Ga naar inhoud

Score 3DMark03


Aanbevolen berichten

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja dat klopt zeker een 9800xl zat tussen een 9800pro en een 9800 in volgens mij dus een puntje of 5500 moet je kunnen halen. Waar dat aan kan liggen? Tja een btje het standaard lijstje die je sowieso ff moet afgaan zoals: - nieuwste driver voor je videokaart - chipset drivers geinstalleerd voor je moederbord? - spyware/adware op je pc? - in de bios kijken of de agp snelheid goed staat zo zijn er wel meer dingen maar daar kan ik ff niet op komen, andere forumgebruikers hebben vast wel meer tips.
Link naar reactie
Ik neem aan dat er wel een cd is meegeleverd met de drivers voor het moederbord er op? Je pc kan flink worden vertraagd door spyware dus vandaar dat ik dat ook opnoemde maar dat AA en AF op ze hoogst staan in de instellingen zal waarschijnlijk wel de oorzaak zijn. Overigens: stelt 3dmark zelf niet de AA en AF waardes in met het runnen van 3dmark?
Link naar reactie
Ik had geen zin om een nieuw topic te openen dus reageer ook hier ff. Ik sta ( nog) in de top 20 van de 3 dmark03 challenge hier, op nummer 20. Heb toen is een score van 7000+ gehaald met mijn systeem. Was toen een Epox Nforce2 moederbord met 768 mb pc2700 en een hercules 9800XT, en een Barton 2500+@3200+. Nu heb ik een asus Nforce3 mobo met een amd 64 3200+ en hetzelde geheugen en videokaart. Nu kom ik echter niet hoger dan een score van 6300.. Waar kan dit aan liggen?
Link naar reactie
Jaja, windows staat er schoon op, maar ik denk dat t al verholpen is. Ik keek net met 3dmark03 bij details van het systeem en zag dat de cpu op 1000 mhz stond. Deze cpu heeft blijkbaar een variabele kloksnelheid. Heb in de bios cool en quit uitgeschakeld en nu loopt ie wel op 2200 hmz. Ben nu weer 3dmark03 aan het draaien en t gaat nu sneller geloof ik. Hij is bijna klaar, ff kijken wat ie nu haalt. De cpu fan draait nu wel een stuk sneller dan eerst iig. Gaat dus blijkbaar ook harder draaien als ie warmer word. Zo gelijk ff naar de temps kijken als ie klaar is. Hij gaat steeds harder draaien in elk geval. Heeft dat cool en quit wel nut btw? Als het nodig is moet de cpu toch op een hogere snelheid gaan lopen? Blijkbaar doet ie dat niet in 3dmark. Soundtest hoor ik bij de 1e test geen geluid. Bij de 2e wel. Hij is nu klaar, en het valt me nog tegen 6762 3dmarks 03. Hij moet hoger kunnen lijkt me.
Link naar reactie
Aha, nee ik heb de videokaart niet overklokt. Alleen maar met dat standaard ding dat bij de catalyst drivers zit. Kun je zo'n vinkje aanzetten. Heb een asus mobo en die heb ik net van de nieuwste bios voorzien, en ook de cpu iets overklokt, 5%. Kan tot 10% gaan met dit mobo. Gaat allemaal automatisch. Heb nu een score van 6832 trouwens. Ik bedenk me nu dat op de cd rom van mn Hercules kaart een handig progje zit om de kaart te overklokken. Ga k is ff proberen zo.
Link naar reactie
Ik ben de test nu weer aan het draaien, met de kaart overklokt. Nu zal ie ws wel wat hoger halen. Ik heb de instellingen zo hoog mogelijk gezet.Hoger kan ik hem niet zetten met dat hercules tooltje. Ik zie nu al rare dingen in het beeld soms. Witte en zwarte stippen. Als ik hem nog hoger zet klokt 3Dtweaker hem ook terug, en het gaat toch niet ook vanwege die vervormingen van het beeld. Hij draait nu de cpu test, met die vliegtuigen, en zelfs dan zie ik regelmatig stippen in het beeld. Bij de tweede cpu test, die met die trollen ook. Toch lijkt me de framerate in de cpu test ook hoger nu. Vertex shader test is niet zo best ook. Allemaal weer strepen door beeld enzo. Nu die met die olifant en neushoorn ook weer. Hij staat duidelijk te hoog dus. Ik weet niet wát er dan te hoog staat, de gpu of het geheugen. Bij de eerste soundtest heb ik weer geen geluid, maar hij voert hem wel gewoon uit. Ook weer met stippen in beeld. Bij de tweede test heb ik wel geluid maar weer stippen in het beeld, en strepen. Hij is klaar, ik heb nu 7322 3dmarks, maar het is niet te doen zo, met deze settings. De gpu stond op 473 en het geheugen op 400Mhz. CPu id 48 graden en het mobo 35. Edit: Ik draai nu 3dmark05, met de standaardwaarden van de videokaart, maar het beeld is niet om aan te zien. Net of de kaart nog overklokt is, terwijl dat nu dus niet het geval is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...