Ga naar inhoud

Video mode not supported


Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen een vreemd probleem. Mijn TFT monitor geeft een volledig zwart scherm met daarin een bewegend blokje waarin de volgende tekst staat: " video mode not supported". Het is een 17 inch Samsung type 171S, aangesloten op een Geforce 4 TI 4200 /128 mb en het operating systeem is Windows 98 SE. Het opstarten van de computer gaat eigenlijk heel normaal; het eindscherm (in 1280x1024 in 32 bit) verschijnt zelfs gedurende 1 seconde, maar terwijl de zandloper nog loopt, wordt dan ineens het scherm zwart en verschijnt het hiervoor genoemde blokje. Herstart is dan alleen mogelijk in Safe mode. Hij komt dan keurig terug in 640x480 in 16 kleuren. Maar alle aanpassingen die ik daarna wil doen (kleuren hoger zetten of formaat aanpassen) leiden weer tot een zwart scherm. In beeldscherm--> instellingen--> adapter staat de frequentie op "Onbekend" of "Standaardwaarde", maar dat maakt niets uit bij de herstart: ik krijg steeds dat zwarte scherm. Om te testen heb ik een andere monitor aangesloten en dan start de PC keurig op in 1280x1024 in 32 bit en bovendien op 60HZ! Wat moet ik doen om dit weer in orde te krijgen? PaulusP
Link naar reactie
Dat is nu juist het probleem: ik kan herstarten in 640x480 in 16 kleuren, maar iedere aanpassing daarna (256 kleuren of 800x600) leidt onherroepelijk tot het zwarte scherm met dat bewegende blok (dat gaat heen en weer zoals in Direct X tests). Ik kan de frequentie niet aanpassen: alleen opties "standaardwaarde" en "optimaal" en die geven ook beide het zwarte scherm. PaulusP
Link naar reactie
Slecht nieuws! Ik heb auto (adjust) gebruikt maar dat maakt niets uit: er loopt een balkje van 0 naar 100% en dan is de auto adjust klaar. Maar helaas het beeld blijft onveranderd 640x480. En iedere andere instelling geeft een zwart beeld. Althans: ik krijg na de herstart wel 1 a 2 seconden het goede beeld (1280 x1024 in 32 bit), maar dan (terwijl de zandloper nog loopt) wordt het beeld zwart. :evil: Het lijkt er dus op dat er op het laatst iets geladen wordt dat de boel verziekt, maar ik kan alleen niet vinden wat dat is. PaulusP
Link naar reactie
Het probleem is opgelost! De-installeren en opnieuw installeren van de drivers (NVidia 61.76) was de oplossing. En dus zelfs zonder de RIP file te gebruiken. Ik had deze wel gedownload, maar toen ik de RIP.exe uitvoerde was er een foutmelding dat ik een bepaald bestandje miste (MSCORE.DLL). Dit kan je downloaden vanaf Microschoft, maar helaas NIET als je Firefox gebruikt. :evil: Toen maar opnieuw de drivers geinstalleerd en dat werkte gelukkig. Mijn dank voor jullie meedenken. Ik heb overigenbs nog wel een exemplaar van Detenator Destroyer: die kan je toch ook gebruiken om oude drivers te verwijderen? Werkt deze Destroyer ook nog gewoon bij de nieuwste drivers? PaulusP
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...