuren omtrent prestaties m.b.t. VGA kaarten bij verschillende spellen. Uitleg betreffende fps begrijp ik nu ook iets beter. Ook heb ik de C!T FAQ geraadpleegd. Alleen begrijp ik geen snars van AGP 1x 2x 4x 8x. Ik ben al trots dat ik erachter gekomen ben dat ik een defecte AGP kaart heb. Wie kan mij vertellen wat de snelheid hiervan is zodat ik ook hier rekening mee kan houden? Omdat ik waarschijnlijk vaag ben heb ik hieronder maar een afbeelding geplaatst van mijn huidige defecte kaart. [img:718e7e51a7]http://images.ciao.com/ide/images/products/normal/421/product-1290421.jpg[/img:718e7e51a7] Bedankt voor het lezen, het onthouden van "lees je handleiding maar eerst" en hopelijk je reactie! :)
Link naar reactie
Ik heb besloten na een lange zoektocht om toch de XFX te nemen. Heb er extra goed opgelet dat het een AGP is inderdaad. Mijn moederbord schijnt AGP 4x te hebben dus dat komt met dit ook goed uit. Nemesi$, ik zal beter mijn best doen ;) Dank voor jullie adviezen! Ik zal jullie met tromgeroffel laten weten of het een succes is :)
Link naar reactie
[b:44a8899bfb]gfx[/b:44a8899bfb]: XFX Geforce 6600GT 128mb (agp) [b:44a8899bfb]voeding[/b:44a8899bfb]: ATX 300W [b:44a8899bfb]spelers[/b:44a8899bfb]: DVD-brander (master) en CD-brander (slave) [b:44a8899bfb]pci[/b:44a8899bfb]: van boven naar beneden; Geforce 6600GT - netwerkkaart - tv-kaart - geluidskaart (2 sloten (audigy)) - netwerkkaart [b:44a8899bfb]hdd[/b:44a8899bfb]: 160 gb en 80 gb XFX 9600GT is binnen en heb het gelijk eringeprikt. Het probleem wat ik heb is hiermee niet opgelost (behalve dat de kaart nu wel werkt). Aanvullende gegevens op mijn voorgaande specificiatie zie je hierboven. [b:44a8899bfb]probleem[/b:44a8899bfb] PC start niet meer op. Dit is sinds vorige gfx kaart defect is geraakt gaande. Beeld werd indertijd wazig en bevroor naarmate de ventilator van de voorgaande kaart haperde. [b:44a8899bfb]symptomen[/b:44a8899bfb] Zodra ik pc opstart werken alle ventilatoren. Zo ook van de huidige gfx kaart. Ik hoor echter geen gepiep zoals het altijd wel het geval was wanneer de pc opgestart werd. Opvallend is dat het lampje van mijn CD-brander continu aanstaat en niet reageert op het eject-knopje, dit in tegenstelling tot de werkende DVD-brander. Het diskette-lampje brandt niet (waarschijnlijk dat het tot daar niet kan initialiseren?). Op mijn monitor krijg ik de melding "no video input." [b:44a8899bfb]wat ik heb gedaan[/b:44a8899bfb] Ik heb de stroomvoorziening van de CD-brander onderbroken. Dit resulteert in niets. Ook heb ik de pc zonder gfx-kaart proberen te starten. Zelfde symptomen blijven bestaan. Enige wat ik hoor zijn de ventilators en enige wat ik zie is het lampje van de CD-brander. Ten einde raad probeer ik hier soortgelijke topics te vinden. Heeft iemand raad/link/oplossing?
Link naar reactie
Heb je misschien de mogelijkheid om het te testen met een andere voeding. Het zou mogelijk kunnen zijn dat de voeding zijn beste tijd ook heeft gehad. Zo zou je ook nog een CMOS clear kunnen uitvoeren. Dit doe je door het kleine batterijtje er even uit te wippen. Trek vantevoren wel even de stekker van je pc uit het stopcontact (of uit je pc) Misschien moet je ook eerst een jumpertje omzetten. Daarvoor zou je even de handleiding van je moederbord voor moeten raadplegen.
Link naar reactie
Ik heb de oorzaak proberen te achterhalen zonder succes ... [b:657a5515e0]voldoende watt[/b:657a5515e0]? Ik heb enkel cpu/ram/gfx geprobeerd waarbij ik alle pci-kaarten (onnodig), CD/DVD-branders, HDD's en FDD van stroom heb onderbroken. Ook heb ik als test een tweede voeding van een zeer oude pc erbij gehaald om enkel de gfx-kaart van stroom te voorzien, ervan uitgaande dat 200W zeker voldoende moet zijn. [b:657a5515e0]resetten[/b:657a5515e0]? Ik heb het batterijtje niet verwijderd. Ik heb wel de jumper, terwijl de stroomkabel erin zat en pc uit stond, op 2-3 gezet en vervolgens weer terug op 1-2 en de pc ingeschakeld. [b:657a5515e0]pci gfx-kaart proberen[/b:657a5515e0]? Ik heb helaas geen gfx-kaart op basis van pci kunnen vinden. Ook kan ik de gforce 6800GT niet op een andere computer uitproberen. De pc waar ik nu gebruik van maak is een oude P 232 mhz zonder agp ;) [b:657a5515e0]monitorkabel ok[/b:657a5515e0]? Ik heb samen met de aanschaf van gforce 6800GT een 19inch tft scherm gehaald. Zowel op oude en nieuwe monitor (waar ik nu gebruik van maak) geeft het dezelfde resultaten. [b:657a5515e0]agp-kaart goed erin[/b:657a5515e0]? Dit heb ik ook gecontroleerd. [b:657a5515e0]overig[/b:657a5515e0] Voorgaande gfx-kaart heb ik met RivaTuner overgeklokt. Dit heeft de nodige gevolgen na 2-3 weken gehad doordat het defect is geraakt. Hierbij heb ik noch iets met BIOS van de pc gedaan noch iets met flashen. Nu er een gforce 6800GT erin zit zie ik dat dat wel werkt omdat het een teken van leven toont door het spinnen van de ventilator. Ik ben dusdanig gefrustreerd dat ik overweeg om in de tussentijd voor een nieuwe mobo te gaan sparen, voor het geval ik er hier niet uitkom. Ik krijg nu namelijk het idee dat het aan mobo ligt. Jullie nog een opmerking/suggestie? Post ik dit wel in het juiste subforum? *bloos*
Link naar reactie
[quote:832f3eb4b1="carlobernardini"]Zou ik ook even proberen, koop gewoon een goedkope computerland 400watt voor 29 euro... Als je wilt mag je van mij een PCI kaart hebben om het te testen als je maar de verzend kosten betaald :wink: Lijkt me alleen niet heel erg handig en nodig.[/quote:832f3eb4b1] nee niet een goedkopje computerland 400 watt voor 29 maar een A-merk zoals Zalman, Antec, Enermax of Tagan.
Link naar reactie
[quote:04a6deafba="AviecenA"]bla bla bla resetten? Ik heb het batterijtje niet verwijderd. Ik heb wel de jumper, [b:04a6deafba]terwijl de stroomkabel erin zat[/b:04a6deafba] en pc uit stond, op 2-3 gezet en vervolgens weer terug op 1-2 en de pc ingeschakeld. blablabla[/quote:04a6deafba]Daar zit in ieder geval een probleem.. je moet ALTIJD de stroomkabel uittrekken voordat je een CMOS clear uitvoert. Het zou mij niet verbazen als daar de basis van het probleem ligt. Doe eens CMOS clear met de stroomkabel uit je systeem (het is altijd aan te raden om als de stroomkabel is uitgetrokken nog even de powerknop in te drukken zodat alle energie die nog in de voeding zit eruit gaat) Laat de jumper minimaal 30 seconden om de clear stand staan (en dus niet de 10 seconden die in het boekje staan). succes
Link naar reactie
Ik heb nu een CMOS clear uitgevoerd zoals jij dat hebt aangegeven HardTrance. Mocht niet baten. Volgende wil ik nog kwijt. Als symptoon heb ik aangegeven dat het lampje van de CD-brander (slave) continu aanstaat en niet op eject reageert, terwijl de DVD-brander (master) wel correct functioneert zodra ik de pc probeer te starten. De IDE-kabel op het moederbord heb ik eruitgehaald, die van de branders komt. Dan reageert de CD-brander wel op eject, wat voorheen niet kon. Ik heb op de site van AOpen gelezen dat een verkeerde biosflash ervoor kan zorgen dat het FDD-lampje knippert, AGP-kaarten niets laten zien en PCI-kaarten weer wel. Daar moet je dan blindelings een commando intikken na het starten vanuit een bootfloppy. Echter bij mij brandt het FDD-lampje helemaal niet. Mijn boot-order is dat CD-drive eerst wordt gecontroleerd op bootmedia, vervolgens FDD en als laatst HDD. Omdat het lampje van CD-brander continu brandt, heb ik de branders losgekoppeld om zo de pc gelijk bij de FDD naar bootmedia te laten zoeken. Echter toont FDD geen teken van leven. Misschien dat dit het probleem wat meer kan isoleren. Het is nu even wachten totdat ik inderdaad een voeding van minimaal 400W kan halen. Ik zal jullie op de hoogte houden :) Bedankt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...