Ga naar inhoud

Opstartprobleem SP2 met ati radeon 9200


Aanbevolen berichten

Ik heb al eerder iets over dit probleem geschreven maar het is nog steeds niet opgelost. Ik zit al een tijd te worstelen met een ati radeon 9200FS (afkomstig uit een fujitsu siemend comp). Alles werkt goed inclusief de videokaart, maar dat ik na installatie van SP2 de computer opstart tot het welkomscherm van windows en dan uit gaat en weer opstart. Dit blijft maar door gaan. Door het heropstarten uit te schakelen kreeg ik de volgende foutmelding. [b:02f8b92318]Melding van een oneidige loop veroorzaakt door hardware of een stuurprogramma ***STOP: 0´000000EA (o´815D5020, 0´815EA7A8, 0´F9E5DCB4, 0´00000001) ati2dvag.dll[/b:02f8b92318] Het vreemde is dat dit probleem met deze ati radeon 9200 kaart niet alleen bij een moederbord Jetway 266B v3.0 maar ook op een Abit VA6 v0.5 ontstaat na installatie van Windows XP Professional met daarna SP2. Voor beide computers geld dat het verwijderen van de ati videokaart en deze vervangen door een andere Matox duelhead G400 of TNT Riva lost het probleem op. Op beide computers zowel de Jetway 266b als de Abit VA6 heb ik de harde schijven geformateerd en Windows XP prof. met Service Pack 2 geinstalleerd. Op de jetway 266b heb ik drie maal windows xp prof. geinstalleerd. 1. Eerst windows xp prof dan SP1 en alle windows updates. Ati radeon kaart werkt goed. Daarna SP 2 geinstalleerd. Probleem ontstaat. 2. Eerst windows XP prof en daarna meteen SP2. Probleem ontstaat 3. Windows XP prof met geintegreerd SP2 (een installatie CD). Probleem ontstaat. [b:02f8b92318]Een aantal conclusies kan ik nu wel trekken.[/b:02f8b92318] Het probleem ontstaat niet door een combinatie van mobo en videokaart. Geen probleem met andere PCI sloten, alle PCI sloten zijn leeg. Met windows xp met sp1 werkt het nog goed, geen probleem. Probleem wordt niet veroorzaakt door andere software, virus besmetting enz. omdat het om een nieuwe installatie gaat en bij een computer zelf een geheel nieuwe harde schijf is gebruikt. Probleem ontstaat pas na installatie van SP2 Wat heb ik tot nu toe gedaan om het probleem op te lossen: ik heb van allerlei combinaties geprobeerd van verwijdering van de ati drivers via software en apperaat beheer. Window zelf de ati drivers laten intalleren, probleem ontstaat telkens weer bij het her opstarten. Computer wil wel in de veilig modus opstarten. Bij apperaat beheer de door windows zelf geinstalleerde drivers van ati verwijderd bij apperaatbeheer. Computer weer opstarten in de veilige modus en de nieuwste ati catalyst drivers installeren. Computer weer opstarten, probleem ontstaat weer. Wie de oplossing weet mag het zeggen. Ik weet het echt niet meer. Hans
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...