Ga naar inhoud

PC start niet meer na flashen grafische kaart???!!!


Aanbevolen berichten

Na het lezen van wat artikeltjes heb ik met de Gigabyte flash utility een Gigabyte X800XT bios geflashed in mijn Club3D Radeon X800Pro ViVo. Alles lijkt goed te gaan maar na een reset krijg ik geen beeld meer ook niet na het vervangen van de kaart door een Radeon 9600 Pro of een PCI kaartje. Hij leest zelfs niet meer op de harde schijf ofzo (de fans draaien wel)! Weet iemand hoe ik de pc weer aan de praat krijg?
Link naar reactie
[quote:1aee1ace4a="ArneLH"]Na het lezen van wat artikeltjes heb ik met de Gigabyte flash utility een Gigabyte X800XT bios geflashed in mijn Club3D Radeon X800Pro ViVo. Alles lijkt goed te gaan [/quote:1aee1ace4a] Wat bedoel je met:"Alles lijkt goed te gaan". Wat gaf die Gigabyte flash utility voor een melding gedurende het flashen?[quote:1aee1ace4a="ArneLH"] maar na een reset krijg ik geen beeld meer ook niet na het vervangen van de kaart door een Radeon 9600 Pro of een PCI kaartje. Hij leest zelfs niet meer op de harde schijf ofzo (de fans draaien wel)! Weet iemand hoe ik de pc weer aan de praat krijg?[/quote:1aee1ace4a] Dat is erg ongebruikelijk. Doorgaans zal een mislukte bios update van de videokaart, alleen de videokaart zelf onbruikbaar maken. Dus weet je wel zeker dat je de bios van de videokaart hebt geflashed, en dus niet de bios van het moederbord. En is de voeding van die pc wel krachtig genoeg voor een Club3D Radeon X800Pro ViVo? Welk merk moederbord heb je? Start je pc nog wel op vanaf een opstart diskette?
Link naar reactie
Ik bedoel dat die flash utility geen foutmelding gaf maar dat de gegevens in de bios rom met het rom file op de diskette waren geverifieerd. Ik denk niet dat het zou lukken om een ATi bios te flashen met een VGA flash programma in de mobo bios maar je zou haast zoiets gaan denken ja. Hij start helemaal niet op dus ook niet van een diskette (heb ik ook geprobeerd om te kijken of ik blind typend de backup van de bios kon terugflashen), hij doet totaal niets. De specs staan in m'n sig bij het game systeem.
Link naar reactie
Dus het is dus dit [url=http://usa.asus.com/products/mb/socket939/a8v-d/overview.htm]moederbord.[/url] Heb je die auto-recovery procedure, die daar beschreven wordt al geprobeerd? [quote:c3eafea0ec] AI BIOS CrashFree BIOS 2~ Whenever BIOS gets corrupted, ASUS CrashFree BIOS 2 allows users to reboot the computer and perform an smart auto-recovery procedure through the motherboard support CD.[/quote:c3eafea0ec] Als die configuratie uit 1 winkel komt zou je deze daar kunnen laten testen, om er achter te komen of dit (gedeeltelijk) onder garantie zou kunnen vallen.
Link naar reactie
En als je nu al de PCI kaarten en de videokaart verwijderd. Dan je pc aanzet, hoor je dat wel een pieptoon code dat de videokaart ontbreekt? Brand het diskette station ledje dan wel even? Of andere ledjes. Brand het groene ledje van het moederbord nog wel? Reageert de pc nog op de reset knop? Koppel voor deze test eventueel ook alle harde schijven en cd/dvd speler/brander los. Als er dan wel enige reactie is, probeer deze test nogmaals met alleen die PCI videokaart.
Link naar reactie
Ik heb nu de pc aangezet zonder videokaart erin en dan krijg ik geen beep foutcodes dus ik denk dat het aan het mobo ligt ofzo. Dat is een stuk goedkoper dan een nieuwe videokaart gelukkig. De AGP kaart die ik ook heb geprobeerd is trouwens kapot gegaan (weerstandje ging er met één pootje eraf en toen waarschijnlijk kapot chipje door de hitte). @RD Waar zie je me voor aan om niet eerst te backuppen!? :wink:
Link naar reactie
Dan doe je denk ik iets niet goed. In de faq staat hoe het moet met atiflash. Ook hoe de baxcorp disk werkt. Heb je al een autoexec.bat op de opstartdiskette voeg dan de regel uit de faq toe als laatste regel ipv het complete bestand te vervangen. Ik heb het gewoon gedaan met winXP en dan diskette formatteren als opstartdiskette.
Link naar reactie
[quote:1c550b39ca="Comp-Freak"]Dan doe je denk ik iets niet goed. In de faq staat hoe het moet met atiflash. Ook hoe de baxcorp disk werkt. Heb je al een autoexec.bat op de opstartdiskette voeg dan de regel uit de faq toe als laatste regel ipv het complete bestand te vervangen. Ik heb het gewoon gedaan met winXP en dan diskette formatteren als opstartdiskette.[/quote:1c550b39ca]Je denkt toch niet dat ik echt dom ben hè?! Ik weet genoeg van dos om te weten wat ik moet doen en hij leest niet van de drive als ik opstart.
Link naar reactie
[quote:47c50ee382="ArneLH"] ff voor de duidelijkheid: hij piept dus juist NIET. Ik zal ff kijken of ik aan een werkende kaart kan komen. (..) Ik weet genoeg van dos om te weten wat ik moet doen en hij leest niet van de drive als ik opstart.[/quote:47c50ee382] Zonder videokaart hadden er toch echt piep toontjes moeten klinken. Waarbij ik er vanuit ga dat je voordat je videokaart had geflashed, wel dat gebruikelijke korte piepje hoorde tijdens het opstarten. Voordat je die Radeon X800Pro ViVo had geflashed, zag je het ledje van je diskette station wel even branden tijdens het opstarten? Verder dacht ik dat je een werkende PCI kaart had geprobeerd. [quote:47c50ee382="ArneLH"]Ik heb er een Radeon 9550 SE (lol gewoon ?79 voor betaald) in gehad en daarmee werkt alles prima[/quote:47c50ee382] Bedoel je dat er dan wel vanaf diskette en harde schijf wordt gelezen, en dat niet meer doet wanneer de Radeon X800Pro ViVo in het AGP slot plaatst?
Link naar reactie
Hij geeft met de 9550 wel beeld en start dan gewoon op in het os. Ik heb nu weer een werkende PCI kaart erin gedaan en die in de bios als primair ingesteld. Als ik nu mijn X800 erbij zet en dan de backup bios met die diskette flash, flash ik dan de AGP of de PCI kaart? Nu had ik weer de X800 naast de PCI kaart erin en dan krijg ik weer geen beeld!(monitor zit op de pci)
Link naar reactie
[quote:be911ac202="ArneLH"] Hij geeft met de 9550 wel beeld en start dan gewoon op in het os. Ik heb nu weer een werkende PCI kaart erin gedaan en die in de bios als primair ingesteld. Als ik nu mijn X800 erbij zet en dan de backup bios met die diskette flash, flash ik dan de AGP of de PCI kaart? Nu had ik weer de X800 naast de PCI kaart erin en dan krijg ik weer geen beeld!(monitor zit op de pci)[/quote:be911ac202] Of de juiste videokaart wordt geflashed als je met zowel de PCI en de AGP videokaarten erin, durf ik niet met zekerheid te zeggen. Tja, ik heb zelf ook eens een AGP videokaart, die geen beeld meer gaf. En ik een oude PCI kaart ernaast plaatste. Ik kon toen met een Windows flash programma, de AGP kaart weer goed flashen. Maar dat was jaren geleden. Omdat bij jouw geen beeld meer komt uit je PCI videokaart, met je AGP videokaart erin, zul je aan die manier van flashen waarschijnlijk niets hebben. Maar geeft wel de indruk dat de BIOS van je moederbord niet meer helemaal in orde is. Dus als je die AGP videokaart weer verwijderd, en weer alleen met die goede PCI kaart opstart, dan zou je nogmaals die recovery procedure van je moederbord kunnen proberen. Zie ook deze discussie http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/22440213
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...