Ga naar inhoud

Hoe lang doet u met uw beeldscherm


Aanbevolen berichten

Het upgraden van een pc gebeurd bij de één maandelijks en bij de ander één keer per dire jaar. vaak word de pc en de onderdelen in de pc sneller geupdate als het beeldscherm. Ik wil graag weten of dat bij de Computer!Totaal forum gebruikers ook zo is. De vraag luid dan ook: [color=red:5c2f195fc6]Hoe lang doet u gemiddeld met een beeldscherm?[/color:5c2f195fc6] Laat ook even weten waarom je zo lang of kort met een beeldscherm doet.
Link naar reactie
  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het verschilt bij mij nogal. De monitoren die er nu staat staan er allebei nu al 3 jaar. Waarschijnlijk zullen ze er nog wel een tijdje staan. Reden? Het zijn allebei goede schermen de één een tft 15" goed genoeg voor word etc., de ander een 17" IIYAMA VM Pro 411 met vlak beeldscherm. Deze is nog altijd perfect voor op het bureau (groter moet hij niet zijn) de kleuren zijn goed en het vlakke beeldscherm is ideaal. Waarom dan een nieuwe??
Link naar reactie
Ik heb mijn vorige monitor 8 jaar gebruikt. Begon wat flets te worden, de kast was wat vergeeld, maar hij deed het nog goed. Alleen wat lage refreshrate op "hoge" resolutie. Samsung 17" (max 1024x768, 60Hz). De huidige is nu ruim twee jaar oud, en die ben ik voorlopig niet echt van plan om te vervangen. Iiyama 19" (max 1600x1200, 75Hz).
Link naar reactie
Tja is een btje lastig, van de oude pc zit een beeldscherm bij die er nu zo'n 3 jaar bij zit en deze zal ook nog wel de komende tijd gebruikt gaan worden. Met mijn nieuwe pc heb ik ook een nieuw beeldscherm gekocht en deze is nu zo'n 1 jaar oud. Wanneer ik een nieuwe pc ga kopen weet ik niet maar de kans is wel groot dat ik dan een ander beeldscherm koop (TFT), ik denk dat dat dan over een 1 jaar of 2 jaar kan gebeuren.
Link naar reactie
heb maar meer als 5 jaar gestemd. De monitor die ik nu heb (Samsung Syncmaster 750s max 1280x1024@60hz, ik gebruik 1024x768@85hz) werkt nog steeds goed, en vind het niet echt nuttige upgrades om vaak te doen, kost veel geld. Ik heb hem al meer dan 4 jaar. Deze monitor wordt denk ik af en toe nog wel gebruikt als ik een nieuwe heb. Ik zit te overwegen om een 17" TFT te kopen, ivm de hogere resolutie, grotere beeldoppervlakte en minder ruimtebehoevend. Dit scheelt dan wel aanzienlijk, op mijn altijd drukke bureau :) [i:bf6ae2483e]Zoals het er nu uitziet[/i:bf6ae2483e] [img:bf6ae2483e]http://www.noepzor.nl/tv/4.jpg[/img:bf6ae2483e]
Link naar reactie
[quote:9e5f7d24cc="tdw"]sluit m gewoon op je tv aan...[/quote:9e5f7d24cc] :o Dat meen je toch niet hè. In ieder geval: mijn beeldscherm stamt uit 2001, dus 4 jaar nu, en is opzich nog niets mis mee. Het is een 15" CRT scherm. Overigens ben ik wel op zoek geweest naar een nieuwe, maar een F700P van LG was opzich wel mooi maar had vervormingen in de linker- en rechterrand. En een TFT kijkt toch lang niet zo prettig, andere kleuren enzo, en tja, het kijkt gewoon anders. :P
Link naar reactie
Ik weet t eigenlijk niet.. ik heb in begin 2003 en Philips Brilliance 107P2 uit (2001 d8 ik) gekregen van iemand bij mij uit t dorp (:D), en die doet t nu nog steeds perfect. ik heb nog nooit een nieuwe monitor gehad, altijd tweedehands, en ik wacht ook niet tot ie "af" is, dus ik zou niet weten hoelang ik meestal doe met zo'n ding. :wink: [img:42f7763344]http://img221.exs.cx/img221/3489/pctjuh2pr.jpg[/img:42f7763344] let niet op de rotzooi :P //offtopic @noepzor: je hebt dezelfde afstandbediening van je stereo als mij.. :P
Link naar reactie
Ik heb voor onbepaalde tijd gestemd, ik deed voorheen altijd 4 jaar per monitor, maar sinds ik voor Computer!Totaal werk is gaat het een en ander wat sneller. Ik deed van 1999 t/m 2003 met een Iiyama Visionmaster PRO 411 (17" Diamondtron CRT). Deze heb ik toen vervangen voor een Iyama Prolite E431S-S (17" 16ms TFT) Daar staat sinds Oktober 2004 een Iiyama Prolite E511S-B (20,1' 16ms 24bits TFT) naast. Naar verwachting zal ik die E431S-S did jaar gaan vervangen voor een 19" TFT aangezien ik 17" te klein ben gaan vinden sinds ik met een 20,1" werk. De frequentie van veranderen is dus omhoog gegaan. Wel ben ik van mening dat een scherm minimaal 5 jaar mee moet kunnen gaan, als hij dat niet haalt zet ik vraagtekens bij de kwaliteit. :)
Link naar reactie
Tja ik doe hier nu al 7 jaar met een 17'' CRT. Het is de enige in huis, en m'n ouders zien er het nut niet van in om een gesprijde aankoop te doen (eerst een monitor daarna pc). Maar k ben van deze niet zo kapot. Om de zoveel weken heeft hij kuren. Hij flikkert de kleur rood er uit en dat knippert en doet maar. VGA kaart is het niet, die is al vervangen. Maar goed met een paar weken een nieuwe pc en over een half jaar gaat ik er zelf ook maar een kope.
Link naar reactie
Ik heb nog een oude 15" Trust monitor die ik als 2e beeldscherm gebruik :) Ik denk dat deze zo'n 6 jaar oud is. Dan heb ik nog een 3,5 jaar oude LG F700P welke ik voorlopig niet van plan ben om te vervangen en nog een 17" Philips TFT van een jaar. Ze gaan bij mij zo lang mee als dat ze het doen :) Als het niet als primaire monitor is, dan wel als tweede ;)
Link naar reactie
Begonnen op een Olivetti 386 met bijpassend 14" scherm was de overgang naar een nieuwe computer met een Philips 15" al heel wat. Toen de Ph. veel te snel kuren kreeg een Compaq 15" gekocht. Lange tijd weet je niet beter maar als je eens aan een 19" scherm gewerkt hebt wil je niet anders meer. Nu heb ik al anderhalf jaar een Samsung 959NF, een 19" aperture grill scherm van zeer hoge kwaliteit. Er komt er nog een bij voor een ander systeem. Deze moeten wel een paar jaar dienst doen. Twee 19" Eizo shadow masks na iets meer dan een jaar de deur uit gedaan wegens het hoge stroomverbruik. En ik kon ze nu nog goed verkopen, dat word steeds moeilijker met beeldbuizen. Verder heb ik hier nog een hele voorraad 15" schermen voor mijn secundaire systemen. Tegen de tijd dat een 20" of 21" TFT scherm met pixel-garantie voor 200-250 in de winkel ligt ga ik weer denken over vervanging.
Link naar reactie
[quote:f4fb2dd7b5="Red Dragon"] [color=red:f4fb2dd7b5]Hoe lang doet u gemiddeld met een beeldscherm?[/color:f4fb2dd7b5] Laat ook even weten waarom je zo lang of kort met een beeldscherm doet.[/quote:f4fb2dd7b5] Het verschilt bij mij steeds hoe lang ik met een beeldscherm doe. Een 14" krot heb ik 2 jaar geleden vervangen nadat ie 5-6 jaar mee is gegaan. Daarvoor in de plaats kwam een tweedehands 17" eizo crt die het na anderhalf jaar begaf. Nu staat er een packard bell 17" crt monitor op m'n bureau en wat mij betreft kan ie nog jaren mee, tenzij tft-schermen supergoedkoop worden, zoals bijv. 100 euro of zo. En enkele maanden geleden heb ik een 19" crt samtron monitor gekocht, die als TV dient op een speciaal daarvoor bestemde computer (HTPC).
Link naar reactie
Ik heb nu bijna 2 jaar lang mijn Iiyama vision master 454 HM903DTA (19") met een dotpitch van .24 en draai op 1600x1200 vanwege Maya en Photoshop Ik ben er zelf nog erg tevreden over :) hoewel ik in de toekomst toch wel zou willen overschakelen naar een 22 inch! maar de financieën liegen er bij mij niet om, dus dat zal nog wel een jaartje op zich moeten laten wachten, ook omdat ik nog een Athlon 64, 1gb geheugen, en een X800 wil kopen. en luiers sinds afgelopen vrijdag :) maar, als je je beeldscherm gewoon elke week of 2x per week poetst, (ik haat vingervlekken van derden :evil: ) blijft ie mooi :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...