Ga naar inhoud

Geforce 4 TI 4200 cooler of toch nieuwe kaart?


Aanbevolen berichten

ik heb een Geforce 4 TI 4200, sinds kort maakt hij erg veel kabaal, de lagers zijn dus zo goed als dood denk ik, ratelt en trilt heel erg, en ik wil natuurlijk voordat ie het helemaal bgeeft een nieuwe cooler erop hebben. zijn er gewoon stock coolers ergens te koop of raden jullie iets anders aan? en is dit moeilijk, zo een videokaart cooler vervangen?
Link naar reactie
[quote:44a67e1a84="ric0209"]ik heb een Geforce 4 TI 4200, sinds kort maakt hij erg veel kabaal, de lagers zijn dus zo goed als dood denk ik, ratelt en trilt heel erg, en ik wil natuurlijk voordat ie het helemaal bgeeft een nieuwe cooler erop hebben. zijn er gewoon stock coolers ergens te koop of raden jullie iets anders aan? en is dit moeilijk, zo een videokaart cooler vervangen?[/quote:44a67e1a84]Misschien dat je door garantie een nieuwe stock cooler kunt bemachtigen. Anders zou ik gewoon een Zalman ZM80C-HP kopen, en die erop zetten. Zit ook geen fan op die stuk kan gaan.
Link naar reactie
Videokaart koelers vervangen is best makkelijk als je maar voorzichtig en geduldig te werk gaat. ALs je een nieuwe cooler koopt, ben je nog 10-15 euro kwijt aan de koeler. Ik zal eerst eens proberen een mailtje te sturen naar de fabrikant, mss willen zij als service nog wel een koeler opsturen? edit: passieve zalman is net iets duurder: http://www.tweakers.net/pricewatch/?Query=ZM80
Link naar reactie
Ik heb een Zalman ZM80D-HP op mijn 4200Ti en die past prima. De bijbehorende fan heb je niet nodig, hij houdt hem passief koel genoeg. Het monteren is wel een lastig klusje, vind ik. Wel wat moeilijker dan een PC in elkaar schroeven. Lees dus de instructies goed door en neem ruim de tijd. Maar dan heb je wel een prachtige 1337-koeler die je kaart koel en stil houdt :)
Link naar reactie
nou krijg ik toevallig net een financiele meevaller :roll: :lol: (ben maar studentje :P ) en nu was ik aan het kijken voor een nieuwe videokaart, die niet TE duur is, ik keek bij Informatique bij de opruiming en zag hier staan: 515056 Sapphire Radeon 9600 Pro Advantage 256Mb,DVI,TVo 24 99,00 met de specs: 256MB DDR geheugen Double Data Rate geheugen 446MHz DDR geheugen snelheid 4-pipelines AGP 8x Volledige ondersteuning voor DirectX 9.0 en OpenGL DVI-output TV-Output Smartshader 2.1 technologie Smoothvision 2.1 technologie 128-bit floating point Videoshader engine Fullstream technologie ik had zo het idee dat deze een stuk sneller is dan mijn Geforce 4 TI 4200 met 64mb :oops: is deze kaart zijn geld waard?
Link naar reactie
nee ik bedoelde ook niet passief maar gewoon dat ie minder geluid maakt :) een niet passieve zallman dus maar wel voor mijn cpu :P maar is die 9600 pro 256 wel beter dan mijn geforce 4 of niet? edit/ mocht ik nog eens een zalman voor die 9600 kopen met 256mb, dan is ie wel beter over te klokken en dan kan ik hem toch ook weer een aardig stuk sneller maken of niet? en zal ik dus ook meer merken van die 256 ipv 128mb... niet? :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...