Ga naar inhoud

grafische kaart werkt niet meer ?? of is het iets anders?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zit hier bij mijn ouders en heb een raar probleem met de pc. Blijkbaar hebben ze wat problemen gehad bij de installatie van een fire wall (Norman) waardoor de computer langzamer ging lopen. Mijn zusje heeft het programma van de PC gegooid..samen met andere software die volgens haar nutteloos was. MAAR: Ik DENK dat ook een stuurprogramma van de grafische kaart die ik ooit geinstalleerd heb ook verwijderd is. (Kyro Prophet 3D PCI 128mb) De PC werkt nog wel, maar drop down menus zijn bizar langzaam geworden en in Internet explorer `verspringt´het beeld als je de balk aan de linkerkant naar beneden trekt. Kan het zijn dat alles nu software matig gedaan wordt?? In aparaatbeheer kan ik de Kyro 3D Prophet niet meer terug vinden en zoeken naar nieuwe hardware leverde ook niets op. De kaart heb ik ooit bovenop de reeds geinstalleerde on-board grafische adapter van Intel geinstalleerd (en die uitgezet). alles werkte prima met de 3D prophet tot nu. Zou het uitmaken als ik gewoon de Intel 82810E Graphics controller weer activeer?...of zou het probleem los staan van de grapics card? OS: Windows XP Bedankt voor een antwoord en pretige dagen! Skoennie
Link naar reactie
Nou, je kunt de onboard graka wel activeren maar als er nog resten van de oude grafische kaart actief zijn dan kan dat de raarste conflicten opleveren. Bovendien moet je voor de onboard chip ook een paar drivers hebben, dus dan ben je nog net zo ver. Je begrijpt dat ik ook vermoed dat het probleem bij de grafische drivers ligt. Kijk eens bij het apparaatbeheer; Is de graka helemaal niet meer aanwezig, of staat er een geel uitroeptekentje voor. Als dat laatste het geval is dan zou je op de bekende sites [url=http://drivers.pagina.nl] zie hier[/url] een driver kunnen halen en proberen de Kyro graka daar opnieuw mee te installeren. Ik vermoed dat dan de oude resten bijgewerkt worden en dat er dan verder niet veel meer aan de hand kan zijn. Kijk ook eens in je apparaatbeheer of daar nu een standaard PCI adapter actief is, dat is de adapter die Windows installeert als er (nog) geen echte driver in je systeem aanwezig is. Dit is bijvoorbeeld nodig als je bezig bent om Windows te installeren. Deze adapter maakt de computer ook opvallend langzaam. Je zult dus begrijpen dat ik denk dat dit het geval is, gezien de traagheid van je systeem, dus ga bovenstaande oplossingen maar eens na, en post dan hier het resultaat of het nou positief is of negatief. Er zijn hier nog véél meer mensen die hier een mening over kunnen hebben, dus kijk regelmatig. Groetjes van Jan Willem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...