Ga naar inhoud

Welke grafische kaart ?! --> 6600GT of 6800LE ?!


Aanbevolen berichten

Ik heb laatst een 2e beeldscherm aangeschaft maar ik kom er nu achter dat mijn grafische kaart dat niet ondesteund. --- ASUS V9520 MAGIC / T Layout --- Ik wil een andere grafische kaart gaan kopen die dit wel ondersteund, en ik wil er ook mee kunnen gamen. Wie weet er voor mij een goeie grafische kaart, die het liefst niet al te duur is, en toch redelijk goed is. [i:2585bd1fab](heel goed mag ook :P maar dan moet ik ook heeel veel meer betalen lijkt mij)[/i:2585bd1fab]
Link naar reactie
Voor 220 Euro heb je een XFX GeForce 6600GT AGP, dit is de beste keuze op dit moment rond de 200 Euro, deze ondersteund twee beeldschermen en is snel genoeg om de moderne games van nu op een fatsoenlijke manier weer te geven. Als je dat te duur vind zou ik een GeForce 5900XT voor 160 Euro op de kop tikken. Nog steeds te duur? dan is de Radeon 9600PRO voor 90 Euro nog een goede optie.
Link naar reactie
[quote:6a84a8da90="NoepZor"]je hebt de Club3d voor 185 volgens de pricewatch op tweakers.net wat me opvalt is dat de PCI-Express versie van de kaart goedkoper is, daar kost het goedkoopste exemplaar 160 ~ 180, volgende de t.net PW[/quote:6a84a8da90] ja die is er al langer als ik het goed heb. Daarom is hij misschien al in prijs gedaald? Anyway, een PCI-Express kaart krijg je nie in een AGP slot, dus da's jammer.
Link naar reactie
Ik heb nu mijn grafische kaart in de AGP poort zitten. Wat is het verschil tussen een grafische kaart in een AGP poort en een grafische kaart in een PCI poort behalve dat ze in een ander soort poortje zitten ?! En is de XFX GeForce 6600GT AGP ook in een winkel verkrijgbaar ?, want ik zie hem tot nu toe alleen nog maar op internet te koop staan. Maar ik zoek verder, en zal vinden. (of juist niet) maar als iemand het toevallig weet mag het ook verteld worden :D
Link naar reactie
[quote:919d0671bd="Tforce"]Ik heb nu mijn grafische kaart in de AGP poort zitten. Wat is het verschil tussen een grafische kaart in een AGP poort en een grafische kaart in een PCI poort behalve dat ze in een ander soort poortje zitten ?! En is de XFX GeForce 6600GT AGP ook in een winkel verkrijgbaar ?, want ik zie hem tot nu toe alleen nog maar op internet te koop staan. Maar ik zoek verder, en zal vinden. (of juist niet) maar als iemand het toevallig weet mag het ook verteld worden :D[/quote:919d0671bd] Verwar PCI niet met PCI-Express. PCI-Express is een nieuwe aansluiting voor videokaarten die op langere termijn AGP pro gaat vervangen. PCI wordt tegenwoordig alleen nog maar gebruikt voor uitbreidingskaarten zoals TV- en geluidskaarten en werd vroeger voor videokaarten gebruikt maar werd daarvoor te traag. Jouw moederbord heeft wel een AGP aansluiting maar geen PCI-Express aansluiting dus moet je voor AGP kiezen. Ik kan je bovendien aanraden de 6800LE te nemen ipv de 6600GT (zie mijn vorige post). Het is het goedkoopste om deze via webshops te bestellen en dan is het het beste om er 1 te kiezen die wel een beetje dichtbij is zodat je er als je problemen hebt nog mee terugkan om hem te laten reparen/te ruilen. Via [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/514]Pricewatch[/url] kan je de goedkoopste vinden.
Link naar reactie
Ik denk dat je beter een 6600GT kan nemen deze is sneller dan een 6800le, alleen als je bij een 6800le alles weet te unlocken en te activeren dan pas is een 6800le sneller dus die kans is vrij klein. Ook weet ik niet hoe het zit met dat de 6800le's niet meer aangepast kunnen worden (dus of je nog alleen die kaarten kan kopen of dat er nog wel aanpasbare zijn). Of de XFX versie ook in een winkel te koop is bij jou in de buurt weet ik niet, daarvoor moet je ff in de pricewatch kijken zoals eerder is aangegeven en kijken of een winkel die deze kaart verkoopt bij je in de buurt zit.
Link naar reactie
[quote:e23c579891="Tforce"]Ik hoor over de 6600GT en de 6800le allebij wel goeie dingen. Maar ik ga toch liever voor het zekere dus dan denk ik dat de 6600GT iets beter is voor mij. Tenzij de 6800le echt VEEL sneller word als je alles aanpast. Nu iig op zoek gaan waar ergens in Tilburg ze die kaarten verkopen en nog meer informatie verzamelen.[/quote:e23c579891] [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/991874]hier[/url] kan je er wat informatie over vinden. En zoals ik al zei kan je de kaart het beste bij een webshop kopen via Tweakers.net pricewatch...
Link naar reactie
[quote:98df20affa="sdh"] voor zover ik weet vervalt de garantie idd [/quote:98df20affa] Hoe weet jij dan of de garantie vervalt? Het gaat hier om een softmod. Als je de kaart dus terugbrengt naar de winkel, ziet de winkelier er niets van. En toen ik mijn XFX 6800LE bij de Paradigit haalde (199 euro toendertijd) , adviseerden die jongens me daar zelf om 's te kijken op Tweakers.net (Niet dat ik het niet wist, dat dat softmodden van die 6800LE kon, waarom zou ik anders die kaart gaan kopen? :D ). Verder wees de verkoper me erop dat de koeling ruim voldoende is, ook als je de inactieve pipelines openzet. Verhaal klopt trouwens, de temperatuur gaat pas noemenswaardig stijgen met die stock koeler als je de Core Clock en Mem Clock gaat opvoeren.
Link naar reactie
dan nog is de 6600GT een betere keuze: Stock 6800LE doet 6500 3dmarks, 6600GT doet er 8000! Alleen met 16 pipes en 6 vertex, zoals obi's kaart, is sneller dan een overgeclockte 6600GT. Die 6600GT kaarten clocken goed over, en de kans dat je een 6800LE tot 16 pipes krijgt is niet zo groot. Tevens is de 6800LE niet geheel onbelangrijk ietsjes duurder dan de 6600GT :wink:
Link naar reactie
Daar zit het 'm in: met de 6600GT heb je een zekere gegarandeerde performance zonder artifacts, die hoger ligt dan bij de 6800LE (Als die kaart het nl. op stock speeds niet goed doet, dan valt dat onder garantie). Bij de 6800LE kun je echter theoretisch een veel hogere performance halen, maar je hebt ook een kans dat dat niet lukt, en je in de praktijk juist een lagere artifacts-vrije performance haalt dan met de 6600GT.
Link naar reactie
[quote:8bdd8b8c12="NoepZor"]dan nog is de 6600GT een betere keuze: Stock 6800LE doet 6500 3dmarks, 6600GT doet er 8000! Alleen met 16 pipes en 6 vertex, zoals obi's kaart, is sneller dan een overgeclockte 6600GT. Die 6600GT kaarten clocken goed over, en de kans dat je een 6800LE tot 16 pipes krijgt is niet zo groot. Tevens is de 6800LE niet geheel onbelangrijk ietsjes duurder dan de 6600GT :wink:[/quote:8bdd8b8c12] ik noem 50% geen lage kans... En als het niet lukt kan je hem altijd nog ruilen. Bovendien is de 6800LE natuurlijk ook nog 'normaal' te overclocken (via Core en Mem speed), dus dat is geen argument. bekijk deze statistiekjes maar eens: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=20585&layout=2&sort=prc http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=24248&layout=2&sort=prc http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=24252&layout=2&sort=prc Je moet wel een kaart nemen met 2,2ns geheugen. Dit kan je mss aan de winkel vragen. Oja en de prijzen...Scheelt in de Pricewatch welgeteld 2 tot 6 euro..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...