Ga naar inhoud

Fan aansluiting videokaart kapot


Aanbevolen berichten

Een vriend heeft een GeForce 4 TI 4200 videokaart. Laatst kwamen we er achter dat de fan van de kaart niet draaide en wij dachten dat het aan de fan zelf lag. Dus hij heeft een Arctic-Cooling NV Silencer 1 gekocht die ik op de kaart heb gezet, maar nu blijkt dat die fan ook niet draait, de videokaart is dus kapot... Nu zijn er dus 4 oplossingen: - Hij koopt een hele nieuwe goede videokaart (niet compatible met de NV Silencer 1; tot een max van 150 euro). - Hij koop een nieuwe GeForce 4 TI 4200. - Hij koopt een GeForce FX 5700 (ook compatible met de NV Silencer 1). - Ik sluit de NV Silencer 1 aan op een molex ipv op de videokaart. Wat denken jullie dat de beste optie is? Hij is een student op kamers dus heeft niet echt een groot budget. Als we voor de laatste optie gaan wil ik wel weten wat het voltage is dat normaal op de videokaartcooler staat, iemand een idee?
Link naar reactie
Ik ga met Gerben mee, er is een verloopsnoertje verkrijgbaar met zo'n kleine ministekkeraansluiting aan de ene kant en een molex contra aan de andere kant. Kijk, zo'n ding: [img:aacfe1b921]http://www.calibrecomputing.co.uk/acatalog/RRB510.gif[/img:aacfe1b921] Daarmee kun je dan de fan aan een willekeurige vrije molex in het systeem verbinden. Bovendien denk ik niet dat een nieuwe GF4Ti nog in de winkel te koop is, en denk ik tevens dat je toch geen nieuwe videokaart koopt als er een klein dingetje aan kapot is? Wie koopt er nou een nieuwe auto als er een koplampje is doorgebrand? Groetjes van Jan Willem
Link naar reactie
[quote:3b2094d201="jwspruyt"]Ik ga met Gerben mee, er is een verloopsnoertje verkrijgbaar met zo'n kleine ministekkeraansluiting aan de ene kant en een molex contra aan de andere kant. Kijk, zo'n ding: [img:3b2094d201]http://www.calibrecomputing.co.uk/acatalog/RRB510.gif[/img:3b2094d201] Daarmee kun je dan de fan aan een willekeurige vrije molex in het systeem verbinden. Bovendien denk ik niet dat een nieuwe GF4Ti nog in de winkel te koop is, en denk ik tevens dat je toch geen nieuwe videokaart koopt als er een klein dingetje aan kapot is? Wie koopt er nou een nieuwe auto als er een koplampje is doorgebrand? Groetjes van Jan Willem[/quote:3b2094d201] Ik denk niet dat dat snoertje nut heeft, want een videokaartkoeler heeft namelijk een andere aansluiting dan een normale fan... Een nieuwe GF4TI is nog wel te vinden hoor, kijk maar op Tweakers Pricewatch. Ik denk dat ik idd het beste gewoon de fan op een molex kan aansluiten, dan hoeft hij tenminste geen nieuwe vga kaart te kopen...
Link naar reactie
[quote:5a5b330929="Koradhil"] Ik denk niet dat dat snoertje nut heeft, want een videokaartkoeler heeft namelijk een andere aansluiting dan een normale fan... Een nieuwe GF4TI is nog wel te vinden hoor, kijk maar op Tweakers Pricewatch. Ik denk dat ik idd het beste gewoon de fan op een molex kan aansluiten, dan hoeft hij tenminste geen nieuwe vga kaart te kopen...[/quote:5a5b330929] [color=red:5a5b330929]Kijk even goed naar het plaatje. Aan de ene kant een molex en aan de andere kant zo'n kleine ministekker die in je graka past.[/color:5a5b330929]
Link naar reactie
[quote:6b52252cdf="jwspruyt"][quote:6b52252cdf="Koradhil"] Ik denk niet dat dat snoertje nut heeft, want een videokaartkoeler heeft namelijk een andere aansluiting dan een normale fan... Een nieuwe GF4TI is nog wel te vinden hoor, kijk maar op Tweakers Pricewatch. Ik denk dat ik idd het beste gewoon de fan op een molex kan aansluiten, dan hoeft hij tenminste geen nieuwe vga kaart te kopen...[/quote:6b52252cdf] [color=red:6b52252cdf]Kijk even goed naar het plaatje. Aan de ene kant een molex en aan de andere kant zo'n kleine ministekker die in je graka past.[/color:6b52252cdf][/quote:6b52252cdf]dat kleine "ministekkertje" moet dan tog aan de graka cooler en de molex aansluiting aan de voeding :roll:
Link naar reactie
Jongens, dat ding op de foto is een verloop naar een kleine molex, voor je diskettestation :roll: Het gaat hier neem ik aan om de aansluiting die op de pcb van je videokaart zit om de fan van stroom te voorzien? Als die echt stuk is, dan moet je gewoon ff knippen en solderen om zo 12 volt van een grote molex ofzo te halen.
Link naar reactie
[quote:2d1060e2a1="Comp-Freak"]Jongens, dat ding op de foto is een verloop naar een kleine molex, voor je diskettestation :roll: Het gaat hier neem ik aan om de aansluiting die op de pcb van je videokaart zit om de fan van stroom te voorzien? Als die echt stuk is, dan moet je gewoon ff knippen en solderen om zo 12 volt van een grote molex ofzo te halen.[/quote:2d1060e2a1] Thx, daar heb ik tenminste wat aan. Dat dat stekkertje voor een floppy drive was had ik al lang door, daarom zei ik ook dat ik daar niets aan zou hebben... Ik wilde eigenlijk alleen maar weten hoeveel volt er op de fan van de grafische kaart moet staan, dat ik niet voor onaangename verassingen kom te staan.
Link naar reactie
[quote:d5c1a9cd26="jwspruyt"][quote:d5c1a9cd26="Red Dragon"][b:d5c1a9cd26] Grafische Kaart geen Graka [/b:d5c1a9cd26][/quote:d5c1a9cd26] :oops: [color=red:d5c1a9cd26][b:d5c1a9cd26]Oh, pardon[/b:d5c1a9cd26][/color:d5c1a9cd26] :oops:[/quote:d5c1a9cd26] Ja Sorry voor de felle reactie, ben daar als Grafische kaarten freak en moderator gevoelig voor. :)
Link naar reactie
[quote:69449d3aea="Red Dragon"]Ja Sorry voor de felle reactie, ben daar als Grafische kaarten freak en moderator gevoelig voor. :)[/quote:69449d3aea] /offtopic\Ja weet ik wel :D Ik was al bang dat iedere keer als iemand het heeft over het bios ik dan dus "Binary input/output system" moet typen, weet je wel, of "Redundant Array of Independent Disks", als het om 'n Raid configuratie gaat :wink: Grtz. Jan Willem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...