Ga naar inhoud

Zalman ZM-80D HP Dual Heatpipe


Aanbevolen berichten

8) Hallo, Wil voor mijn Sapphire ATI 9800 PRO een Zalman ZM-80D HP Dual Heatpipe aanschaffen om van het te luide lawaai van de originele koeler af te zijn. Wat maakt dat ding een lawaai, voor zo een klein koelertje! Paar vraagjes: 1. Werkt zo een passieve koeling goed en veilig zonder een casefan? 2. Er word op de site van Zalman gewaarschuwd voor verplaatsing van de PC wegens het gewicht van de koeling circa 350gr, kan toch geen schade opleveren aan kaart en AGP slot? 3. Je kan als je wil de optionele ZM-OP1 koeler er op monteren en deze eventueel in Silent mode laten draaien. Is deze koeler nodig of voldoet de passieve koeling op zichzelf? Mijn PC is verder gekoeld met: Processor, grote heatsink met kleine stille koeler, chipset passief gekoeld en stille voeding. Als ik mijn PC zou inschakelen zonder de koeler van de grafische kaart hoor ik hem eigenlijk niet, zo stil is hij. Ik zou dit zo willen houden. Groeten, Gunther.
Link naar reactie
1. In geval van de 9800pro moet er wel een fan over het blok heen blazen. Ook zijn casefans aan te raden omdat anders de lucht in de kast teveel opwarmd. 2. Bij vervoer kan een harde stoot er voor zorgen dat de kaart of het slot afbreken. Bij normaal gebruik is dit echter niet een probleem. Mocht je hem toch gaan vervoeren is het aan te raden om de kast neer te leggen of de kaart er tijdelijk uit te halen. 3. Deze fan heb je dus wel nodig, tenzij er in je kast in het zijpaneel een fan zit ter hoogte van de kaart.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...