Ga naar inhoud

Ik zie het verschil niet echt tussen X600 kaarten


Aanbevolen berichten

256mb is niet slomer dan een 128mb, alleen de 6600 heeft zo weinig aan 256 mb, ik zou gewoon voor een goedkopere 128mb versie gaan. de XFX 6600 128mb is al voor 120 Euro te koop zag ik : http://www.tweakers.net/pricewatch/97598 De rest van de kaarten die ik heb getest zijn de duurdere 6600GT kaarten, deze zijn nog sneller maar beginnen bij 190 Euro.
Link naar reactie
Bedankt. Nog een paar vraagjes. - Waarom heeft het geen zin om deze kaart in de 256 uitvoering te kopen? Geen meer MB's voor de toekomst? - Welk merk kan ik het beste kopen 'Club 3D' of een 'XFX'? Deze zijn het goedkoopst. Ik heb gisteren nog 3DMark 2005 uitgevoerd op mijn PC met een interne grafische kaart van Intel. Deze kwam bij alle tests niet verder dan 1 fps ! Dan ga ik er toch zeker op vooruit, toch? :lol:
Link naar reactie
XFX en Club-3d zijn beiden goed, gewoon de goedkoopste van de 2 nemen. 256mb op een dergelijke kaart heeft niet zoveel zin omdat de kaart niet krachtig genoeg is om optimaal gebruik te maken van 256mb. In situatie's dat je wat aan 256mb hebt trekt de kaart het niet, deze situatie's zijn doorgaans zo zwaar dat je je er met 256mb nog niet bent en ook een krachtigere kaart nodig hebt. Het is dus zonde om een 256mb kaart te kopen aangezien de kaart in met 128mb praktisch net zo snel is.
Link naar reactie
Nog een laatste (hoop ik) opmerking en vraag dan. Ik kwam net op het forum het volgende bericht tegen: [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=136615[/url] Het gaat hier om een 6600GT. - Zou dit mij dus ook kunnen overkomen? - Wat nog belangrijker is: Ik zie in één van die posts een schermafdruk dat deze kaart 'maar' 7fps haald voor een bepaalde test. Haalt deze kaart inderdaad niet meer dan dat? En ik zou dan nog geen eens de GT versie kopen. Ik kom met mijn huidige kaart niet verder dan 1fps, maar is mijn keuze dan wel verstandig?
Link naar reactie
1. Het probleem in de topic die jij aanhaalt is met een GeForce 6600GT AGP in samenwerking met een moederbord met een SIS chipset. Dit probleem is echter op te lossen door de 67.03 drivers te instaleren. Als je dus geen SIS chipset hebt of gewoon die drivers instaleert zul je dat probleem niet hebben. 2. de bewuste test waar je een screenshot van ziet is 3dmark '05 welke je kan dowloaden via www.futuremark.com Dit is de allerzwaarste test die er momenteel is, de duurste kaarten en zelfs SLI systemen halen hier niet eens een hoge FPS, 7fps in deze test met een 6600GT is dus helemaal niet raar, je moet daardoor niet denken dat de 6600GT niet krachtig is. die test is gewoon erg zwaar. de 6600GT is goed genoeg om alle games van tegenwoordig op 1280x1024 met alles op max detail te spelen zonder beeldverbeterende functie's. Kortom snel zat :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...